November 15 fællestråd

Brugeravatar
ina
Kort karma: 134
Likede indlæg: 725

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf ina » 4. nov 2015, 18:26

Så er eksamen overstået, og jeg er helt færdig. :træt: Tror det gik fint, men får desværre først svar den 23.

Og mine mål er allerede på vej i vasken.

Ingen omelet i dag, hvilket betyder at jeg skal have det resten af ugen, for at det kan gå i opfyldelse. Det er også lidt et underligt mål, men det er for at få noget god og mættende morgenmad. :D I dag fik jeg knækbrød med ost inden eksamen, hvilket også var ok.

Jeg har ikke fået 1,5 l vand i dag. Har fået en halv liter vand og en masse kaffe. :genert:

I går fik jeg et glas cola, og i dag en flødebolle. Og skal ellers i biffen fredag, som jeg tænkte skulle være min syndedag - må se om jeg kan undvære mine popcorn der.
Senest rettet af ina 4. nov 2015, 18:27, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 4. nov 2015, 18:26

Og ja, rigtig god bedring til de syge!
1
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 16
Likede indlæg: 156

Indlægaf Phlox9 » 4. nov 2015, 19:56

I dag gik det bedre mht. mine etapemål - tog først en times Total Body Workout-holdtræning i morges (uh, han var mean i dag), og bagefter en times svømning (dog kun delvist med mit intervalprogram, mine arme var ved at falde af) - og derefter hjem og arbejde, min første hjemmearbejdsdag :)

Jeg har også undgået at falde i slik-fælden, selvom jeg har været træt og lidt stresset - da jeg følte trang til sødt midt på eftermiddagen, spiste jeg et stykke grovbrød med hjemmelavet blommemarmelade, og selvom vi købte ind dødsultne ved 18.30-tiden, blev det til sund aftensmad og stikkelsbæryoghurt til dessert/aftensnack, det glæder jeg mig til at smage. Jeg er ikke så streng mht. sukker, spiser gerne marmelade og frugtyoghurt og den slags, skal bare ud af den dårlige vane med slikspisning - lakrids er mit drug of choice.. Det hører KUN til i weekenden og i begrænset mængde.

Så jeg fortsætter ugen ved godt mod, satser på løbeture i morgen, fredag og søndag.

God bedring til alle jer, der er sløje :) Og god onsdag til alle :)
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 4. nov 2015, 20:41

Jeg har simpelthen være bundulykkelig i dag. Det er virkelig træls. Det startede med den sag jeg var ked af i morges, som omhandler mit studie men som jeg ikke kan give detaljer på. Så løb jeg en tur, og den var rigtig god indtil mine løbesko gnavede hul i begge mine hæle. Så fik jeg at vide, at mit antal af arbejdstimer er usikkert, fordi vi efter jul skal have praktikanter, og hvor meget af studentermedhjælp-arbejdet de kommer til at overtage vides ikke på nuværende tidspunkt. Her tidligt på aftenen skrev min fars kone, som ejer den lejlighed jeg bor i, at hun må sætte min husleje 4-500 kr op. Der brød jeg simpelthen sammen i gråd. Jeg indrømmer blankt at jeg bliver en tudemarie når jeg føler mig utryg og ikke er i kontrol. Det kommer på ingen måde til at hænge sammen for mig økonomisk, så nu skal jeg finde ud af hvor jeg skal bo, hvordan jeg kan få fingrene i et sted hvor både beliggenhed og pris er ok, hvordan jeg skal få flyttet uden en bil, uden noget familie omkring mig og med veninder, der ikke er skide stærke oveni mine egne dumme led der ikke kan bære tunge ting. Jeg står allerede skrevet op til en masse lejligheder i Odense, men der er lange ventetider, så jeg har meldt mig på venteliste på en masse (større) studieboliger også. Jeg kan bare slet ikke overskue, at min økonomi ikke kommer til at være det jeg troede den ville være. Det er vigtigt for mig at have styr på mine penge...

Nå, upside er at jeg ikke har kværnet chips selvom der ligger en pose i skabet - jeg har simpelthen ingen appetit.
0
x
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 5. nov 2015, 06:41

Det er ikke min uge. :genert: Starter ud med syg mand, dernæst virkelig eksamensstress, og nu sygt barn. Ingen omelet i dag heller, har lige hurtigt kværnet en knækbrød. Æv! I det mindste kan man sige, at knækbrød ikke er slemt, men det får jo ikke målet til at gå i opfyldelse. :D

Og de der gåture, dem når jeg vist ikke. Skide pessimistisk her midt i ugen, men det ser sgu sort ud.
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1114

Indlægaf MyGirl » 5. nov 2015, 08:33

Har ikke rigtig tid til at læse med og kommentere for tiden - sorry!

Men må lige dele, at jeg den sidste måned har tabet 2,7 kg. og 14 cm :banan: Og det på trods af, at måneden startede med fødselsdagweekend og en ret dårlig anden weekend. Jeg er meget tilfreds!

Har tabt 6,9 kg. siden jeg begyndte at veje mig den 8. september :D
6
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1114

Indlægaf MyGirl » 5. nov 2015, 11:03

Sophaya skrev:Jeg har simpelthen være bundulykkelig i dag. Det er virkelig træls. Det startede med den sag jeg var ked af i morges, som omhandler mit studie men som jeg ikke kan give detaljer på. Så løb jeg en tur, og den var rigtig god indtil mine løbesko gnavede hul i begge mine hæle. Så fik jeg at vide, at mit antal af arbejdstimer er usikkert, fordi vi efter jul skal have praktikanter, og hvor meget af studentermedhjælp-arbejdet de kommer til at overtage vides ikke på nuværende tidspunkt. Her tidligt på aftenen skrev min fars kone, som ejer den lejlighed jeg bor i, at hun må sætte min husleje 4-500 kr op. Der brød jeg simpelthen sammen i gråd. Jeg indrømmer blankt at jeg bliver en tudemarie når jeg føler mig utryg og ikke er i kontrol. Det kommer på ingen måde til at hænge sammen for mig økonomisk, så nu skal jeg finde ud af hvor jeg skal bo, hvordan jeg kan få fingrene i et sted hvor både beliggenhed og pris er ok, hvordan jeg skal få flyttet uden en bil, uden noget familie omkring mig og med veninder, der ikke er skide stærke oveni mine egne dumme led der ikke kan bære tunge ting. Jeg står allerede skrevet op til en masse lejligheder i Odense, men der er lange ventetider, så jeg har meldt mig på venteliste på en masse (større) studieboliger også. Jeg kan bare slet ikke overskue, at min økonomi ikke kommer til at være det jeg troede den ville være. Det er vigtigt for mig at have styr på mine penge...

Nå, upside er at jeg ikke har kværnet chips selvom der ligger en pose i skabet - jeg har simpelthen ingen appetit.

Åhhh, hvor kan jeg godt forstå, du er lidt slået ud :(

Håber det hele løser sig på en god måde :ae:
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 530
Likede indlæg: 2500

Indlægaf Bøtte » 5. nov 2015, 13:59

Maden halter også her! :genert: Til gengæld har jeg været god til at få gået nogle ture, der var lidt længere end normalt OG jeg har løbet to gange :banan:

Jeg har også fået samlet sammen til julehjælps-pakkerne, men mangler at sende, ved ikke hvad jeg skal sende det i. Det må blive i morgen :D
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 5. nov 2015, 17:28

Tusind tak for alle jeres søde kort og beskeder. Det har virkelig været trøstende, også selvom jeg er sen til at svare jer. I er guld værd :kys:

Jeg har fået lidt ro på situationen. Jeg har løst problemet på studiet, tror jeg. Uden at kunne være specifik, så drejede det sig om en anklage mod mig i en sag der kan have store konsekvenser for en medstuderende. Jeg har dog i dag "bevist" min uskyld. Jeg synes stadig det var en rigtig ubehagelig situation, men jeg er mere fortrøstningsfuld nu og skal lige arbejde mig tilbage i at elske mit studie ubegrænset igen.

Så tog jeg tyren ved hornene og ytrede min bekymring for min chef ifht timeantallet. Han var helt forundret og sagde at hende der har fortalt os det var helt galt på den, de får kun vores arbejde hvis vi decideret ikke gider lave det og giver det videre til dem. Desuden har arbejdspladsen en rigtig god økonomi med stort overskud for tiden, så vi kan bare møde ind alt det vi vil hvis vi kan finde arbejdsopgaver nok til det. Derefter gav han mig flere projekter, jeg kan gå i gang med som jeg selv finder det bedst, så nu har jeg massere at få nogle ekstratimer til at gå med. Jeg blev bare så glædeligt overrasket.

Jeg står stadig i en usikker boligsituation, den kommer jeg ikke lige så let ud af. Jeg har som sagt skrevet mig op til alt jeg kunne finde, som jeg også kan holde ud at bo i længere tid. Så må jeg tage flytning og alt det praktiske, som det kommer, og jeg må se hvor jeg kan spare i mit forbrug mens jeg er tvunget til at betale den høje husleje. Det er bare en af de situationer hvor jeg virkelig mærker at jeg ikke har noget bagland her hvor jeg bor, og det gør mig nok i virkeligheden endnu mere ked af det.

Og så tog jeg forresten forbi intersport med mine løbesko efter arbejde og brokkede mig gevaldigt over de løbesko der efter flere måneder stadig flænser mine hæle til blods. Jeg fik et nyt par sko der umiddelbart sidder meget bedre. Når mine hæle er helet op skal jeg ud og prøve dem, og jeg glæder mig faktisk allerede. Jeg håber jeg kan finde løbeglæden frem igen og komme mere ud.
3
x
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 5. nov 2015, 18:57

@Sophaya Selv om der ikke er styr på boligsituationen som du ønsker, så glæder det mig så meget på dine vegne, at det ser lysere ud for dig. Studiemæssigt og hvad angår timeantallet på arbejdet. Godt, at du tog tyren ved hornene og talte med din chef - og fedt med de ekstra projekter, han gav dig.

Jeg sender dig :kram: og en helvedes masse god karma :kys:
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 5. nov 2015, 19:38

I sidste uge, da jeg havde fødselsdag, fik jeg bl.a. gavekort til Sportmaster og Sport24. Gavekortene er blevet brugt på to træningstoppe og et par træningstights. Nyt træningsgear motiverer mig lige lidt ekstra og jeg satser på, at det snart skal indvies.

I eftermiddags var jeg, sammen med en masse andre mennesker, i svømmehallen. Fik svømmet 28 baner. Både brystsvømning og rygcrawl. Sidstnævnte er bestemt ikke min yndlings-svømmestil, men ifølge fysioterapeuten, er det godt at skifte mellem forskellige svømmestile, så det prøver jeg på.
2
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 5. nov 2015, 20:31

@Ally - tak for det :kys: jeg røg lige ned i et sort hul i går, syntes at alt gik galt. Kæmpe tak til både dig og @Guilded_Lily for tilbud om en snak privat - i er altså søde. Hvor er det sejt du fik svømmet! Jeg håber det går fremad med smerterne.

@Bøtte - tak :kys: der er desværre ingen kære (pap)mor. Hun sætter huslejen op, og sådan er det bare. Jeg må jo bare håbe jeg snart bliver tilbudt noget andet.. Og så må jeg betale mig fra flyttehjælp hvis jeg kan nå at spare nok op til det. :)
1
x
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 5. nov 2015, 20:41

Ally: Hvis du trænger til afveksling, så er crawlben også en mulighed. Og sejt med 28 baner:)
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 6. nov 2015, 05:24

FruKuk skrev:Ally: Hvis du trænger til afveksling, så er crawlben også en mulighed. Og sejt med 28 baner:)

Sammen med en plade, så armene ikke bliver ikke brugt?
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3562

Indlægaf Ballademager » 6. nov 2015, 05:40

Brugte en stor del af dagen i går på at køre i kø på de københavnske indfaldsveje. Sikke dog en dødssyg beskæftigelse - det tog mig 45 min at komme ud på Køgebugtmotorvejen :D Til gengæld kørte jeg tidligt hjem fra mødet i Jylland (før i tiden ville jeg være blevet hængende, fordi jeg følte, at det burde jeg, og først have været hjemme omkring kl 20), så
det blev lige en til en spontan omgang træning også, selvom det egentlig ikke var planen (der var også køkørsel, selvom det var efter kl 18, men nåede lige akkurat at kaste mig ind i lokalet lige da timen startede). Træningen var helt fantastisk, fordi instruktøren havde sammensat et de bedste programmer, jeg har oplevet i år. Det var rart bare lige at være lidt i min egen lille boble en times tid :love:
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Sund og/eller slank"