November 15 fællestråd

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3486

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf Ballademager » 22. nov 2015, 09:32

Jeg ville gerne have været til Combat i dag, men
min lille dyt er begravet i sne og DSB melder om sløve s-tog. Så jeg synes, at det er for besværligt og bliver hjemme og feder den :blush: Har været ude at skovle sne og regner med at gå en tur senere.
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 16
Likede indlæg: 156

Indlægaf Phlox9 » 22. nov 2015, 12:35

Mine meget forsigtige mål for den kommende uge:

1x cardio HIIT-træning (mandag aften)
1x løb (gerne flere - hvis det kan passes ind)
Minus på slik og usunde sager i løbet af ugen - det går nu heldigvis rigtig godt for tiden :)

Jeg starter med et besøg hos en fysioterapeut i morgen kl. 8.30. Nogle hofte/bækkensmerter, som kommer ved løb, er vendt tilbage, så nu prøver jeg en ny behandling. D. 13. december er der et 15 km løb (Bruggenloop - over 7 broer) her i byen, som jeg har tilmeldt mig for længe siden, og som jeg ville være rigtig ked af at misse, så jeg håber, at fysioterapeuten kan hjælpe.
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1058

Indlægaf Ally » 22. nov 2015, 12:59

Mål for den kommende uge
- Så meget motion som muligt
- Ingen slik m.m. mandag-torsdag + søndag
- Drikke vand
- Negleolie og håndcreme
- Sætte pris på de små ting i hverdagen

Jeg skal lige have opdateret arbejdskalender og familiekalender, men jeg satser på at få så meget motion lagt ind som muligt. Stadig er det kun gåture, cardio i fitnesscentret og svømning.

Fredag tændes juletræet på byens torv og alle fremmødte børn får slik af Julemanden. Det er tradition, at vi tager på pizza-restaurant bagefter og det gør pigerne og jeg alligevel selv om manden skal til julefrokost. Lørdag aften skal manden og jeg i biografen og se Hunger Games, så der er popcorn en masse :-p
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2431

Indlægaf Bøtte » 22. nov 2015, 14:41

Evaluering af ugen:
Overholde WW hele ugen - har ikke talt 100 % hver dag, men har gjort alt det jeg kunne og det er godkendt
Løbe/cykle 4 gange - 3 gange cykling og 1 løbetur
Mere motion i hverdagen - har gået om og hentet barnet 3 gange. Og gik en lang tur igår.
Mave- og rygøvelser 5 gange - mangler sidste gang, det bliver i aften.

Jeg kan sige tjek til alle :banan: :banan: Kan ikke huske hvornår det sidst er sket :genert:

4. etape:
Løbe/Cykle 3 gange
Mere motion i hverdagen
Overholde ww frem til fredag
Mave- og rygøvelser (125 + 75) 5 gange.
6
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 22. nov 2015, 15:01

Evaluering:
Søvn nok Tjek
Vand nok Tjek
Forholdsvis sund mad Det var ok. Kunne nok have været bedre
En løbetur eller to, hvis den første går godt med mine led Fik den ene løbetur og det var godt!
Vitaminer hver dag (for jeg kan altså mærke at de virker!) Tjek

Mål for ny etape er meget magen til:
Søvn nok
Vand nok
Forholdsvis sund mad
En løbetur hvis vejret arter sig
Vitaminer hver dag
1
x
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 22. nov 2015, 18:14

Usj, hvor har der været koldt i dag! :nerve: Derfor, da jeg gik en tur i eftermiddags (både for at få frisk luft, få rørt mig og få lidt ro), måtte jeg have både halstørklæde, hue, vanter og vinterstøvler på. Jeg kom hjem efter en times tid med de rødeste kinder :love:

Nu skal pigerne lige puttes, jeg skal pakke træningstøj til i morgen inden jeg skal se aftenens afsnit af Broen på DR1. Planen er, at jeg i morgen afleverer pigerne, træner i fitnesscentret og smutter til lægen (celleskrab - juhu...) inden jeg tager på arbejde. Hurra for en undervisningsfri dag - men masser af tid til forberedelse.
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 23. nov 2015, 09:50

Ih, er bare muggen i dag :( Kender I det det med, at man bare er træt, sur og ugidelig uden at der er nogen rigtig gode grunde til det? Fryser og har en hel dag med lorteopgaver, som jeg virkelig ikke orker, foran mig. Brugte i øvrigt over en time på at komme på job i morges... Ih! :genert:
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 23. nov 2015, 18:12

Log_Lady skrev:Hvis nogen af jer her i tråden mangler et tip til et nemt mellemmåltid med få kulhydrater og godt med protein, så er et par stykker skinkepålæg (eller hvad man nu har lyst til) smurt med fx Philadelphia med sød chili (mums, den er god!) en ganske god løsning. Hvis man ruller pålægget og spiser det med kniv og gaffel, føles det endda lidt mindre barbarisk. :D (jeg er lidt farvet af, at min mand synes, at jeg er meget uciviliseret, når jeg spiser pålæg uden brød til).

Et humpel ost med skinke rullet udenom er også et hit her - og nemt at medbringe sammen med en bøtte cherrytomater:)

Og bestik er for tøser...
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1712

Indlægaf Guilded_Lily » 24. nov 2015, 09:38

Så er jeg hjemme igen. Det var en rigtig god tur, men jeg er sgu lidt træt af, jeg ikke fik ret meget tøj til mig selv. Især, når det viste sig, jeg kunne have haft 5 kg mere med i kufferten! Jeg har vadet London og St. Albans tynd, jeg har ædt som et svin, men jeg føler mig godt tilpas alligevel - især fordi jeg ikke kan se nogen forskel på dobbelthagen. Maven er måske vokset lidt, men det må trænes og fastes væk.

Jeg er dog ikke helt oppe at ringe i dag. For nogen vil det måske virke som en bagatel, men min ene kat har ikke været hjemme i en uge, og jeg er simpelthen så frygtelig ked af det. Hun er gammel, 13 år, og hun har de sidste par måneder haft perioder, hvor hun har fortrukket sig til rolige omgivelser, hvilket er helt normal adfærd for gamle katte - men hvis hun er død, skal hun fandme (undskyld) dø hjemme, og ikke på et eller andet høloft eller ligge i en grøft! Manden har været ude at lede, mens jeg var væk, men har ikke fundet hende. Årh, jeg kan ikke have det!

Mit hoved er rodet, jeg skal sidde og forberede mig nu frem til jul og gøre elevplaner klar i et nyt lortesystem, men jeg kan slet ikke få hovedet til at samarbejde. Jeg har heller ikke fået andet mad med end 6 små sausage rolls fra M&S, jeg var først hjemme kl. 22.30 i går, og der magtede jeg ikke lige rode i køleskabet - det så i øvrigt også kedeligt ud.
Weekenden bliver lidt af et helvede med julefrokost med mit team fredag, svømmehal og rengøring lørdag, barnedåb søndag - og min søster og sviger skal sandsynligvis overnatte hos os lørdag-mandag. Gah!
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 24. nov 2015, 18:40

Jeg har virkelig svært ved at differentiere mellem hvornår jeg er oprigtigt sulten og hvornår jeg bare har lyst til noget lækkert. Er der andre der har samme problem?
1
x
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 24. nov 2015, 20:08

Jeg dratter snart om af træthed... :træt:

I nat sov jeg ikke særlig godt pga. spekulationer omkring eksamen, jeg skal afholde for nogle elever i december. I går talte jeg med en kollega, min chef og fagkonsulenten og jeg blev ikke en dyt klogere. Til eksamen skal eleverne op i en ukendt tekst og deres egen faglige opgave. Det har jeg styr på. Men - de skal, i forbindelse med deres egen opgave, skrive en synopsis og de skal lave et præsentationsmateriale fx. PowerPoint - og jeg kan simpelthen ikke forstå hvad, der skal stå i synopsen og hvad, der skal stå i PowerPoint'en.

I dag har jeg søgt og søgt på Google for at blive klogere, men det lykkedes ikke. I morgen formiddag skal jeg mødes med en kollega, der også skal have elever til eksamen i samme prøveform. Forhåbentlig vil det hjælpe at sparre med en, der står i samme situation. Ellers må jeg ringe til fagkonsulenten og få ham til at skære det ud i pap for mig.

Ovenstående frustrerer mig voldsomt og jeg føler, at jeg ser sådan her ud: :panik: - særligt, når nogen taler om eksamen.

Nå. Trætheden skyldes også træning. Jeg tog i fitnesscentret efter aftensmaden og gav den gas i 55 minutter :banan: Jeg spår, at jeg falder hurtigt i søvn, når jeg går i seng om kort tid.
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 24. nov 2015, 20:48

Har opdateret forsiden. Beklager, at det først blev i dag :genert:

Nå, evaluering af sidste etape:
Træne tre gange (mandag, onsdag og torsdag): Tjek. To gange Combat og en omgang TRX. Det var dejlig træning-
Faste en dag (tirsdag): Tjek. Det var noget lettere denne gang, og jeg havde endda krudt til at cykle.
Cykle på job en dag (fredag): Tjek. Fin cykeltur, inden snevejet brød ud lørdag
Undgå sukker mandag til fredag: Not so much! Hvem mon jeg prøvede at narre? Faldt noget så grusomt i karamelfælden på job fredag eftermiddag (havde ellers holdt mig i skindet hele ugen), og det fortsatte både lørdag (storsynd) og søndag (lidt mindre synd, men alligevel.

Så alt i alt en lidt blandet uge.

Er slet og ret efterårsramt i øjeblikket. Ganske enkelt helt færdig sådan cirka hele tiden. Sådan er det ofte på denne her tid af året (efterår dræner mig for al disponibel energi - jeg HADER efterår og vinter :wacko: ). Men prøver virkelig at få det bedste ud af det :genert:

Denne etape:
- Træne tre gange
- Faste en dag (tirsdag)
- Skrue ned for arbejdet. Det nytter ikke at blive ved med at køre i det tempo.
- Prøve at lade være med at blive ked af efteråret
- Ingen sukker mandag til torsdag og søndag
0

Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 24. nov 2015, 20:50

Sophaya skrev:Jeg har virkelig svært ved at differentiere mellem hvornår jeg er oprigtigt sulten og hvornår jeg bare har lyst til noget lækkert. Er der andre der har samme problem?

Nogle gange. I hvert fald har jeg det sådan, at når jeg generelt spiser for usundt, så har jeg svært ved at skelne mellem lækkersult og reel sult.
0

Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. nov 2015, 07:51

Meget forsinket evaluering og nye mål:

* faste mandag Tjek - gik supernemt
* træne mandag Jeps
* begynde at pakke mandag, så der bliver styr på, hvad der mangler/skal vaskes
* forsøge at lade være med at stresse tirsdag - du når det, du når!
* lade være med at panikke over turen til Hamborg
* nyyyyyyyyyyde London to the MAX! :dåne:
Mål 3-6 - tjek. Det lykkedes mig NÆSTEN at holde hovedet koldt, både tirsdag og under køreturen. Omend turen til Hamborg ikke var den fedeste - der var en del vejarbejde, fred være med det, det vidste jeg - men at de der vejarbejdere kørte ud i trafikken, som det passede dem, så jeg var fem cm fra et harmonikasammenstød tre kvarter før lufthavnen! Det pressede min blære, så jeg var mm fra at gøre bukserne våde, da jeg endelig fandt p-huset og fik parkeret bilen - hvem fanden laver også et p-hus en km fra lufthavnen uden et toilet??

Men som sagt: London blev STORnydt! De to dag HELT for mig selv uden deadlines var absolut det bedste, jeg har gjort for mig selv længe!!
Skulle I komme derover, så tag at bruge de £9, det koster at komme op på Tower Bridge Glass Walkway - just do it! http://www.towerbridge.org.uk/tower-bridge-glass-floor/
Desværre var jeg lidt skuffet over tøjudvalget - og Primark har ikke længere mine elskede, lange stretch vest dresses! KATASTROFE! Dog fik jeg et ekstra par af yndlingsjeans'ne - og denne gang en størrelse mindre :banan:

Anyway - mine mål for denne uge er...anderledes.

* faste 1 dag (torsdag)
* træne 1-2 gange
* få styr på børnenes adventskalendere
* find Ramasjangkalenderen
* køb pyntegrønt og få den store kasse med julepynt ned (eller de to kasser)
* ryd op, gør rent og vask tøj
* julefrokost fredag
* barnedåb søndag

(og må jeg lige have lov at sige: Hold nu K***, hvor er jeg træt i dag! Og jeg skal gerne nå at træne...zzzzzzzz)
3
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. nov 2015, 09:24

Du har ret, L_L. Det skal bare lige bankes ind i hovedet på mig - når I kan, så kan jeg også! London er desværre chokolade-og sandwichmekka for mig, og det er damn svært at komme ud af igen... :genert:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"