November 15 fællestråd

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf Bøtte » 16. nov 2015, 10:17

Vejret er ikke til løb, så jeg tog en time på motionscyklen i stedet. I følge den, gav det 683 kcal, det tror jeg måske ikke helt på, men med det jeg svedte må jeg alligevel have forbrændt en del :D

Jeg tænder computeren senere og evaluerer og opdaterer mine mål.
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 16. nov 2015, 12:12

Sophaya skrev:Jeg hader de her 8 til 18/19/20 dage. Er så smadret bagefter. Allerede nu, hvor jeg skal ud af døren er jeg TRÆT.

Puh, det lyder også hampert! Har du mange af sådan nogle dage? Jeg har tirsdag fra 8-17, den er strid nok - men op til tre timer mere - føj da!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 16. nov 2015, 12:14

Note to self: når du om fjorten dage skal i svømmehallen igen og tage en del baner, så HUSK at strække ud bagefter! *av, mine inderlår - jeg hader trapper i dag! Det bliver vist en meget kort træning i dag!*
3
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 16. nov 2015, 15:13

Guilded_Lily skrev:
Sophaya skrev:Jeg hader de her 8 til 18/19/20 dage. Er så smadret bagefter. Allerede nu, hvor jeg skal ud af døren er jeg TRÆT.

Puh, det lyder også hampert! Har du mange af sådan nogle dage? Jeg har tirsdag fra 8-17, den er strid nok - men op til tre timer mere - føj da!

Det har jeg desværre lige for tiden - først til forelæsning i 3-5 timer og så arbejde bagefter for at få nok timer(og dermed penge) til en flytning så snart jeg får tilbudt en lejlighed. Det er hårdt lige nu, men pengene skal jo hentes hjem på en eller anden måde :)
0
x
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Indlægaf Dublin-mudslide » 16. nov 2015, 16:57

Guilded_Lily skrev:Evaluering:

* faste to dage (jo - du SKAL!) Det gik overraskende godt helt som før. Er dog spændt på, om det holder lige så nemt efter London
* træne 3 gange Jeps - OG 1000 m svømning i dag, så det er jo egentlig 4 gange :banan:
* forsøge at lægge noget tabata ind de andre dage, så det kan indarbejdes til hotelværelset/hos søsteren Det har jeg så ikke lige fået gjort. Jeg tager det, som det kommer
* fokus på kost og væskeindtag på spisedage Det er også gået fint
* husk personlig pleje (ansigt, hænder, fødder) :gogo:
* skriv en liste og overhold den - både arbejde og fritid Skrevet, men kun overholdt omkring 50%

Nye mål:
* faste mandag
* træne mandag
* begynde at pakke mandag, så der bliver styr på, hvad der mangler/skal vaskes
* forsøge at lade være med at stresse tirsdag - du når det, du når!
* lade være med at panikke over turen til Hamborg
* nyyyyyyyyyyde London to the MAX! :dåne:

Rigtig god weekend, jeg har haft. I går fik jeg gjort rent, trænet 2 timer, kom i biffen med manden (Spectre :slem: ) og hyggede resten af aftenen. I dag tog vi i svømmehallen, vi fik begge svømmet 1000 m (og gud, hvor skal jeg da huske at strække ud bagefter! *av* ), ordnet tre maskiner vasketøj, købt fødselsdagsgave til min søster og farvet hår. Jeg har så ikke nået noget arbejde, hvilket er ret kritisk, da jeg skal starte et nyt forløb op tirsdag, jeg aldrig har arbejdet med før og det kræver en del læsning for mit vedkommende - må prøve at finde en løsning i morgen.
Nu skal jeg bare se at komme i seng - jeg er godt nok træt, men har stadig vådt hår...

Jeg læste lige hurtigt op - éns krop forandrer sig en del ved både yoyovægt og graviditeter, oh jo. Jeg vejede 20 kg mere, da jeg blev gravid med den første. Tabte tre kg i starten, endte med 6 kg +, tabte 7 kg den dag, jeg fødte. Det samme gjorde sig gældende anden gang - så til datterens dåb vejede jeg 15 kg mindre, end da jeg blev gravid med den første.
Jeg tog 8 kg på igen, startede på 5:2 og tabte 13.

Jeg er gået to str. ned i jeans og kan nu være i slim fit ( :banan: ), muffintoppen slås jeg dog lidt med, samt den nederste mavedelle; men det værste er dog, at jeg købte en bh i str. 85E, da jeg skulle giftes - jeg er nu tilbage i min ungpigestr. - 80B/C. Jeg har altid brugt balkonette/med formstøbt skål - dem kan jeg nærmest ikke fylde ud længere. Two deflated balloons :(

Nå, det var den seng dér... Godnat :wave2:

Sejt, I svømmer så meget :) Gjorde du noget særligt for at tabe alle de kg efter du havde født? For du tabte dem da ret hurtigt ikke?
Sikke noget med BH-størrelsen, det var meget drastisk at gå så meget ned i størrelsen. Hvor gammel er dine børn?
0
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Indlægaf Dublin-mudslide » 16. nov 2015, 17:00

Ballademager skrev:Advarsel... Tudeindlæg coming up :genert: Er simpelthen så forstoppet, at jeg næsten ikke kan holde det ud... Maven er kuglerund, og den trykker på musklerne i mørbraden, så det gør rigtig ondt både i selve maven og i musklerne :(

Svesker, meget vand, movicol er varme anbefalinger herfra :gogo:
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 16. nov 2015, 18:08

Jeg er endelig hjemme og må nok indrømme, at jeg røg i just-eat fælden og bestilte mad der kom lige efter jeg kom ind ad døren. Det er ikke skide sundt, men til gengæld har jeg haft en god dag på arbejdet: min chef har bedt mig tage til et semi-vigtigt møde i København som hans stedfortræder på trods af at jeg ikke har arbejdet der længere :D jeg startede i slutningen af august, så jeg tager det som et skulderklap at han så hurtigt giver mig så vigtig en opgave.
5
x
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Ally » 16. nov 2015, 18:11

Sophaya skrev:Jeg er endelig hjemme og må nok indrømme, at jeg røg i just-eat fælden og bestilte mad der kom lige efter jeg kom ind ad døren. Det er ikke skide sundt, men til gengæld har jeg haft en god dag på arbejdet: min chef har bedt mig tage til et semi-vigtigt møde i København som hans stedfortræder på trods af at jeg ikke har arbejdet der længere :D jeg startede i slutningen af august, så jeg tager det som et skulderklap at han så hurtigt giver mig så vigtig en opgave.

Just-eat skal der være plads til - sikke et cadeau at få fra chefen :klap:
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 16. nov 2015, 18:35

Ally skrev:
Sophaya skrev:Jeg er endelig hjemme og må nok indrømme, at jeg røg i just-eat fælden og bestilte mad der kom lige efter jeg kom ind ad døren. Det er ikke skide sundt, men til gengæld har jeg haft en god dag på arbejdet: min chef har bedt mig tage til et semi-vigtigt møde i København som hans stedfortræder på trods af at jeg ikke har arbejdet der længere :D jeg startede i slutningen af august, så jeg tager det som et skulderklap at han så hurtigt giver mig så vigtig en opgave.

Just-eat skal der være plads til - sikke et cadeau at få fra chefen :klap:

Efter så lang en dag tænker jeg, at det er okay - især fordi jeg var god med grøntsagerne til frokost, det bilder jeg mig selv ind gør det lidt bedre :lol: Ja, jeg blev rigtig glad for at han spurgte mig og ikke en af de piger der har været der længere. Han er ikke typen, der smider om sig med ros, så man må selv udlede af hans handlinger hvad han synes om en :D
1
x
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Indlægaf MyGirl » 16. nov 2015, 19:56

Min fastedag er pissesvær for mig i dag :( eller.... Den har faktisk ikke været det i løbet af dagen, men aftenen er virkelig stram.

Det er første gang siden jeg startede, at jeg sidder her kl næsten 21 og seriøst overvejer at sige 'fuck it, jeg faster en anden dag', og kampspise et eller andet. Og det er jo så latterligt, for det er jo snart sengetid!

Ved virkelig ikke, hvad der stikker mig. Må overleve en halv times tid endnu og så hoppe i seng.
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Ally » 16. nov 2015, 20:20

Jeg forsøger, for Gud ved hvilken gang, at tage mig sammen - til at tabe mig, komme ind i gode rutiner, spise sundere and all that jazz. Der vil altid være plads til ændringer, men jeg er blot et menneske - og jeg matcher ikke godt med kun at spise bladselleri og klidkiks.

Anyways. I aftes, da Yngstebarnet skulle hentes fra gymnastik, gik jeg derop og hjem igen - i selskab med Yngstebarnet på løbehjul. Da mine to små skattepiger var puttet, cyklede jeg ned i supermarkedet. Hverken gåturen eller cykelturen var særligt lange, men et forsøg på at få mere bevægelse ind i hverdagen - og, ikke mindst, forsøge at videregive gode, sunde vaner til pigerne.
Senest rettet af Ally 17. nov 2015, 06:34, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3448

Indlægaf Ballademager » 16. nov 2015, 20:47

Så har jeg opdateret forsiden. Håber, at jeg har fået alle med :)

Evaluering af sidste etape:
Træne tre gange (mandag, onsdag og torsdag): Ja da, det blev faktisk til fire gange. Var, i al beskenhed, super godt kørende :genert: :banan:
Faste en dag (tirsdag): Tjek. Det var en seriøst hård dag, men så slap jeg da for mavepine så længe.
Cykle på job en dag, HVIS det ikke blæser en halv pelikan fredag: Også tjek. Cyklede frem og tilbage fredag, efter en nøje beregning af, at jeg ville have medvind hjemad :D
Undgå sukker og chokolade mandag til fredag (det burde ikke være så svært... :8: ): Tjek. Syndede lidt fredag og lørdag, men til gengæld var der ingen sukker de andre dage, heller ikke søndag

Alt i alt en ok uge, bortset fra mavevrøvlet :)

Næste uges mål er de samme:
Træne tre gange (mandag, onsdag og torsdag)
Faste en dag (tirsdag)
Cykle på job en dag
Undgå sukker mandag til fredag.

:D
Senest rettet af Ballademager 16. nov 2015, 21:04, rettet i alt 1 gang.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 16. nov 2015, 20:53

Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:Advarsel... Tudeindlæg coming up :genert: Er simpelthen så forstoppet, at jeg næsten ikke kan holde det ud... Maven er kuglerund, og den trykker på musklerne i mørbraden, så det gør rigtig ondt både i selve maven og i musklerne :(

Skal du mon ikke et smut forbi lægen? I mellemtiden kan svesker (hele eller grød), magnesia eller movicol måske tage toppen?

Rigtig god bedring, i hvert fald! Forstoppelse er bare noget, fanden har skabt! :kram:

Kommer lige til at spamme lidt, da jeg ikke kan få det til at fungere med multiquote :genert:

Tak for omsorgen :kys:

Har været ved læge (MANGE gange), men der er desværre ikke noget at gøre andet end at ty til diverse midler, der kan hjælpe det hele lidt på gled. Havde en infektion for mange år siden, og mit tarmsystem kommer desværre aldrig til at fungere igen. Har taget lidt flere Magnesia i håb om, at det snart går over.
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 16. nov 2015, 20:55

Dublin-mudslide skrev:

Svesker, meget vand, movicol er varme anbefalinger herfra :gogo:

Tak for rådet :kys:

Magnesia virker desværre som oftest ikke på mig (har dog taget noget i aften, da det er, hvad jeg har i huset lige pt). Hvor lang tid går der, før Movicol begynder at virke? Har ikke prøvet det før, og har ikke lyst til at være på job, hvis det "stikker" af, om man så må sige. Men overvejer at tage en hjemmearbejdsdag og prøve det af.

Drikker masser af vand, motionerer og spiser overvejende sundt, så gør egentlig, som man bør i det omfang, det er muligt (er ikke nogen helgen, men er ret fokuseret på sundhed til hverdag). Det virker bare ikke altid, desværre.
0

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 16. nov 2015, 22:57

Spiser du kiwi, Ballade? Det kan godt hjælpe med at holde maven i gang, det gjorde det hos mig, da jeg var gravid. 2 stk hver morgen.
Tror dog ikke det hjælper, når skaden er sket, men når du får gang i maven igen.

Og så lige et :ae: Forstoppelse er modbydeligt. Min datter døjer også fra tid til anden, så vi har også fokus på det.
2
S :lun:
V :lun:

Tilbage til "Sund og/eller slank"