November 15 fællestråd

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3500

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf Ballademager » 20. nov 2015, 05:39

Nå, en enkelt streg på testen her til morgen. Så fik vi den afklaret. Nåede faktisk at have en lille smule lyst til, at den skulle være positiv. Det var egentlig meget rart at have den følelse efter nogle år med kæmpe tvivl om børn.

Ikke at vi går i gang lige nu, men det var rart at føle noget andet omkring det end ren panik :genert:
5
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1059

Indlægaf Ally » 20. nov 2015, 06:40

Forleden skrev jeg, at jeg var inde i en god periode - både slanke- og humørmæssigt. Humøret gik dog den forkerte vej i går aftes og i vrede og irritation gik jeg en tur. Kom hjem en time senere, smurte madpakker, så Luksusfælden på computeren og gik tidligt i seng. Her til morgen er humøret bedre.

Jeg ved ikke lige, hvad der trickede mig, men jeg tænker træthed. Det har været en uge med meget undervisning og forleden fik jeg at vide, at jeg skal have de fleste elever på mit engelskhold til eksamen om en måneds tid, hvilket betyder, at jeg småstresser over "pensumliste", brev til censor m.m. Om et par uger får jeg også at vide, om mine danskhold (to stk.) skal/ikke skal til eksamen i midten af januar. Som censor har jeg en hel del erfaring, men jeg har kun afholdt eksamen én gang - og jeg tror, at hele eksamensræset påvirker mig, særligt i går, ret meget.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 20. nov 2015, 08:13

Øv Ally - godt det er bedre i dag. Jeg håber hele eksamensræset går så smurt som overhovedet muligt :kys:

__
Her har de værste smerter lagt sig, så jeg kan komme til forelæsning og holde min aftale med en veninde i aften. Det er dejligt :)
2
x
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. nov 2015, 08:32

Ally skrev:Forleden skrev jeg, at jeg var inde i en god periode - både slanke- og humørmæssigt. Humøret gik dog den forkerte vej i går aftes og i vrede og irritation gik jeg en tur. Kom hjem en time senere, smurte madpakker, så Luksusfælden på computeren og gik tidligt i seng. Her til morgen er humøret bedre.

Jeg ved ikke lige, hvad der trickede mig, men jeg tænker træthed. Det har været en uge med meget undervisning og forleden fik jeg at vide, at jeg skal have de fleste elever på mit engelskhold til eksamen om en måneds tid, hvilket betyder, at jeg småstresser over "pensumliste", brev til censor m.m. Om et par uger får jeg også at vide, om mine danskhold (to stk.) skal/ikke skal til eksamen i midten af januar. Som censor har jeg en hel del erfaring, men jeg har kun afholdt eksamen én gang - og jeg tror, at hele eksamensræset påvirker mig, særligt i går, ret meget.

Efteråret, måske? Regn og kuling er måske ikke lige den bedste overskudsbooster? Og når du så oven i købet også føler dig stresset?
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 20. nov 2015, 09:16

Ballademager skrev:Efteråret, måske? Regn og kuling er måske ikke lige den bedste overskudsbooster? Og når du så oven i købet også føler dig stresset?

Måske, men efteråret er ellers min yndlingstid på året.

Kl. 13.30 er der weekend - hvorefter jeg henter pigerne, køber bland-selv til i aften og så overvejer jeg at lave risengrøden, som vi skal have til aften, lidt tidligere end normalt, da den så kan stå inde i sengen med avispapir og dyner omkring sig. Og er det muligt, når manden er kommet hjem, snupper jeg mig nok en eftermiddagslur.
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. nov 2015, 10:53

Ally skrev:
Ballademager skrev:Efteråret, måske? Regn og kuling er måske ikke lige den bedste overskudsbooster? Og når du så oven i købet også føler dig stresset?

Måske, men efteråret er ellers min yndlingstid på året.

Kl. 13.30 er der weekend - hvorefter jeg henter pigerne, køber bland-selv til i aften og så overvejer jeg at lave risengrøden, som vi skal have til aften, lidt tidligere end normalt, da den så kan stå inde i sengen med avispapir og dyner omkring sig. Og er det muligt, når manden er kommet hjem, snupper jeg mig nok en eftermiddagslur.

Det lyder virkelig som en hyggelig eftermiddag :lun: Håber, at humøret snart er i top igen.
1

Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 20. nov 2015, 10:56

Der findes ikke noget bedre end bland-selv, Ally!

Jeg har lige fået karakter for den skriftlige store opgave jeg skrev på sidste modul - den jeg sad og svedte over for en måneds tid siden. Det blev til et 10-tal, hvilket jeg er overlykkelig for! Biologisk/fysiologisk psykologi har nok været det sværeste fag jeg nogensinde har haft, så en høj karakter i det er over al forventning. :D
6
x
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 523
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 20. nov 2015, 11:01

Håber humøret arter sig, Ally :kys:

Hm, Ballade, Øv med den test. Forstår godt det må være dejligt ikke at opleve tvivlen, hvis den tidligere har været der. Du må ikke blive bange, hvis I går i panik, når I engang står med en positiv test. Det er helt normalt :)

Jeg frøs og var træt her til morgen. Orkede absolut ikke den planlagte løbetur. Jeg lavede en aftale med mig selv om at sove en time og så tage en tur på motionscyklen. Selv om jeg ikke gad.
Så det blev ikke med sammen intensitet som de andre dage, men det blev da til 30 min og mave- og rygøvelserne bagefter.
Nu er jeg sulten. Men min mand har fuldstændig rømmet køleskabet for grøntsager, så jeg skal handle inden frokost. Og jeg mangler stadig også et bad. Jeg er bare træt og ugidelig i dag :genert:
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 16
Likede indlæg: 156

Indlægaf Phlox9 » 20. nov 2015, 15:58

Åh, status på ugen må blive, at arbejdet har taget al min tid og energi (føles det som), så jeg er glad for de 30 min. HIIT cardio-træning, jeg nåede mandag og løbeturen på 9 km onsdag aften. Begge ting var planlagt, og jeg havde tilmeldt mig, så dem kom jeg afsted til - men jeg får ikke 'lige' løbet eller svømmet en tur i disse dage. Når jeg er hjemme fra arbejde kl. lidt i 19, så er jeg bare færdig - håber stadig, det bliver bedre med tiden :genert:

Da jeg fik jobbet, hed det 20 timer om ugen med dejlig god tid til min freelance-virksomhed, men nu vil de gerne have mig på fuld tid og så meget som muligt på kontoret i Amsterdam (i en periode på 2,5 måneder i hvert fald), så det gør det hele lidt anderledes end først planlagt. Men okay :)

Og jeg har faktisk tabt mig 1 kg siden jeg startede af ren og skær panik ;)
1
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 717

Indlægaf ina » 20. nov 2015, 18:49

Jeg har travlt. Og er træt og det går af helvedes til med at være sund. Jeg er virkelig sur over det og træt af det. Jeg kan ikke følge med herinde og er bare fladmast. Jeg ved ikke helt om jeg gider lave mål til næste uge, når jeg alligevel ikke overholder dem. :genert:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 20. nov 2015, 19:04

Bøtte skrev:Håber humøret arter sig, Ally :kys:

Hm, Ballade, Øv med den test. Forstår godt det må være dejligt ikke at opleve tvivlen, hvis den tidligere har været der. Du må ikke blive bange, hvis I går i panik, når I engang står med en positiv test. Det er helt normalt :)

Jeg frøs og var træt her til morgen. Orkede absolut ikke den planlagte løbetur. Jeg lavede en aftale med mig selv om at sove en time og så tage en tur på motionscyklen. Selv om jeg ikke gad.
Så det blev ikke med sammen intensitet som de andre dage, men det blev da til 30 min og mave- og rygøvelserne bagefter.
Nu er jeg sulten. Men min mand har fuldstændig rømmet køleskabet for grøntsager, så jeg skal handle inden frokost. Og jeg mangler stadig også et bad. Jeg er bare træt og ugidelig i dag :genert:

Tak, Bøtte. Også for likes og grønt fra jer andre :blomst:

Kommer helt sikker til at se sådan her ud :panik: :nerve: :forvirret: ud, hvis testen er positiv en dag (pt prøver vi ikke). Det var bare skønt at mærke noget andet end den tvivl, der har præget børnesnakken hos os de sidste par år. Og jeg er helt ok med testresultatet :)
0

Brugeravatar
Dublin-mudslide
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Indlægaf Dublin-mudslide » 20. nov 2015, 21:18

Ballademager skrev:
Bøtte skrev:Håber humøret arter sig, Ally :kys:

Tak, Bøtte. Også for likes og grønt fra jer andre :blomst:

Kommer helt sikker til at se sådan her ud :panik: :nerve: :forvirret: ud, hvis testen er positiv en dag (pt prøver vi ikke). Det var bare skønt at mærke noget andet end den tvivl, der har præget børnesnakken hos os de sidste par år. Og jeg er helt ok med testresultatet :)

Uhh det var lidt med en spænding jeg sad og læste dine tidligere indlæg, men godt du har det helt fint med resultatet :)

Jeg var i svømmehallen i dag sammen med min lille familie. Jeg tænkte, at vi kunne benytte det lille bassin for helt små børn, men her var der ret mange større børn der sprøjtede og legede i vandet. Så prøvede vi at gå over i et varmebassin, hvor der står skiltet flere steder, at det er et rolig-bassin og al leg skal være andre steder. Yeah right, det blev på ingen måder håndhævet og folk var kolde i r**** over man have en lillemand med, der ikke er sååå vant til vandet endnu :nej: :evil: :evil: Men okay, børnene legede bare, det er jo fint nok. Nok livredderne, der burde holde bedre øje og lige henvise over til de andre steder.
Vi gik retur over i børnebassinet og her var det endeligt lidt fredeligt, så fik plasket lidt rundt. Men hold op et lortested. Der gider vi ikke ind igen.

Ellers er der blevet gået en masse ture her. Dejligt vejr det har været :)
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 21. nov 2015, 10:45

Jeg har endelig fået løbet med mine nye sko, og de er en drøm! Ingen flænsede hæle denne gang. Jeg er virkelig glad for at jeg gik ned i butikken med de andre og brokkede mig. Det bliver godt at løbe fra nu af - efter 3 måneder med kronisk sår på mine hæle!
Selve turen var intet at prale af, shit jeg er i dårlig form, men jeg kom ud fremfor at blive på sofaen, og det er jeg tilfreds med. Især efter kage hos min veninde i går. :D
4
x
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 21. nov 2015, 18:02

Humøret er godt igen :blush: I formiddags var vi sammen med nogle venner; først til gratis koncert med Randers Kammerorkester (musikken var rigtig god) og bagefter gik vi på kinesisk restaurant, hvor min mave blev fyldt med stegte nudler, indbagte rejer og kylling, forårsruller, kylling og grøntsager i sovs og pommes frites. Det hele blev skyllet med iskold cola. Haps!

I eftermiddags købte pigerne og jeg ind og før aftensmaden tog vi alle på en cykeltur. Den blev ikke så lang som forventet, da vi undervejs måtte vende om pga. en stor mudderpøl - og ingen af os havde fodtøj på, der var mudderpølsvenligt. Ikke desto mindre fik vi frisk luft. Dog tager vi turen en anden dag, hvor vi kan slippe for mudderpølen.

Her til aften står jeg på hovedet i vaskekurven og mens jeg var i færd med at lægge tøj på plads i mit skab, for der en djævel i mig og jeg ryddede ud i tøjet. Alt det tøj, som er for småt til mig eller ikke sidder helt så pænt for tiden, valgte jeg at smide i plasticposer. Jeg fyldte to poser! - der blev gemt væk til en dag, hvor jeg forhåbentlig har tabt mig så meget, at tøjet igen kan passe mig. Aah! Det gav faktisk en vis ro at få tøjet lagt væk og så må jeg bruge det, jeg kan passe, og sammensætte tøjet på andre måder. Eksempelvis har jeg en masse blazere hængende i skabet, men der er ingen fare for, at de bliver slidt, for jeg bruger dem ikke så tit. Det vil jeg dog lave om på!
4
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 22. nov 2015, 09:10

Øjs, jeg er glad for at jeg fik løbet i går før sneen kom, for det ville da ikke være til i dag :D Jeg håber det forsvinder ret hurtigt igen - jeg bor et sted med lange gåafstande til indkøb og dårlige busforbindelser, der bare ikke kan tåle sne-problemer. Heldigvis har jeg mad til i dag, så er slet ikke nødt til at kæmpe mig ud i sneen og blæsten, jeg skal bare læse til forelæsninger i næste uge.
2
x

Tilbage til "Sund og/eller slank"