November 15 fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 25. nov 2015, 17:26

Log_Lady skrev:
Men hvis man ikke må snolde, når man er på ferie, så er der heller ingen retfærdighed til. :)

Du skal nok få ændret ferievanerne inden længe. Hvad har du (og I andre også) egentlig af planer mht. juledagene? Jeg planlægger selv at holde fast i min struktur med fredag som sukkerdag, med undtagelse af juleaften, 1. og 2. juledag, samt nytårsaften og 1. januar (min søns fødselsdag). Vi har umiddelbart ingen julefrokoster på programmet (thank god - jeg bryder mig ikke om konceptet), men bliver vi inviteret ud, har jeg tænkt mig at spise, hvad jeg nu bliver budt (hvis jeg har lyst).

Succeskriteriet må være, at jeg ikke tager på hen over julen. Hvad med jer andre? :)

I truly hope so! I går "kom jeg til" at købe en pose mini-Lion. Normalt kan jeg holde sådan en pose et-eller-andet læææænge, men bare i dag er der rget fire styks lige i kloakken! :tie: :tie:
Og du milde, hvor kan man finde mange overspringshandlinger på vej ned i fitnesscenteret. Men jeg kom da af sted - og fik trænet en rimelig omgang trods mange mennesker = ventetid ved maskinerne.

Jeg forventer bare at fortsætte som jeg plejer henover julen. Jeg har en svaghed for kløben, men ellers kan jeg godt holde fingrene fra pebernødder, brunkager og æbleskiver. En enkelt gang, så har jeg fået nok. Til gengæld voldæder jeg clementiner :savl:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. nov 2015, 17:27

Jeg skal til julefrokost på fredag. Vi bliver syv. Det er på sammenskudsbasis, og jeg skal have dessert med.

Jeg er BLANK! Det skal ikke være ris a'la mande. Har I nogle gode forslag? Det skal helst kunne laves i morgen...
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. nov 2015, 19:05

Log_Lady skrev:Jeg sidder p.t. og craver gammeldags æblekage med masser af flødeskum. Så det er mit forslag! http://www.arla.dk/opskrifter/ablekage-med-ristet-rasp/ :savl: :love:

Åh ja, æblekage med RIGTIG rasp (ikke det der søde købe-noget!) går aldrig af mode! Tak for forslaget - det er bestemt en mulighed :gogo:
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 25. nov 2015, 20:16

De sidste dage har jeg været pænt frustreret (mildest talt...) over, at jeg på ingen måde kunne forstå eksamensformen, som mine elever skal op i om ca. tre uger. I morges talte jeg igen med min chef og blev lidt klogere, og i formiddags havde jeg møde med en kollega, der også skal have elever til eksamen i samme prøveform - og jeg endte med at blive lidt mere klog på tingene, hvilket jo var rigtig godt.

Jeg fik hurtigt stykket en "brugsanvisning" til synopsis-skrivning sammen til eleverne og de gik alle i gang i eftermiddags. Dog var der nogle, der på ingen måde kunne (ville?) forstå, hvorfor de skulle lave en brainstorm inden de overhovedet gik i gang med selve skrivningen. Tsk. Jeg tror og håber, at de blev klogere - eller i hvert fald bliver det, når de får skrevet mere på opgaven.

I eftermiddags kunne jeg så lige se på skemaet efter jul, at jeg højst sandsynligt skal have mine to danskhold til eksamen :8: Jeg er da bare SÅ heldig mht. eksamen (ironi kan være brugt). Derudover skal jeg om et par uger rette skriftlige optagelsesprøver - pt. er antallet stadig uvist. Hurra! :stoned:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 25. nov 2015, 22:05

Jeg har haft en hektisk dag, der blev forlænget med 12 siders opgave der skulle rettes igennem og en dagsorden til det (for mig) vigtige møde i morgen hvor jeg skal repræsentere min chef. Pga alt det ekstra papirarbejde faldt jeg i pizzafælden - det er jo så nemt. Nå, men det gider jeg ikke være ærgerlig over, for nu er jeg godt forberedt til i morgen og føler mig klar til at give den hele armen i kampen for at overbevise dem om, at jeg har styr på mit arbejde selvom jeg er meget ung og uerfaren :lol:
Hele dagen i morgen går i København, men jeg har tænkt mig at blande en af de lækre salater fra Food Stall på Odense banegård og tage med som frokost, og så skal jeg spise aftensmad hos min søster og hendes kæreste på bryggen, og jeg ved de altid spiser sundt. Med andre ord skal det nok gå mht mad :D
3
x
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3514

Indlægaf Ballademager » 26. nov 2015, 08:17

Log_Lady skrev:
Guilded_Lily skrev:Du har ret, L_L. Det skal bare lige bankes ind i hovedet på mig - når I kan, så kan jeg også! London er desværre chokolade-og sandwichmekka for mig, og det er damn svært at komme ud af igen... :genert:

Men hvis man ikke må snolde, når man er på ferie, så er der heller ingen retfærdighed til. :)

Du skal nok få ændret ferievanerne inden længe. Hvad har du (og I andre også) egentlig af planer mht. juledagene? Jeg planlægger selv at holde fast i min struktur med fredag som sukkerdag, med undtagelse af juleaften, 1. og 2. juledag, samt nytårsaften og 1. januar (min søns fødselsdag). Vi har umiddelbart ingen julefrokoster på programmet (thank god - jeg bryder mig ikke om konceptet), men bliver vi inviteret ud, har jeg tænkt mig at spise, hvad jeg nu bliver budt (hvis jeg har lyst).

Succeskriteriet må være, at jeg ikke tager på hen over julen. Hvad med jer andre? :)

Tjae... Tror ikke, jeg kommer til at overholde mine kostmål i hvert fald. Tænker lidt, at det er ok at snolde mellem jul og nytår, og vi skal så mange ting, der inkluderer madorgier, at det er svært at undgå. Men jeg plejer gerne at nå et punkt, hvor jeg ikke orker mere usund mad sådan cirka omkring 27. december :D Til gengæld løber og træner jeg så meget som muligt. Plejer gerne at løbe en tur juleaftensdag, og så har jeg træningstøj med på juleturné, så jeg kan træne som minimum hver anden dag. Får som regel rigtig meget lyst til at være aktiv, når maden er så usund, så den del giver sig selv :)
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 26. nov 2015, 08:29

Log_Lady skrev:Mmmm ... pizza!

simpHomerDrool_2006f.jpg

Det er unfair at tale om pizza i en sundhedsråd :D :blush2:
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 26. nov 2015, 17:56

@Sophaya Hvordan gik mødet i København? Jeg er sikker på, at du kicked ass! :worship:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 26. nov 2015, 18:54

Ally skrev:@Sophaya Hvordan gik mødet i København? Jeg er sikker på, at du kicked ass! :worship:

Haha, tak fordi du spørger! Hvor er du sød :kys:
Jeg synes det gik rigtig godt. Det var mega angstprovokerende at være "hende den unge og uerfarne", men de var rigtig søde og jeg synes faktisk jeg klarede den uden at dumme mig. Jeg ved ikke hvad de andre syntes, men jeg er positiv :D
4
x
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 26. nov 2015, 20:09

Mine bange anelser omkring eksamen for begge mine danskhold blev i formiddags bekræftet - og sørme om de ikke er skemalagt til at være i uge 1. Jeps, lige efter juleferien!

Dagens optur var en mail fra min chef til skolens projektkoordinator om, at vi mere eller mindre har frie hænder mht. den lærermobilitet, jeg er blevet tildelt. Med andre ord, det er planen, at jeg i første halvår af 2016 skal til udlandet (England, Skotland eller Irland) og opleve på egen hånd, hvordan undervisningen m.m. foregår i en auto-afdeling på en engelsk/skotsk/irsk teknisk skole. Jeg glæder mig SÅ meget - selv om det eksakte tidspunkt for opholdet endnu ikke er fastlagt.
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 27. nov 2015, 06:41

I går eftermiddags var jeg i fitnesscentret - og det var rent faktisk 3. gang i indeværende uge :pompom:

Det kan kun blive en god dag i dag :D Det er fredag. Pigerne og jeg skal have pizza i aften OG fredagssnolder :slem: Jeg ser SÅ meget frem til det!
2
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 27. nov 2015, 08:38

Var til spinning i morges før arbejde og har dermed afsluttet ugens træning :banan: Nu vil jeg med god samvittighed tage på besøg hos min far og nyde lidt god mad og nogle lange gåture med hunden i den friske, jyske luft :lun:

Glædelig fredag til jer alle :kys:
3

Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 242
Likede indlæg: 1093

Indlægaf MyGirl » 27. nov 2015, 10:55

Ballademager skrev:Var til spinning i morges før arbejde og har dermed afsluttet ugens træning :banan: Nu vil jeg med god samvittighed tage på besøg hos min far og nyde lidt god mad og nogle lange gåture med hunden i den friske, jyske luft :lun:

Findes ikke noget bedre end lange gåture med hunden i den friske jyske luft :lun: Nu fik jeg helt hjemve! :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 242
Likede indlæg: 1093

Indlægaf MyGirl » 27. nov 2015, 11:00

Jeg er stået total af for tiden :genert: Ved ikke hvorfor, men jeg kan slet ikke samle mig til at deltage herinde...

I hverdagene går alt egentlig fint - jeg holder slavisk fast i mine to fastedage, og spiser relativt fornuftigt, men weekenderne er noget rod. Tror egentlig ikke, jeg tager på (tak fastedage!) men taber mig vist til gengæld heller ikke. Har min månedlige vejning i næste uge, men mine cm-mål står rimelig stille, så tror ikke rigtig, der er sket noget hverken den ene eller anden vej.

Jeg prøver trin for trin at komme tilbage igen, men synes, det er lidt svært pt. Så tænker, jeg bare lige har brug for en lillepause, og at det egentlig også er fair nok, så længe jeg bare holder vægten. Håber stadig, jeg lige får motivation til at stramme lidt op, men ellers har jeg erkendt, at hvis jeg bare kan komme igennem december uden vægtøgning, så er en måneds "slapper" fra mad og træningsfokus nok også ok..
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 27. nov 2015, 11:38

MyGirl skrev:
Ballademager skrev:Var til spinning i morges før arbejde og har dermed afsluttet ugens træning :banan: Nu vil jeg med god samvittighed tage på besøg hos min far og nyde lidt god mad og nogle lange gåture med hunden i den friske, jyske luft :lun:

Findes ikke noget bedre end lange gåture med hunden i den friske jyske luft :lun: Nu fik jeg helt hjemve! :D

Tror ikke, at der findes en bedre måde at slappe helt af på. Særligt ikke, når der er sådan en permanent glad vovse, der knuselsker at gå ture.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"