November 15 fællestråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf Ally » 8. nov 2015, 18:43

Øjs, jeg er træt! Jeg har støvsuget, ordnet vasketøj, bagt pølsehorn og boller, vasket trægulve og gulve i køkkenet og bryggerset, tørret støv, lavet mad og smurt madpakker. Desværre har jeg ikke gået en tur, som jeg gerne ville, men jeg synes, at dagens mange rengøringstjanser må være motion nok.

Jeg mangler at opdatere kalenderen med træningssessions, men det må jeg gøre i morgen aften. Kl. 20 smækker jeg benene op og ser "Broen" på DR1 inden det er sengetid.
4
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Guilded_Lily » 8. nov 2015, 19:49

Ally skrev:Øjs, jeg er træt! Jeg har støvsuget, ordnet vasketøj, bagt pølsehorn og boller, vasket trægulve og gulve i køkkenet og bryggerset, tørret støv, lavet mad og smurt madpakker. Desværre har jeg ikke gået en tur, som jeg gerne ville, men jeg synes, at dagens mange rengøringstjanser må være motion nok.

Jeg mangler at opdatere kalenderen med træningssessions, men det må jeg gøre i morgen aften. Kl. 20 smækker jeg benene op og ser "Broen" på DR1 inden det er sengetid.

Aktive dig!! :worship:
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 8. nov 2015, 19:55

FruKuk
- genvinde noget af den tabte muskelmasse (har tabt 2,2 kg på 10 dage :cuss: grundet bræksyge) - Tjek. Har lavet 2,6 kg i muskler :banan:
- lære at lave Rows rigtigt med stang Har i hvert fald øvet mig og tjekket youtube-videor, men jeg har ikke haft mulighed for at få "min" træner til at tjekke mig.
- kun have spishvadduvildag på lørdag Tjek
- træne 3 gange Tjek

Alt i alt en rigtig fin uge ovenpå en uge med bræk og feber.
3
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 8. nov 2015, 19:57

Etape 2

- Drikke mere vand
- Lade være med at springe 3. runde over i mine to hadeøvelser
- Huske at tage mad med på arbejde
- Træne 3 gange
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 717

Indlægaf ina » 8. nov 2015, 19:59

Jeg gider ikke evaluere over min uge, for ikke et eneste mål et lykkedes mig. :boo: Det har været en hård uge med sygdom og eksamen, men sluttede lige af med to overnatninger i sommerhus med en veninde, så er lidt ladet op igen.

I næste uge har jeg undervisning igen, så skal lige tygge lidt på etape-mål. Gider ikke sætte høje mål, for så er det dømt til at gå galt - muligvis lidt sortseer efter denne uge. :træt: Føler mig motiveret, men træthed og øget pres slår mig lidt ned.

Jeg har børnene hjemme i morgen, men vender tilbage når (hvis) de sover til middag med nogle mål. God søndag til jer!
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 526
Likede indlæg: 2485

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2015, 21:10

1. etape:
Løbe 3 gange - Tjek!
Kun en dag usund dag :blush:
Starte oprydning på ekstra værelset Tjek!
Sende julehjælpspakker afsted - er begge gjort klar til afsending, men aner ikke hvad jeg skal sende dem i, så det strander det lidt på. Kan man godt bare sende tøj i en stor pose, der er godt tapet til?

Mit overordnede mål om mere motion i hverdagen er også gået rimelig godt! :)

2. etape:
Løbe 3 gange
Begrænse usundt indtag
Sende julehjælpspakker
Rydde mere op på ekstra værelset
Mere motion i hverdagen
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 8. nov 2015, 21:21

Tøser, jeg er efterårsramt (=træthed), og kan næsten ikke holde øjnene åbne. Er det ok, hvis jeg opdaterer forsiden i morgen? :kys:
4
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. nov 2015, 21:46

Ja, jeg har ikke kvækket meget, siden jeg meldte mig til igen, og det skyldes, at sidste uge blev noget anderledes end forventet, da jeg endte med at have hovedkvarter i mit barndomshjem tirsdag-lørdag. Det var kun meningen, at jeg skulle have "set efter" min mor et par dage, mens min far var oppe og hjælpe min onkel i hans sommerhus, men da jeg godt kunne mærke på hende, at hun ikke var helt tryg ved at være alene, tog jeg hjem efter mere skiftetøj torsdag og forlængede mit ophold.
Min mor har skæve smagsløg pga. kemo, så det var ikke, fordi vi væltede os i usundt, men jeg opgav at leve efter særlige regler eller - jeg havde simpelthen mit fokus et andet sted.

Nu er det omsider ved at blive hverdag igen efter først Berlin-turen og siden "mor-sitting", så jeg håber, at det er ok, at jeg lige springer på igen.
5
Je suis un tableau noir.
Pippi
Kort karma: 2
Likede indlæg: 6

Indlægaf Pippi » 8. nov 2015, 22:22

Jeg prøver at tilmelde mig igen.
Vi var på ferie i sidste uge, og jeg spiste ret så usundt. Jeg tog 1 kg på!! Jeg har ikke været så tyk siden jeg fødte mine børn. Så der skal i den grad smides nogle kg.

Mål for etape 2:

* spise æg og skyr hver morgen.
* tage gulerødder med på arbejde alle arbejdsdage.
* kun 1 aften hvor jeg spiser usundt (det bliver lørdag hvor jeg skal hygge med nogle veninder)
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 9. nov 2015, 05:44

Guilded_Lily skrev:Aktive dig!! :worship:

Tak :kys: Jeg bør være mere aktiv - for hold nu op, jeg sov godt i nat! :lol: :love:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Guilded_Lily » 9. nov 2015, 07:36

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Aktive dig!! :worship:

Tak :kys: Jeg bør være mere aktiv - for hold nu op, jeg sov godt i nat! :lol: :love:

:lol: Fantastisk!

Og ja, man sover fantastisk så. Jeg har ikke været aktiv nok i går :lol: Eller - jo, egentlig - jeg har sovet ganske fint. Jeg hoster stadig, når jeg kommer ned at ligge, men jeg skal bare falde i søvn, så går det over.
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Indlægaf FitBrideToBE » 9. nov 2015, 10:14

Jeg har fået trænet fitness alle dage jeg var i spa - OG gået og løbet og svømmet :) :banan:
5
Brugeravatar
Phlox9
Kort karma: 16
Likede indlæg: 156

Indlægaf Phlox9 » 9. nov 2015, 10:41

Mål for 2. etape:

Træne med hold 2 gange (mandag aften + tirsdag aften)
Løbe 3 gange (2 gange med RB og en gang selv)
Holde den gode stil uden slik/snacks i hverdagen
Se om det bliver tid til at få sammensat et styrketræningsprogram (tvivler allerede nu :lol: )

God uge til alle :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1107

Indlægaf MyGirl » 9. nov 2015, 10:53

Min uge har været noget skidt, som jeg egentlig ikke har lyst til at evaluere :genert:

Endte med at arbejde små 60 timer, og med 2-3 timers transport hver dag, er det ikke meget, jeg har været hjemme ud over for at sove. Så træning har været en by i Rusland, og mad har været, hvad jeg lige hurtigt kunne skaffe :rulle: (Mandag til fredag var kosten dog ok - weekenden not so much).

Har dog fået fastet mine to dage, hvilket vist er det eneste rigtig positive.

Denne uges mål, hvor jeg er hos mine forældre fra fredag til søndag:

- 2 dages faste
- 1½ liter vand hver dag
- Fysisk aktivitet mindst to gange (lange gåture med forældrenes hund er f.eks. ok)

Ikke de vilde mål, men skal lige ind i rytmen igen, og trænger til at overraske mig selv positivt igen, så babysteps ;)
3
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 9. nov 2015, 15:21

Evaluering herfra:

Spis sundt og forbered uni-mad så jeg ikke køber usundt - Det er faktisk gået godt
Drik massere af vand Kunne altså stadig være bedre
Gå ture og hvis led er gode nok, løb en enkelt tur Tjek! En enkelt løbetur og flere gåture blev det til
Nok søvn Tjek
Flere grove grøntsager Tjek

Alt i alt en meget god uge. Jeg har tabt det kg jeg havde taget på, men ikke mere end det. I går og i dag har jeg ligget syg, så maden i dag bliver ikke verdens sundeste pga manglende overskud (og ditto indkøb).

Mål for næste uge:

Bliv rask
Mere vand!
Vitaminer hver dag
Søvn nok
Forholdsvis sund mad
0
x

Tilbage til "Sund og/eller slank"