Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 398
Likede indlæg: 3397

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Mulan » 11. maj 2018, 08:25

LaScrooge skrev:Det værste er, at det faktisk er en virkeligt lækker jakke, som jeg gerne vil have :genert: Er der ikke en, der kan købe den for mig, hvis hun slår annoncen op igen? :-D

Det kan jeg godt :)
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
LaScrooge
Kort karma: 823
Likede indlæg: 8131

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 08:39

Mulan skrev:
LaScrooge skrev:Det værste er, at det faktisk er en virkeligt lækker jakke, som jeg gerne vil have :genert: Er der ikke en, der kan købe den for mig, hvis hun slår annoncen op igen? :-D

Det kan jeg godt :)

Yes, hvor er du sød! Jeg signalerer dig når jeg får ledt efter dem igen!
1
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 176
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 2930

Indlægaf Ellin » 17. maj 2018, 19:20

B920F5E0-FA04-4A25-935C-50E4790AAF6F.jpeg

“Nypris var i den højere ende” kombineret med “BYD!”.
Det er sådan en, hvor man nærmest kun kan byde for lidt i sælgers øjne?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1173

Indlægaf RavenClaw » 17. maj 2018, 19:24

Ellin skrev:

Eller en der håber at kunne sælge for mere end oprindelig købspris :gruble:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 23701

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. maj 2018, 08:57

Ellin skrev:

Aj men altså. "Det er hemmeligt hvad jeg gav for den, og det er hemmeligt hvad du skal give. Bare gæt dig frem."
- Helt ærligt, så start dog dit eget quizshow hvis du har så meget trang til gættelege.
12
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 23701

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. maj 2018, 09:03

I min bys køb og salg facebookgruppe er en printer lige blevet solgt for en pizza. Der har udviklet sig en kultur derinde, hvor det snart er bandlyst at bede om "menneskepenge" for sine ting. Først var det slikposer og vin folk forlangte, nu er vi så ovre i pizzaer også.
Jeg tænker det er sket fordi folk synes de virker mere overskudsagtige og velhavende når de gerne giver tingene væk og kun forlanger en "hyggebetaling" (Lille by med mange velhavende mennesker).
6
I'm a social vegan. I avoid meet.
Modesty Blame
Kort karma: 196
Likede indlæg: 2552

Indlægaf Modesty Blame » 18. maj 2018, 13:09

Ellin skrev:

Er det andet billede så et, hvor man rent faktisk kan se vidunderet?
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14749

Indlægaf Juki » 18. maj 2018, 13:27

Ellin skrev:

Jeg tolkede det som at vedkommende måske selv mente h*n havde betalt overpris for den, men jeg kan da godt se på de efterfølgende kommentarer herinde peger hen i retning af at sælger bare gør opmærksom på at den ikke var billig :lol:

Jeg hader sidstnævnte. "Den har været MEGET dyr!" Nå okay, sådan som udgangspunkt for alle eller kun i forhold til din egen økonomi? Jeg bliver så irriterende :blush: Ligesom når folk bruger alverdens gloser om det de sælger, i stedet for bare at holde sig til det der er relevant for interesserede købere som fx mål, materiale osv. Jeg er da så ligeglad med hvad sælger synes varen passer godt til eller at den er ualmindelig smuk. Det skal jeg nok selv vurdere. Og hvad så hvis nogen bevidst går efter grimme ting, må de så ikke købe den?

... Jeg sagde jo jeg blev irriterende :genert:
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 18. maj 2018, 15:06

Juki skrev:
Ellin skrev:

Jeg tolkede det som at vedkommende måske selv mente h*n havde betalt overpris for den, men jeg kan da godt se på de efterfølgende kommentarer herinde peger hen i retning af at sælger bare gør opmærksom på at den ikke var billig :lol:

Jeg hader sidstnævnte. "Den har været MEGET dyr!" Nå okay, sådan som udgangspunkt for alle eller kun i forhold til din egen økonomi? Jeg bliver så irriterende :blush: Ligesom når folk bruger alverdens gloser om det de sælger, i stedet for bare at holde sig til det der er relevant for interesserede købere som fx mål, materiale osv. Jeg er da så ligeglad med hvad sælger synes varen passer godt til eller at den er ualmindelig smuk. Det skal jeg nok selv vurdere. Og hvad så hvis nogen bevidst går efter grimme ting, må de så ikke købe den?

... Jeg sagde jo jeg blev irriterende :genert:

Jeg har det på nøjagtig samme måde. "Sød top", "Super søde sko" :tie: Synes simpelthen det er nederen. Også fordi det gør det svært at søge, især på TS.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1173

Indlægaf RavenClaw » 18. maj 2018, 20:20

Dirtylittledevil skrev:I min bys køb og salg facebookgruppe er en printer lige blevet solgt for en pizza. Der har udviklet sig en kultur derinde, hvor det snart er bandlyst at bede om "menneskepenge" for sine ting. Først var det slikposer og vin folk forlangte, nu er vi så ovre i pizzaer også.
Jeg tænker det er sket fordi folk synes de virker mere overskudsagtige og velhavende når de gerne giver tingene væk og kun forlanger en "hyggebetaling" (Lille by med mange velhavende mennesker).

I en periode var der en kvinde i salgsgruppen for min by, som vel er en god gennemsnitsøkonomi-by, som ville have, at man skulle byde i Pepsi Max. Hun kunne tage op til 4-5 rammer Pepsi for ting, og det var ikke få ting, hun solgte. Så er man altså glad for sodavand.
8
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 19. maj 2018, 05:58

Jeg leder efter en sofa på DBA og har fundet en, jeg godt kan lide. Billedet på annoncen er fra nettet så jeg skrev og spurgte om jeg kunne få et billede af deres og hvad målene er på den. Jeg kan ikke helt afkode modellen, nemlig, og den ser kortere ud end en 3-personers, som måske vil være for lang. Sælger sendte mig et billede men skrev ikke længden, så jeg takkede for billedet og spurgte om længden eller modellen, så jeg selv kunne slå det op på Sofakompagniets hjemmeside. Hun har ikke svaret i på det i 2 dage nu :forvirret:
0
Sof
Kort karma: 21
Likede indlæg: 656

Indlægaf Sof » 19. maj 2018, 06:33

Er ved at sælge en sofa. Den er et halvt år gammel og vi har simpelthen bare fortrudt og vil af med den, derfor har vi sat den til en fin pris, synes vi selv - Normalpris 10.000, vi har købt for 7.000 og sat den til 3.500.

Dame skriver så “Vil gerne købe den for 2.000 og have den leveret til X(by 20 km væk), på Cxxx 2.TH” :forvirret:

Ellers tak for det gooode tilbud, dame.
21
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 19. maj 2018, 06:50

Sof skrev:Er ved at sælge en sofa. Den er et halvt år gammel og vi har simpelthen bare fortrudt og vil af med den, derfor har vi sat den til en fin pris, synes vi selv - Normalpris 10.000, vi har købt for 7.000 og sat den til 3.500.

Dame skriver så “Vil gerne købe den for 2.000 og have den leveret til X(by 20 km væk), på Cxxx 2.TH” :forvirret:

Jeg kan simpelthen ikke styre min sarkasme, når jeg får sådan nogle "bud".

Nåda, vil du ikke også have min førstefødte søn?
9
Sof
Kort karma: 21
Likede indlæg: 656

Indlægaf Sof » 19. maj 2018, 07:13

Modesty Blame skrev:
Sof skrev:Er ved at sælge en sofa. Den er et halvt år gammel og vi har simpelthen bare fortrudt og vil af med den, derfor har vi sat den til en fin pris, synes vi selv - Normalpris 10.000, vi har købt for 7.000 og sat den til 3.500.

Min kæreste måtte svare. Jeg ville heller ikke kunne styre mig :blush:

Tror egentlig bare at han skrev noget med at vi desværre ikke havde plads i bilen/mulighed for at levere en hjørnesofa. Kedeligt i forhold til de ting jeg ellers kunne komme på.
2
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 19. maj 2018, 07:52

Sof skrev:
Modesty Blame skrev:

Min kæreste måtte svare. Jeg ville heller ikke kunne styre mig :blush:

Tror egentlig bare at han skrev noget med at vi desværre ikke havde plads i bilen/mulighed for at levere en hjørnesofa. Kedeligt i forhold til de ting jeg ellers kunne komme på.

Hmmm...ham har du vist ikke været heldig med...
0

Tilbage til "Livets forhold"