Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 14:03

For mig er det nok mere en let depression jeg bøvler med :( I år har været et hårdt år hvor jeg har søgt job som en sindssyg uden at få andet end afslag og bøvl ud af det. Pr kæmper jeg bl.a. med at få udbetalt løn fra en klinikejer som forsøger at luske sig ud af at betale. Not cool når man står med en lorteøkonomi og til marts ryger på kontanthjælp.

2015 var også året hvor jeg mistede min morfar. Ham savner jeg så det er helt ulideligt. Alle de ting han stod for af traditioner her omkring jul og nytår har jeg forsøgt at overtage men kransekagebagning har jeg dog meldt pas på. Måske næste år. Størstedelen af året er fået med at kæmpe med at tømme lejligheden, bøvle med den udlejningsejendom min mor har arvet af ham (og beboerne der bor der), bøvle med alt papirarbejdet og ny forsøger vi så at finde en ny lejer til hans lejlighed.

Jeg synes alt er gået i stå efter hans død. Personligt mistede jeg det flow jeg var i gang med mht træning og kost og er nu i hvert fald 15 kg tungere end i april hvis ikke mere. Bearbejdningsprocessen aner jeg ikke hvor langt jeg er nået i.

Men humøret er bestemt ikke det bedste og der mest aktive jeg som regel er, er når jeg dapper fra sengen og til badeværelset, til køkkenet og en sjælden gang ud efter er eller andet.

Jeg bliver nok ikke helt så ramt af eftertænksomheden som jeg gjorde for 10-15 år siden. Der var nytårsaften virkelig en aften jeg hadede for fuld hammer fordi jeg vidste det ville ende med at jeg sad og græd og følte mig ensom

Men årsdage er bare altid noget lort når det er den triste slags, så jeg forstår fuldt ud hvad du mener når du nævner din fars død :ae:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1712

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 14:49

Allmost_Famous skrev:Min knægt er 9 år :)

Jeg synes godt nok det er underligt at rasle til nytår. Det har jeg vist aldrig oplevet. Det er måske også meget godt, for det ville da være noget af en grimasse at skulle maskere :tie:

Det er virkelig også en kamp. Sidste år glemte jeg slikket, så vi gav de sidste clementiner og små rosinpakker, og jeg satte et skilt op med tegninger af en hund, der var bange for fyrværkeri, og et sovende barn - rygtet løb vist stærkt, for der kom kun to hold i alt :lol: :devil:
0
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 28. dec 2015, 15:26

Jeg er også med i år :D
Det er min første gang alene, men jeg er sikker på at jeg nok skal få det hyggeligt. Har fået kat i løbet af året, og jeg er lidt spændt på hvordan hun reagerer på bragene.
Jeg ved stadig ikke helt hvad jeg skal spise, men regner med at lave noget tapas-agtigt, som jeg kan snacke, og måske prøve at lave tiramisu.. og chips og dip! Måske køber jeg en special-øl, men ellers regner jeg med at den står på sodavand.
2
OsCoccygis
Kort karma: 15
Likede indlæg: 345

Indlægaf OsCoccygis » 28. dec 2015, 16:48

Jeg melder mig måske ind i tråden for måske i år bliver min første alene nytårsaften.

Med en opgave der skal afleveres i starten af januar og en angst der igen synes den skal kigge lidt frem, så har jeg bare ikke overskudet/lysten til en stor fest. Jeg er dog velkommen hjemme hos mine forældre som holder en lille stille fest, men hvis jeg vælger det ryger der hurtigt 2 dage (=mindre tid til opgaven). Så selvom den fest passer mig godt, så er den ikke særlig praktisk at deltage i.

Nytårsaften har aldrig betydet det store for mig, og på den ene side har jeg det fint med bare at være mig selv men samtidig er jeg også bange for at ende med at føle mig helt alene. Jeg synes virkelig det er svært at tage skridtet helt og holde min egen lille "fest".
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 16:56

OsCoccygis skrev:Jeg melder mig måske ind i tråden for måske i år bliver min første alene nytårsaften.

Med en opgave der skal afleveres i starten af januar og en angst der igen synes den skal kigge lidt frem, så har jeg bare ikke overskudet/lysten til en stor fest. Jeg er dog velkommen hjemme hos mine forældre som holder en lille stille fest, men hvis jeg vælger det ryger der hurtigt 2 dage (=mindre tid til opgaven). Så selvom den fest passer mig godt, så er den ikke særlig praktisk at deltage i.

Nytårsaften har aldrig betydet det store for mig, og på den ene side har jeg det fint med bare at være mig selv men samtidig er jeg også bange for at ende med at føle mig helt alene. Jeg synes virkelig det er svært at tage skridtet helt og holde min egen lille "fest".

Det kræver da også lidt overvindelse i starten, men jeg synes egentlig vi er ret gode til at hygge os herinde og det hjælper rigtig meget på det :) Og det er jo tilladt at smide en film på i stedet eller hvad man nu har lyst til, hvis man ikke lige er frisk på at være herinde alligevel :) Der er ingen forpligtelser af nogen art og det er nok i virkeligheden den der afslappede tilgang til det der gør det for mit vedkommende

Under alle omstændigheder er du lige så velkommen som alle andre der har lyst til at være med :)
2

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2098

Indlægaf Pjeps » 28. dec 2015, 17:52

Jeg er kommet på en dessert, jeg kunne ikke vælge mellem cheesecake og gammeldags æblekage, så nu bliver det en cheesecake med æblemos ovenpå drysset med nødde/havregrynscrisp (stegt sprødt i sukker/smør).
6
:ninja:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6835

Indlægaf Daine » 28. dec 2015, 17:59

Jeg har fået fat i Krondyrmørbrad i dag. Nu håber jeg ski, jeg kan finde ud af ikke at overtilberede det! Men ellers er jeg nogenlunde med rent indkøbsmæssigt, jeg mangler dog stadig frugt og grønt til hovedret/dessert. Og ting til frokosten (har kun rejer). Men det køber jeg onsdag, det er fint nok :)
3
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 28. dec 2015, 18:02

Og så er jeg stadig sådan :kryds: i forhold til, at mine nye naboer ikke skal holde fest den aften. Ret skal være ret, jeg har ikke hørt et kvæk til dem indtil nu (de har også været væk på et par dages juleferie), så jeg hååååber de enten bare vil have en stille aften som jeg, eller skal et andet sted hen og holde fest. Men indtil videre er jeg positiv, de er startet god ud her :D
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1712

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 18:30

Daine skrev:Og så er jeg stadig sådan :kryds: i forhold til, at mine nye naboer ikke skal holde fest den aften. Ret skal være ret, jeg har ikke hørt et kvæk til dem indtil nu (de har også været væk på et par dages juleferie), så jeg hååååber de enten bare vil have en stille aften som jeg, eller skal et andet sted hen og holde fest. Men indtil videre er jeg positiv, de er startet god ud her :D

Krydser for, du er heldig! :)

Jeg håber virkelig, genbokonen fiser ud til den nye filejs og kører sine unger til deres far! Ellers bliver her sandsynligvis en larmen og råben og en masse knaldfyrværkeri - nok til at sætte både hund og kat ud af spil!
1
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2098

Indlægaf Pjeps » 28. dec 2015, 18:32

Jeg har ikke noget imod fest og lidt støj fra naboer nytårsaften - der bliver i forvejen et inferno af fyrværkerilarm. Det er der forøvrigt allerede, altså ret meget fyrværkeri drøn hele dagen og aftenen :D
0
:ninja:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4261

Indlægaf Flora » 28. dec 2015, 18:47

Jeg kommer også til at være alene hjemme og deltager nok også lidt her i tråden. I er jo så hyggelige :)

Her hvor jeg bor plejer der at være ret stille nytårsaften. Der er selvfølgelig lidt larm fra fyrværkeri, men de år jeg har været hjemme er det først startet omkring klokken 24 og ebber som regel ud en time senere. Nu er der så godt nok flyttet en ung gut ind ovenpå, så er lidt bekymret for om han kommer til at holde fest til nytår. Håber han tager et andet sted hen eller bare ikke har planer om noget vildt :kryds:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 20:09

Puh! Oprydning i køleskabet viste et par liter fløde med holdbarhedsdato til den 30., så nu er der lavet:
1 bøtte vanilleis
1 bøtte vanilleis med brændte pekannødder
1 bøtte karamelis
1 stor + 1 lille bøtte karamelis med brændte pekannødder :)

Nu må der ikke købes mere is lige foreløbig!

Min mor skal have gæster i morgen og blev lun på den forret jeg vil lave, så nu får vi lavet generalprøve på den :gogo:
3

Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 28. dec 2015, 20:21

Den mørbrad jeg har købt er fersk (vakuumpakket) med udløbsdato 7/1. Kan jeg bare opvarme den på køl indtil torsdag - eller skal jeg kyle den i fryseren? :gruble:
Normalt ente bruger jeg købt kød med det samme eller fryser det ned. Men her kan det jo næsten ikke betale sig.
0
Brugeravatar
Newsugar
Kort karma: 4
Likede indlæg: 46

Indlægaf Newsugar » 28. dec 2015, 20:27

Jeg skal spise sammen med 5 andre hjemme hos mig og min søster. Derefter skal de videre til fest og jeg bliver hjemme hos min hund. Jeg håber lidt de ikke venter for længe med at tage afsted, skulle gerne have lidt søvn da jeg skal ud at rejse dagen efter ☺
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4261

Indlægaf Flora » 28. dec 2015, 20:34

Daine skrev:Den mørbrad jeg har købt er fersk (vakuumpakket) med udløbsdato 7/1. Kan jeg bare opvarme den på køl indtil torsdag - eller skal jeg kyle den i fryseren? :gruble:
Normalt ente bruger jeg købt kød med det samme eller fryser det ned. Men her kan det jo næsten ikke betale sig.

Jeg ville bare lade den ligge i køleskabet.
1
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Generelt"