Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Faceless » 16. dec 2015, 12:14

Jeg er kommet frem til, at jeg vil lave lidt Super Bowl-inspireret mad.
Noget som ikke kræver det vilde, og som jeg stille og roligt kan sidde og smovse af, imens jeg ser TV-serier.

Jeg vil lave Potato Skins, for dem ELSKER jeg.
En slags Nacho/Taco-hapser (Nachochip med lidt salsa, tacokød, og revet cheddar, som toppes med en lille klat cremefraiche når de har været inde og lune til osten smelter.)
BBQ Hotwings

Det er ikke mad for den fedtforskrækkede, og jeg kunne godt tåle at tabe mig, men lige Nytårsaften er jeg ligeglad. Jeg vil have det, jeg bedst kan lide—og noget der er nemt.

Og så har jeg været hos den Italienske Ismager og bestilt citron og appelsin sorbet, og en saltet karamelis, som jeg er spændt på at smage, til dessert.

Har købt Cola og lidt forskellige chips og Holiday dipmix for noget tid siden, da Bilka havde det på tilbud.
— Og så har jeg en kagedåse fyldt med hjemmelavede vaniljekranse.

Sådan tror jeg det kommer til at se ud, for mit vedkommende.
3
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8465

Indlægaf 2SHY » 16. dec 2015, 12:36

Jeg har skrevet til Rema for at høre om deres citron sorbet kommer i butikkerne mellem jul og nytår :genert: Og det gør de heldigvis. De har dem ikke altid i "min" Rema og sidste år fik de dem vist ikke og dem jeg selv forsøgte at lave sad ikke helt i skabet. Men jeg regner med at købe færdig is som backup og så forsøger jeg nok alligevel at se om det kan lykkes at lave en karamelis med karameliserede pekannødder :)

Ellers har jeg købt 2 poser Malaco og en pose guldkarameller fordi jeg fandt dem til 10 kr pr pose i Føtex. Tit synes jeg de der tilbud der kommer på slik mellem jul og nytår er ret skod, så jeg kunne lige så godt slå til nu
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 19. dec 2015, 21:26

Så er sour cream & onion chips, chili nachos og salsa i hus :)
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2142

Indlægaf sigge » 19. dec 2015, 21:29

2SHY skrev:Så er sour cream & onion chips, chili nachos og salsa i hus :)

Kan du godt holde fingrene fra alle dine snacks indtil nytår? Jeg er ikke sikker på, at jeg ville have viljestyrke til det. :genert:

Jeg har forøvrigt nu besluttet, at jeg vil lave saltkaramelis til min dessert. Så skal jeg bare finde ud af, hvad der mere skal til. Måske en brownie, eller chokolade créme brulée eller bare mere is.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 19. dec 2015, 21:34

sigge skrev:
2SHY skrev:Så er sour cream & onion chips, chili nachos og salsa i hus :)

Kan du godt holde fingrene fra alle dine snacks indtil nytår? Jeg er ikke sikker på, at jeg ville have viljestyrke til det. :genert:

Jeg har forøvrigt nu besluttet, at jeg vil lave saltkaramelis til min dessert. Så skal jeg bare finde ud af, hvad der mere skal til. Måske en brownie, eller chokolade créme brulée eller bare mere is.

Det håber jeg :genert: Altså det hjælper at det er ude i bryggerset i en pose hvor jeg nok lidt glemmer at jeg har det. Men jeg har givet mit slik til min mor og sagt hun ikke må give mig det før til nytår :blush2: Det kan jeg ikke administrere sådan som jeg trøstespiser for tiden. Jeg har dog bevilliget mig selv nogle miniposer med chips som jeg kan tage af indtil da.

Uh det lyder dælme godt :savl: Har du en opskrift? Jeg har selv tanker om noget karamel is men tænkte egentlig bare at lave en basis is og så putte dulce de leche i efter smag nu jeg har en bøtte af det stående
0

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2142

Indlægaf sigge » 19. dec 2015, 21:37

2SHY skrev:Det håber jeg :genert: Altså det hjælper at det er ude i bryggerset i en pose hvor jeg nok lidt glemmer at jeg har det. Men jeg har givet mit slik til min mor og sagt hun ikke må give mig det før til nytår :blush2: Det kan jeg ikke administrere sådan som jeg trøstespiser for tiden. Jeg har dog bevilliget mig selv nogle miniposer med chips som jeg kan tage af indtil da.

Uh det lyder dælme godt :savl: Har du en opskrift? Jeg har selv tanker om noget karamel is men tænkte egentlig bare at lave en basis is og så putte dulce de leche i efter smag nu jeg har en bøtte af det stående

Jeg har googlet lidt, og denne her lyder umiddelbart nemmest at gå til: http://chocolat.dk/saltkaramelis

Og i øvrigt god taktik at lade en anden passe på ens slik. :)
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 19. dec 2015, 21:50

sigge skrev:
Jeg har googlet lidt, og denne her lyder umiddelbart nemmest at gå til: http://chocolat.dk/saltkaramelis

Og i øvrigt god taktik at lade en anden passe på ens slik. :)

Det lyder nemt (selvom jeg sikkert ville få lavet rod i det alligevel) :) Jeg tror den ville passe godt med noget med nødder eller chokolade af en eller anden art :)

Det er i øvrigt en af de her jeg har stående i skabet
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. dec 2015, 19:27

Underholdningen ud over at hygge med jer er i hus :) Jeg har været ude efter 5 film i dag som så skal være julegaver, så jeg også har lidt at pakke ud juleaften. Det bliver bare for fesent med en kuvert (og hvis jeg kender min bror ret så får jeg bare en seddel i hånden - ikke engang en kuvert).

Så filmudvalget er blevet udvidet med

Stadig Alice
Kvinden der forsvandt
The Theory of Everything
Les Misérables
Stille hjerte

2 af dem har jeg set før og 2 af dem har jeg læst som bog, så jeg ved det burde være fine valg :)
0

Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3308

Indlægaf Kommodedyret » 21. dec 2015, 19:40

Jeg har vundet tre blockbuster downloads. :D Så jeg tænker at de kunne blive indløst den 31.. måske.

Jeg synes at alle de alternativer jeg har nytårsaften er trælse og dyre, og jeg er lidt af en nytårsgrinch, så måske lander jeg her i tråden. Er dog stadig ikke sikker, men næsten..

Alternativerne er:
-druk med veninde i krise (not so much fun, for mange tårer og fuldesnak)
-familenytår i jylland. Njo men der er lidt langt, og så hellere besøge dem på et andet tidspunkt. Men måske
-gå i byen med en flok. Nej tak, det er for dyrt og hektisk.
-fest som koster 500 kroner og hvor man skal have fint tøj på. Dyrt og jeg orker det næsten ikke, det med at dulles op. Men måske.
-stene film derhjemme og nyde udsigten. Måske, kommer an på hvor grinch-agtig jeg føler mig.

Tja... :gruble:
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. dec 2015, 19:44

Kommodedyret skrev:Jeg har vundet tre blockbuster downloads. :D Så jeg tænker at de kunne blive indløst den 31.. måske.

Jeg synes at alle de alternativer jeg har nytårsaften er trælse og dyre, og jeg er lidt af en nytårsgrinch, så måske lander jeg her i tråden. Er dog stadig ikke sikker, men næsten..

Alternativerne er:
-familenytår i jylland. Njo men der er lidt langt, og så hellere besøge dem på et andet tidspunkt. Men måske
-fest som koster 500 kroner og hvor man skal have fint tøj på. Dyrt og jeg orker det næsten ikke, det med at dulles op. Men måske.
-stene film derhjemme og nyde udsigten. Måske, kommer an på hvor grinch-agtig jeg føler mig.

Du skal i hvert fald være velkommen herinde :) Man bestemmer selv hvor meget man gør det til, så der er frit valg mellem om man snupper en rugbrød eller frysepizza eller laver gourmetmiddag :)

Der plejede at være en rigtig god stemning på Jubii i sin tid, men det er slut nu. Til gengæld kan jeg se nogle gengangere fra de andre år herinde, så jeg er sikker på at vi får det rigtig hyggeligt :klap:
2

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. dec 2015, 19:45

Allmost_Famous skrev:Jeg har ikke overvejet underholdning nærmere :gruble: Jeg krydser fingre for en god film/sæson i julegave, så jeg kan se det når/hvis sønnike sover inden midnat. Ellers går jeg nok omkuld i en gammel serie.

Næsten alt jeg har på min Netflix liste er noget med gys eller horror :genert: Det er jeg ikke lige fan af nytårsaften
0

Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 21. dec 2015, 19:47

2SHY skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg har vundet tre blockbuster downloads. :D Så jeg tænker at de kunne blive indløst den 31.. måske.

Alternativerne er:

Du skal i hvert fald være velkommen herinde :) Man bestemmer selv hvor meget man gør det til, så der er frit valg mellem om man snupper en rugbrød eller frysepizza eller laver gourmetmiddag :)

Der plejede at være en rigtig god stemning på Jubii i sin tid, men det er slut nu. Til gengæld kan jeg se nogle gengangere fra de andre år herinde, så jeg er sikker på at vi får det rigtig hyggeligt :klap:

Ja det plejer at være hyggeligt at have jubii kørende i baggrunden til nytår :)
Jeg tror faktisk at jeg var med, enten sidste år eller forrige år, husker det knap :genert:
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3857

Indlægaf Delfin » 21. dec 2015, 19:48

Jeg mangler lyse ideer til en let menu her. Jeg skal arbejde både nytårsnat og i dagene op til. Jeg kommer hjem fra juleferie d. 26. og det er den dag, jeg har til at købe ind. Noget let og hurtigt fremstillet aftensmad, når jeg kravler ud af sengen og noget hyggemad til natten, der kan laves nogle dage i forvejen og transporteres med cykel/tog?
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. dec 2015, 19:50

Kommodedyret skrev:
Jeg tror faktisk at jeg var med, enten sidste år eller forrige år, husker det knap :genert:

Jeg synes nok jeg kunne huske at have set dig i en nytårstråd på et tidspunkt :) Men det der med at holde årene adskildt kniber lidt *mumler noget om for mange mojitos, asti, Verdi og Irish Coffee* :fløjt:
0

Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 21. dec 2015, 20:08

2SHY skrev:
Kommodedyret skrev:

Jeg synes nok jeg kunne huske at have set dig i en nytårstråd på et tidspunkt :) Men det der med at holde årene adskildt kniber lidt *mumler noget om for mange mojitos, asti, Verdi og Irish Coffee* :fløjt:

Jeg drømmer om en irish....whiskey. :D Just like the ones I used to know. :lun:

Jeg har af en eller anden grund drømt om en sådan drink, her de sidste par dage. Er ca to millimeter fra at købe en karton billig fløde og realisere mit ønske. :genert:
0

Tilbage til "Generelt"