November 15 fællestråd

Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 345
Likede indlæg: 3441

Re: November 15 fællestråd

Indlægaf Ballademager » 9. nov 2015, 15:55

Evaluering herfra (opdaterer forsiden om lidt :) ): Ikke en totalt fucked up uge, men heller ikke totalt eksemplarisk :fløjt:

Tre gange træning: Tjek! Det blev til løb/TRX og to gange Combat. Særligt den sidste gang var helt fantastisk.
To gange cykling på arbejde: Mjae... Cyklede halvanden dag.
Fornuftig kost uden chokolade og sukker fra mandag til fredag: Mjae... Fik lidt mørk chokolade både onsdag og torsdag og nogle karameller fredag - IKKE imponerende. Ellers var det ok.

Etape 2:
Er sgu sådan lidt ved siden af mig selv i øjeblikket. Min mave er mere underlig end den plejer at være, og det har den været i over en uge nu. Har bumser i hele fjæset og hovedpine og er i det hele taget uoplagt og vinterramt. Så nu vil jeg prøve at se, om jeg kan gennemføre en ugentlig fastedag resten af november for at se, om det kan hjælpe lidt på maven og mit generelle energiniveau.

Så, altså:
Træne tre gange (mandag, onsdag og torsdag)
Faste en dag (tirsdag)
Cykle på job en dag, HVIS det ikke blæser en halv pelikan fredag
Undgå sukker og chokolade mandag til fredag (det burde ikke være så svært... :8: )
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 345
Likede indlæg: 3441

Indlægaf Ballademager » 9. nov 2015, 16:04

Så er forsiden opdateret. Hvis jeg har glemt nogen, så skrig ud (det siger mine norske kolleger ofte, og den har jeg taget til mig) :lol:

@DSC: Kan det passe, at jeg ikke kunne se mål for dig? :kys:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Ally » 9. nov 2015, 18:16

Jeg har været hos frisøren i dag. På frisørskolen, faktisk. Min arbejdsplads huser bl.a. mange forskellige erhvervsuddannelser, herunder frisøruddannelsen. Det var første gang, jeg blev klippet af en frisørelev på frisørskolen – og det er bestemt ikke sidste gang. Jeg blev klippet, fik to farver reflekser, rettet bryn, farvet vipper, købt tre produkter og en GHD-hårbørste – for 748 kr.

Pigerne er blevet puttet, manden er til bestyrelsesmøde i biografen og jeg skal slappe af med vasketøj, opdatering af kalenderen (med træningssessions) og Debatten. Ikke værst…

Mine mål for 2. etape
Drikke mere vand
Negleolie og håndcreme
Så meget motion som muligt
Minimere indtaget af slik, kage m.m.
Værdsætte de små ting i hverdagen
3
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Bøtte » 9. nov 2015, 19:18

Årh hvor lækkert - og billigt - Ally :love:

God, rolig aften til dig :kys:

Jeg har været hos min lillesøster hele dagen, har hjulpet med at samle nogle møbler og rydde op i hendes lejlighed. Hun opholder sig en del hos vores forældre, fordi hun har meget fritid på sit studie, men nu skal hun i praktik igen, og så skulle hendes lejlighed lige have en overhaling. Det blev ret fint, hun var også tilfreds.

Vi var i gang i 4 timer, så jeg var godt brugt og øm i nakken, da jeg kørte hjem.

Maden har ikke været for god, men nu tog jeg lige god beslutning, og tog en kop te og lidt frugt, gulerødder og mandler, i stedet for en kop kakao og knækbrød.
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 9. nov 2015, 21:16

Ally - det er dælme da et tilbud, der vil noget! Fedt!

MyGirl - puh, det lyder som en drøj uge! Jeg håber, denne bliver bedre! :ae:

Sophaya og Ballademager - god bedring! :ae:

____

Jeg har haft den bedste fd i lange tider - lige efter bogen. 429 kcal ind, ca. 650 ud. Og jeg gik gennem Bilka og Brugsen uden at skæve til hylderne OG undgik kage på job (det var så ikke svært - "bageren" er tysker, og deres kager smager altid besynderligt - og så var den pakket ind i et alt for tykt lag fondant :badr: :tie: ) Jeg har endda klaret ungernes og min madpakke til i morgen uden at nippe. Jeg glæder mig til min frokost: en fibersnegl med salat, hamburgerryg, pesto og en masse grønt; et æg, en clementin og en muffin - jeg har en 10-timers vagt spækket med møder, så jeg må godt! :genert: )
4
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Bøtte » 9. nov 2015, 21:19

Du er sej, Guilded_Lily :gogo:
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 10. nov 2015, 06:49

@Bøtte og @Guilded Tak! Jeg var også lidt overrasket over den endelige pris, hvorfor jeg også tænkte, at jeg med fordel sagtens kunne købe ny hårbørste og produkter.

Træningstøjet er pakket og jeg smutter i fitnesscentret inden jeg kører helt hjem. I går aftes fik jeg desuden opdateret kalenderen med træningsdage; det bliver til fitnesscentret, svømmehallen og gåture. Al cardio er tilladt.

I weekenden købte jeg en pakke Seasalt-te i Matas. Det virker udrensende og i en pakke er der 7 tebreve - et til hver anden dag, så en pakke holder i 14 dage. Det starter jeg op på i dag - med fare for, at jeg med al sandsynlighed kommer til at prutte meget i løbet af det næste døgns tid :D Ja, jeg har prøvet teen før, så jeg kender "bivirkningerne".
2
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 10. nov 2015, 08:44

@Guilded_Lily tak :kys: hvor er du sej, jeg ville aldrig kunne faste!

@Ally - den te der, virker den godt? Hvad synes du, at du får ud af den? Smager den grimt? Den lyder nemlig spændende og måske som noget man skulle prøve :D

--
Jeg er stadig syg og tager en dag til under dynen, ellers bliver jeg aldrig rask. Upside er at jeg drikker meget vand! Menuen står på risengrød - det er hvad jeg har til i skabene :P
3
x
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 10. nov 2015, 09:26

Sophaya skrev:@Ally - den te der, virker den godt? Hvad synes du, at du får ud af den? Smager den grimt? Den lyder nemlig spændende og måske som noget man skulle prøve :D

Teen smager udmærket. Hvad får jeg ud af den? En masse rumlen i maven, en masse prutter og så kommer jeg på toilettet. Generelt virker teen meget udrensende. Jeg kommer lettere af med afføringen, der generelt bliver mere lind. Sorry for too much information :lol:

Jeg køber teen i Matas. En pakke med 7 tebreve koster 55 kr. Jeg fik teen anbefalet af "min" instruktør i fitnesscentret. Man drikker teen hveranden dag, men skal, når man ikke har flere tebreve, holde en pause på, så vidt jeg husker, to uger, da teen indeholder sennesblade, som man skal indtage varsomt pga. deres udrensende effekt. Første gang, jeg drak teen, holdt jeg en pause på 3-4 uger og nu er jeg i gang med teen for anden gang.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 10. nov 2015, 09:28

KitKat skrev:
Frisk luft hver dag (de få meter til og fra bilen tæller ikke) :D Tjek. (igen, sådan da. Mandag, onsdag og torsdag var jeg ikke udenfor en dør, men lørdag gik jeg til gengæld 4 timer i klitterne og på stranden, så ugens gennemsnit er ok.)

Forsøge at finde et fornuftigt forhold til sukker Tjek (den er svær, men jeg synes faktisk det bliver lettere efterhånden at tage lidt engang imellem i stedet for min ellers meget stringente "ALT eller INGENTING" holdning... der er håb)

Årh :love: :love: Det er bare den allerbedste form for meditativ motion, jeg kender! Jeg elsker, elsker, elsker Vesterhavet og min store drøm er et sommerhus ved Henne/Houstrup. Min barndoms ferier blev brugt i Henne. Sidste år lejede vi et hus i Houstrup, og jeg faldt pladask for huset og området, og manden kunne mærke en seriøs forandring på mig, når jeg havde været ude et par timer om aftenen i klitterne med hunden. I år foreslog han selv at droppe en tur til udlandet (det er ikke rigtig mig med hoteldaseferier) og så leje huset igen - denne gang i 14 dage. Nu saaaaaaavner jeg det! Gid, jeg vandt i Lotto og huset blev sat til salg... :genert:

Alt eller ingenting fungerer slet ikke for mig. Så hellere nøjes med et-to stykker god, mørk kvalitetschokolade hver dag. Så er jeg i himlen... Fornægter jeg ting, craver jeg det så vanvittigt, jeg falder i - og "så kan det sgu også være ligemeget".
3
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3768

Indlægaf Sophaya » 10. nov 2015, 09:28

Ally skrev:
Sophaya skrev:@Ally - den te der, virker den godt? Hvad synes du, at du får ud af den? Smager den grimt? Den lyder nemlig spændende og måske som noget man skulle prøve :D

Teen smager udmærket. Hvad får jeg ud af den? En masse rumlen i maven, en masse prutter og så kommer jeg på toilettet. Generelt virker teen meget udrensende. Jeg kommer lettere af med afføringen, der generelt bliver mere lind. Sorry for too much information :lol:

Jeg køber teen i Matas. En pakke med 7 tebreve koster 55 kr. Jeg fik teen anbefalet af "min" instruktør i fitnesscentret. Man drikker teen hveranden dag, men skal, når man ikke har flere tebreve, holde en pause på, så vidt jeg husker, to uger, da teen indeholder sennesblade, som man skal indtage varsomt pga. deres udrensende effekt. Første gang, jeg drak teen, holdt jeg en pause på 3-4 uger og nu er jeg i gang med teen for anden gang.

Tak for svar :) det er ikke too much info når jeg selv spørger :lol:
0
x
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 10. nov 2015, 09:31

Sophaya skrev:Tak for svar :) det er ikke too much info når jeg selv spørger :lol:

Det var mere forklaringen omkring afføringen - men prøv det af og se, om det virker for dig :kys: Og god bedring :kram:
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Indlægaf MyGirl » 10. nov 2015, 09:38

Guilded_Lily skrev:Ally - det er dælme da et tilbud, der vil noget! Fedt!

MyGirl - puh, det lyder som en drøj uge! Jeg håber, denne bliver bedre! :ae:

Sophaya og Ballademager - god bedring! :ae:

____

Jeg har haft den bedste fd i lange tider - lige efter bogen. 429 kcal ind, ca. 650 ud. Og jeg gik gennem Bilka og Brugsen uden at skæve til hylderne OG undgik kage på job (det var så ikke svært - "bageren" er tysker, og deres kager smager altid besynderligt - og så var den pakket ind i et alt for tykt lag fondant :badr: :tie: ) Jeg har endda klaret ungernes og min madpakke til i morgen uden at nippe. Jeg glæder mig til min frokost: en fibersnegl med salat, hamburgerryg, pesto og en masse grønt; et æg, en clementin og en muffin - jeg har en 10-timers vagt spækket med møder, så jeg må godt! :genert: )

Åhhhh, nogen gange kan jeg ikke lade være med at smile, når jeg opdager, at folk har det præcis som mig :lol:

Det værste, der findes for mig, når jeg faster er at lave madpakker til ungerne! Jeg bliver simpelthen SÅ fristet til at hapse. Det er ingen problemer med job, kager og alt muligt andet, med de der skide madpakker sidst på dagen - det er min store temptation af en eller anden grund!
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Indlægaf MyGirl » 10. nov 2015, 09:43

Jeg fastede helt fint min første dag i denne uge i går. Lå liiige omkring de 500 kcal (fordi kæresten ville have melboller i tomatsuppe :shock: ), men var ikke over, så det er helt fint. Faster som altid "igennem" til klokken 12 i dag, og er faktisk ikke ved at gå til af sult pt. Selvom jeg da godt kunne spise :D

Har meldt mig til pump med en veninde i morgen :pompom: Glæder mig faktisk virkelig meget. Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har sat benene i den pumpsal.

Ugens prøvelse bliver helt sikkert weekenden. Vil virkelig gerne give den en skalle i november, da jeg regner med et realistisk ca. 0-tab i december, men efter weekenden er jeg kommet lidt skidt fra start, er jeg ret sikker på. (Selvom en smugmåling tyder på, jeg faktisk ikke rigtig er blevet større..) Kunne virkelig godt tænke mig at smide 3 kg. + i november :kryds: Men det kræver jo, man gør indsatsen.

Skal til et småfancy bryllup til maj, hvor jeg bare ikke magter at være hende den tykke :blush2:
3
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 10. nov 2015, 09:44

MyGirl skrev:Det værste, der findes for mig, når jeg faster er at lave madpakker til ungerne! Jeg bliver simpelthen SÅ fristet til at hapse.

:lol: Jeg hapser også, når jeg smører madpakker til Ældstebarnet og manden. Nødder, agurkeskiver, ostehaps eller hvad der nu lige skal i madpakkerne.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"