November 15 fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1710

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. nov 2015, 09:36

Velbekomme, @Sophaya! Tilbuddet står, hvis du får behov :kys: Du er godt nok også hårdt spændt for, men godt, de første ting i det mindste løste sig.

Jeg beklager manglende kommentarer til resten - jeg læste op i går, men havde ikke lige overskud til at svare - og nu kan jeg ikke huske så meget :fløjt:

Jeg er stadig ikke 100 på toppen, men jeg er på arbejde. Jeg tog af sted i går med en formodning om, jeg nok ikke holdt hele dagen, men det gik efter 4-5 timer - så havde jeg det helt fint. Lige til aften, altså! Så kom åndenøden og trykken for brystet tilbage. Det samme gør sig gældende i dag - jeg bliver hurtigt forpustet om morgenen og et stykke op ad dagen, men nu kan jeg så småt mærke, det letter igen.
Jeg tager til London om 13 dage, så der skal godt nok nogle ekstra c-vitaminer, kamillete, Mucolysin, Strepsils og afslapning til. Jeg tør fortsat ikke træne. Og appetitten er i bund - eller, dvs. jeg er egentlig sulten, men kan kun spise meget lidt, før jeg bliver forkvalmet. Ubehageligt!

Manden tager til J-dag i aften og kommer først hjem i morgen engang, så der skal handles ind til hygge med ungerne i aften og resten af weekenden. Muffins it is! Jeg er bare blank mht. aftensmad - jeg orker ikke tænke på det uden at få kvalme, og jeg gider ikke lave det store...
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Ally » 6. nov 2015, 14:29

Velbekomme, @Sophaya - tilbuddet står ved magt, hvis/når du har brug for en snak :kram:
Tak - det var også skønt at få svømmet. Rygsmerterne er væk igen, men jeg kan mærke, at jeg skal sørge for at variere arbejdsstillingerne i løbet af dagen. Derudover er bevægelse godt, så jeg forsøger at få motioneret så meget som muligt. Dog skal der være plads til træningsfrie dage, men jeg er helt klart motiveret, for jeg ønsker på ingen måde at opleve smertehelvedet igen.

@Guilded - rigtig god bedring :kys: Jeg sender en masse karma og ønsker om snarlig bedring; sygdommen må ingen måde påvirke din tur til London. Det lyder skønt med hygge med ungerne.

Man skal høre meget som lærer. I eftermiddags var der en elev, der mente, at jeg var flabet overfor ham fordi jeg mente, at han havde styr på noget, som han mente, at han ikke havde. Min kilde var vores læsevejleder, men knægten mente, at jeg og læsevejlederen var forkert på den og forvekslede os med en anden elev. Som om! :rulle: Men altså, man er sgu nødt til at være lidt flabet, når man skal omgås "min" elevgruppe :lol:

Jeg har købt bland-selv til i aften. Manden skal lave regnskab for byens biograf (han er kasserer i bestyrelsen) og jeg skal slappe af og nyde til ro, mens pigerne ser Disney Sjov. Weekenden skal gå med rengøring, madplan og indkøb - og så skal vi også på café. Da manden havde fødselsdag i sommers, fik han et gavekort til cafébesøg og det indkasserer vi i morgen. Det skal nok blive hyggeligt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 6. nov 2015, 15:17

Ally skrev:
FruKuk skrev:Ally: Hvis du trænger til afveksling, så er crawlben også en mulighed. Og sejt med 28 baner:)

Sammen med en plade, så armene ikke bliver ikke brugt?

Ja. Der kan naturligvis veksles mellem bryst og crawlben. Og hvis du sådan rigtigt trænger til afveksling, så kan du også træne arme ved at bruge en såkaldt pull buoy.
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 6. nov 2015, 16:38

FruKuk skrev:
Ally skrev:
FruKuk skrev:Ally: Hvis du trænger til afveksling, så er crawlben også en mulighed. Og sejt med 28 baner:)

Sammen med en plade, så armene ikke bliver ikke brugt?

Ja. Der kan naturligvis veksles mellem bryst og crawlben. Og hvis du sådan rigtigt trænger til afveksling, så kan du også træne arme ved at bruge en såkaldt pull buoy.

Tak for tips. Det må jeg huske næste gang, jeg er i svømmehallen.
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 6. nov 2015, 18:32

Da manden og pigerne kom hjem i eftermiddags, fik vi hurtigt lavet madplan for lørdag-fredag og så kørte jeg i supermarkedet og fik købt ind - så skal vi ikke bruge tid på det i morgen.
Jeg var også lige et smut i Matas efter dullegrej - bl.a. en ansigtscreme, hvilket jeg fortalte Matas-dullen. Hun viste mig en gaveæske med 50 ml. ansigtscreme, 20 ml. natcreme, 100 ml. skintonic og 50 ml. ansigtsrens, der kostede 300,- + der var -20% på gaveæsken - det var jo et godt køb, da jeg fik flere produkter end kun ansigtscremen. Derudover var der også en toilettaske med i gaveæsken; den kan jeg sikkert bruge i træningstasken.

Pigerne ser Disney Sjov og når det er slut, skal de puttes. Og så er der ro til Mama Ally :D
3
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 7. nov 2015, 10:08

Ally skrev:
@Guilded - rigtig god bedring :kys: Jeg sender en masse karma og ønsker om snarlig bedring; sygdommen må ingen måde påvirke din tur til London. Det lyder skønt med hygge med ungerne.

Man skal høre meget som lærer. I eftermiddags var der en elev, der mente, at jeg var flabet overfor ham fordi jeg mente, at han havde styr på noget, som han mente, at han ikke havde. Min kilde var vores læsevejleder, men knægten mente, at jeg og læsevejlederen var forkert på den og forvekslede os med en anden elev. Som om! :rulle: Men altså, man er sgu nødt til at være lidt flabet, når man skal omgås "min" elevgruppe :lol:

Jeg har købt bland-selv til i aften. Manden skal lave regnskab for byens biograf (han er kasserer i bestyrelsen) og jeg skal slappe af og nyde til ro, mens pigerne ser Disney Sjov. Weekenden skal gå med rengøring, madplan og indkøb - og så skal vi også på café. Da manden havde fødselsdag i sommers, fik han et gavekort til cafébesøg og det indkasserer vi i morgen. Det skal nok blive hyggeligt.

1000 tak, Ally :kys: Karmaen hjælper lidt, det går fortsat bedre - langsomt, men i den rigtige retning! :) Jeg er bare ved at være grundigt træt af at gå i seng med og vågne med hovedpine. Jeg led af kronisk hovedpine i ca. 11 år, som blev drastisk forbedret efter første graviditet, men det gør også, at jeg går lidt i panik, når jeg får de ture med daglig hovedpine i perioder. Men hvad - når snotten og hosten fortager sig, forsvinder hovedpinen forhåbentlig også.
Og nej, intet skal stå i vejen for min tur - jeg har bevidst valgt to overnatninger på det hyggeligste B&B i Bloomsbury (5 min. gang fra Oxford Street, så det er supercentralt), for at få to dage HELT for mig selv, inden jeg tager videre til min søster og svoger tre nætter. Jeg glæder mig simpelthen så vildt - jeg avner ofte mine aleneture rundt i London som dengang, jeg studerede der :lun: :love:

Åh ja, ørerne burde være faldet af mange gange efterhånden! :lol: Jeg er i gang med novelleanalyse i min klasse, og det er noget af det bedste at undervise i - selvom der er lukket pga. ombygning hos mange af dem, så begynder de nu så småt at tænke ud af boksen og rationalisere over mange ting. Jeg har en elev, der er lidt quirky, og hold nu op, nogle "diskussioner" vi kan have ind imellem. Nogle gange kan jeg simpelthen ikke se, hvor han vil hen, men vi finder dog alligevel et fælles ståsted de fleste gange. Men vejen derhen er godt nok en labyrint ind i mellem - og de andre elever elsker det :lol:

Jeg troede rigtig, vi skulle hygge med at lave aftensmad sammen, børnene og jeg, så jeg havde købt ind til en kinesisk risret, jeg ved, sønnen elsker. Han snittede en porre, og datteren faldt i søvn, så hun var nærmest umulig at vække.... Men vi spiste i stuen, mens To på Flugt kørte på Disney Channel. Den er godt nok sjov (havde ikke set den før).

Nu venter jeg bare at høre fra manden, at han er på vej hjem... Jeg ville måske gerne ned og prøve at se, hvor meget jeg kan klare at træne. Lidt styrke kan jeg vel godt - det kniber nok mere med cardioen. Jeg kan godt mærke, det er en uge siden sidste fastedag, min mave ligner en ballon :panik:
2
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 7. nov 2015, 14:58

Endnu engang tak, hvor er det skønt at vide man har jer i ryggen :)

Jeg er taget hjem til min far for at holde lidt fri. Hans kone var kun lige hjemme i går, og hun snakker om "kun" at sætte huslejen 200 kr op hvis jeg kan få tilbudt noget andet forholdsvist hurtigt. Jeg ved dog ikke hvad det ender på. I dag er hun ikke hjemme, så jeg kan hygge lidt med min far. Han laver lækker mad i aften, og selvom det ikke bliver sundt, så er det dejligt.
2
x
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 7. nov 2015, 15:06

Det lyder som en god idé med lidt far-hygge, Sophaya. Og det er da - omend stadig træls - alligevel pænt af konen at nedsætte stigningen for en periode. Håber, du finder noget brugbart og tilfredsstillende snart (jeg kender rumlen - den er så træls!)

Jeg overvejer at gemme støvsugningen og fise ned og træne. Manden forsøger at sove tømmermændene væk, og ungerne er optaget af perleplader (åh nej, de tabte lige én på stuegulvet! :tie: :rulle: ) Han - manden - kom hjem med tomatsauce, hakket okse, pepperoni, cocktailpølser, bacon og peberfrugter. Jeg spurgte, hvor dejen var? Jamen, han havde da købt en Finaxblanding, så jeg kunne jo bare smække den i KitchenAid'en. Argh!
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 7. nov 2015, 17:59

Det har været en skøn lørdag :lun:

I formiddags tog vi til Viborg. Manden og pigerne blev sat af ved søerne og gik på legeplads, mens jeg tog på shopping. Havde fået gavekort i fødselsdagsgave og blev fire bluser rigere. Fandt også en fake fur-lignende pelsvest i Solo. Jeg er vild med deres nye koncept - -50% på alle varer i butikken. Det er ikke altid, jeg finder tøj i butikken, men nogle gange er jeg heldig :gogo: Senere mødtes vi til frokost på en af byens caféer og blev godt mætte.

Eftermiddagen blev brugt, for mit vedkommende, på at vaske skabe. Indvendigt og udvendigt. Det tog sin tid, men det er rart, når det er overstået. Derudover fik jeg skiftet sengetøj på alle sengene - jeg glæder mig allerede til at skulle i seng :love:

Resten af aftenen skal gå med afslapning. Måske i selskab med Debatten og DMA i fjernsynet. Og varm kakao med flødeskum.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2422

Indlægaf Bøtte » 7. nov 2015, 19:57

Log_Lady skrev:@Phlox9 og @Guilded_Lily: tak for god-bedrings-kort. :kys: Jeg vil afprøve dit råd, Guilded, angående ingefær, gurkemeje og c-vitamin. Forhåbentlig kan det modvirke børnehavepesten en smule.

Du siger ikke at det starter forfra, når de begynder i børnehave vel? :panik: Vi er lige kommet os ovenpå vuggestuepesten...
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 521
Likede indlæg: 2422

Indlægaf Bøtte » 7. nov 2015, 20:37

Log_Lady skrev:
Bøtte skrev:
Log_Lady skrev:@Phlox9 og @Guilded_Lily: tak for god-bedrings-kort. :kys: Jeg vil afprøve dit råd, Guilded, angående ingefær, gurkemeje og c-vitamin. Forhåbentlig kan det modvirke børnehavepesten en smule.

Du siger ikke at det starter forfra, når de begynder i børnehave vel? :panik: Vi er lige kommet os ovenpå vuggestuepesten...

Efter sigende skulle det ikke være helt så slemt, når de starter i børnehave - og (7-9-13) vi har da indtil videre været forskånet for den ellers obligatoriske maveinfluenza. Men forkølelserne undgår vi desværre ikke, og selvom der ikke følger feber med, og selvom det går hurtigere over, end med en tilsvarende influenza, så har jeg det med at supplere op med bronkitis, og det er enormt irriterende, når nu jeg gerne vil ud at løbe! Grrr! :nej:

Undskyld mit brokkeri og selvynk. Men det hjælper altså lidt at få afløb for frustrationerne her i tråden. :genert:

Pyyyh! :genert: Siden S startede i dp har både hende og jeg været forkølede min. 1 gang i måneden. I april fik jeg fjernet næsepolypper, det har hjulpet ret meget på det 7-9-13 og jeg har kun været forkølet en gang siden og S har været 2 gange. Jeg orker ikke rigtigt hvis vi skulle starte forfra her til den 1. når hun skifter til børnehave.

De er hårdt når man er konstant syg, også selv om det "bare" er forkølelse. Så jeg forstår godt du "lufter ud" herinde. God bedring :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 8. nov 2015, 07:14

Mht. diverse børnesygdomme synes jeg også, at det fortager sig, når de når børnehavealderen. Jeg kan ikke mindes, at hverken Yngstebarnet eller Ældstebarnet har været ramt af andet end lidt feber (en-to dage), snot og de gængse børnesygdomme som fx. skoldkopper. Selvfølgelig kommer ingen af børnene i børnehave eller skole, når de er syge, men lidt snot rører os ikke. Det har de fleste unger alligevel - og voksne for den sags skyld.

I dag skal der gøres rent, ordnes vasketøj, smøres madpakker. Hvis jeg kan finde tiden til det, vil jeg gerne have bagt pølsehorn sammen med pigerne - og ud at gå en tur. Det kunne være rart. Derudover skal jeg have opdateret kalenderen med træningsdage, så både jeg og den øvrige familie ved, hvornår jeg skal cardiotræne, svømme m.m.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 8. nov 2015, 11:26

Jeghar været ret heldig med mine børn - de har selvfølgelig lige skulle klimatiseres til den nye bakterieflora, men de har ikke været decideret syge. Til gengæld kom både mund-fod-håndsyge og skoldkopper, da sønnen kom i skole.

I dag har sønnen bedstevennen på besøg. Manden skulle ud at dykke, men stormen har ødelagt sigtet, så turen blev aflyst - heldigvis! Vejret er fantastisk, men jeg har lidt arbejde, der lige skal klares. Og nogle muffins med hindbær og hvid chokolade, der skal bages :slem: Men jeg håber, jeg kan få datteren med på en lille gåtur - hun kan gå meget langt eller meget kort, det er ikke til at forudse, så vi kan tage cyklen med - og et kosteskaft...
0
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 16
Likede indlæg: 156

Indlægaf Phlox9 » 8. nov 2015, 15:44

Tid til status over ugen - alt i alt vil jeg sige, det er gået ret ok :)

Træne med hold i fitnesscenteret to gange (mandag aften og onsdag morgen) Halvgodt- kom afsted onsdag morgen, som er den hårdeste, så det var fint - og så svømmede jeg en time bagefter med intervaltræning
Løbe tre gange - to gange selv og fredag morgen med løbeklub Også halvgodt - løb fredag eftermiddag og i morges med løbeklubben, 6,5 km fredag og 7,5 i dag
Droppe meget dårlig vane med at spise slik/andet usundt pga. stress/trøst/"belønning" Ja - har 'kun' spist slik her i weekenden, men det var også helt bevidst og ok og jeg nød det ;)
Hvis det er tid denne uge: lave en aftale med en personlig træner i fitnesscenteret og få sammensat et styrketræningsprogram Haha, det mål havde jeg ærlig talt glemt alt om, så vi prøver igen næste uge :lol:

Taget i betragtning, at jeg startede nyt arbejde denne uge og lige skulle vænne mig til at togpendle til og fra Amsterdam i myldretiden, så synes jeg, det er gået fint :)
4
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 8. nov 2015, 16:57

Evaluering herfra:

* faste 2 gange Jeg gik 274 kcal over grænsen i mandags og så blev jeg syg.
* træne 3 gange Jeg nåede dog 2 gange. Jeg oplevede endda den dér glædesfølelse/endorfinrus, så mange taler om, i går. Ikke sådan RIGTIG prøvet før. Det var FEDT!
* 3/5 af hverdagskosten skal bestå af grønt Det har den gjort helt automatisk - jeg har stort set ikke haft lyst til mad, og når det endelig var, skulle det være sundt. Så den er okay.
* husk personlig pleje (ansigt, hænder, fødder) Plads til forbedring. Render lige ind efter håndcremen om lidt, faktisk.
* forsøg at få overblikket på arbejde tilbage - så kommer glæden af sig selv Halvt grøn, halvt orange. Jeg følte det gamle stressmonster komme lurende onsdag aften med alt, hvad det indebærer, så det var godt, jeg tog af sted torsdag. Dagen var lort, fredag var bedre, og i dag er alt vendt - jeg har klaret en del hængepartier, så jeg er klar til at kigge på de næste forløb (og vikarplanen, når jeg smutter :slem: )

I det hele taget er det bare en uge, jeg vil glemme. Jeg har pga. madleden ikke spist nok, og kombineret med manglende motion lignede jeg til sidst en gravid i 6.-7. måned. Jeg havde det ikke godt med mig selv. Heldigvis kunne jeg holde mig til et enkelt til to stykker chokolade om dagen. Det er i orden, det har jeg gjort under hele mit vægttab.

Den kommende uge skal der strammes op, inden fem dage i sandwich/chokoladeland venter...

Etape 2:

* faste to dage (jo - du SKAL!)
* træne 3 gange
* forsøge at lægge noget tabata ind de andre dage, så det kan indarbejdes til hotelværelset/hos søsteren
* fokus på kost og væskeindtag på spisedage
* husk personlig pleje (ansigt, hænder, fødder)
* skriv en liste og overhold den - både arbejde og fritid
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"