Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8452

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 26. dec 2015, 22:09

Hmmm rejerne kom slet ikke på bordet her til julefrokosten, så der står 3 bøtter uåbnede rejer. Jeg burde faktisk benytte mig af det og lave en lille forret med det, men jeg mangler ideer (som ikke nødvendigvis er avokado og rejer eller rejecocktail. Det smager godt men jeg kan ikke begrænse mig og det er synd når der er så meget andet lækker mad

Nogen bud i tråden?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Daine » 27. dec 2015, 05:56

Jeg spiser min forret til frokost (i erkendelse af, at jeg ikke kan spise 3 store retter til aften. For det der med at begrænse mig, har jeg heller ikke lært :P ) og det bliver nok blinis med creme fraiche, rejer, forårsløg, tomat og kaviar.

Jeg har bookmarked et par opskrifter fra Royal Greenland, som jeg synes lyder lækre, de er stadig i overvejelsesfasen.

http://royalgreenland.dk/Default.aspx?I ... ID=PROD416

http://royalgreenland.dk/Default.aspx?I ... ID=PROD456
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 06:29

Daine skrev:Jeg spiser min forret til frokost (i erkendelse af, at jeg ikke kan spise 3 store retter til aften. For det der med at begrænse mig, har jeg heller ikke lært :P ) og det bliver nok blinis med creme fraiche, rejer, forårsløg, tomat og kaviar.

Jeg har bookmarked et par opskrifter fra Royal Greenland, som jeg synes lyder lækre, de er stadig i overvejelsesfasen.

http://royalgreenland.dk/Default.aspx?I ... ID=PROD416

http://royalgreenland.dk/Default.aspx?I ... ID=PROD456

Åh det var faktisk en god ide :gogo: Så kan man også bedre tillade sig at spise lidt mere af den :slem: Det er også nogle gode bud du har der og kan sagtens skaleres ned til en enkelt person. Det er nok det der er den største kunst ved at være alene til nytår og lave mad kun til 1 person hvis det ikke lige skal være rugbrød

Hmmm... Måske man skulle lave en rejemad med æg og lidt grønt ved siden af :gruble: Hmmm... Må lige Google lidt mere
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4233

Indlægaf Flora » 27. dec 2015, 10:08

2SHY skrev:Hmmm rejerne kom slet ikke på bordet her til julefrokosten, så der står 3 bøtter uåbnede rejer. Jeg burde faktisk benytte mig af det og lave en lille forret med det, men jeg mangler ideer (som ikke nødvendigvis er avokado og rejer eller rejecocktail. Det smager godt men jeg kan ikke begrænse mig og det er synd når der er så meget andet lækker mad

Nogen bud i tråden?

Hvis du er til friturestegt mad kunne du lave indbagte rejer og spise dem med en sød chilidip http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/8365/Fisk-opskrifter/Indbagte-rejer

Det vil kunne fungere både som frokost, forret eller snack og smager superlækkert :)
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 11:46

Flora skrev:
2SHY skrev:Hmmm rejerne kom slet ikke på bordet her til julefrokosten, så der står 3 bøtter uåbnede rejer. Jeg burde faktisk benytte mig af det og lave en lille forret med det, men jeg mangler ideer (som ikke nødvendigvis er avokado og rejer eller rejecocktail. Det smager godt men jeg kan ikke begrænse mig og det er synd når der er så meget andet lækker mad

Nogen bud i tråden?

Hvis du er til friturestegt mad kunne du lave indbagte rejer og spise dem med en sød chilidip http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/8365/Fisk-opskrifter/Indbagte-rejer

Det vil kunne fungere både som frokost, forret eller snack og smager superlækkert :)

Det er rigtigt og bestemt også et godt forslag, men det er ikke så længe siden jeg har fået indbagte rejer :) Der synes jeg så også personligt at vannamei rejer eller tigerrejer fungerer bedre end dem der ligger i lage, men det er ikke umuligt :)
1

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 11:48

Allmost_Famous skrev:2SHY, sønnike og jeg overvejer i øvrigt at lave raclette til hovedret, efter du nævnte det forleden :gogo:

:lol: Så må I i fakta efter sådan en fætter. I øvrigt er det da ret billigt hvis man ved man kun vil bruge den 1-3 gange om året. Det kan være I bliver så glade for den at I får den i brug oftere ;)
0

Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 71
Likede indlæg: 361

Indlægaf mariannaa » 27. dec 2015, 12:11

Jeg skal trationen tro også være alene hjemme nytårsaften sammen med hunden. Jeg har godt nok fået mig en kæreste siden sidste år, men han er ikke hjemme.

Menuen kommer til at bestå af lidt lækkert fra Salling, oste, godt pålæg, oliven, semidrivede tomater noget i den stil. Belært af erfaringer fra sidste år, hvor jeg aldrig nåede at lave mad, fordi min hund hele tiden skulle have krisehjælp, så er det en del nemmere bare at sætte sådan noget på bordet. Jeg overvejer om jeg skal købe et stykke godt flutes til. Jeg er sikker på, at de vil være den rene delikatesse for mig, da jeg ikke har fået hvidt brød i månedsvis.
Hunden skal have en engelsk bøf, er sikker på at det nok skal trøste hende lidt :D
1
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 12:16

Allmost_Famous skrev:
2SHY skrev:
Allmost_Famous skrev:2SHY, sønnike og jeg overvejer i øvrigt at lave raclette til hovedret, efter du nævnte det forleden :gogo:

:lol: Så må I i fakta efter sådan en fætter. I øvrigt er det da ret billigt hvis man ved man kun vil bruge den 1-3 gange om året. Det kan være I bliver så glade for den at I får den i brug oftere ;)

Ork, vi ville sagtens kunne bruge den mere, tænker jeg. Når der er diverse rester, kan man jo sagtens købe enkelte ting ekstra, og så lave nogle gode småretter i den. Jeg tror, vi tager i fakta efter sådan en i dag :banan: Så kunne vi afprøve den i aften :banan:

Husk at flashe vidunderet :klap:
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 12:19

Her er den fra reklamen i øvrigt :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 12:39

Jeg mangler egentligt ikke at købe så forfærdeligt meget men jeg venter til i morgen når der formodentlig har været friske leverancer. Så slipper jeg forhåbentlig også for at skulle køre mange gange for at få citron sorbet
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 13:52

Jeg fik luret lidt mere på Royal Greenlands side (shit de har mange opskrifter! :8: ). Jeg tror jeg giver mig i kast med den her sag men twister den nok så der er lidt flere rejer og måske lidt tomat og dild eller noget i den stil

http://royalgreenland.dk/Default.aspx?I ... ID=PROD419

Det vil i hvert fald være nemt for selve panna cottaen er basen i den guacemole jeg skal have senere (dog uden husblas). Husblas har vi oceaner af i huset så det kunne jeg også få brugt lidt af. Så jo jeg tror min forret er i hus :)
1

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Daine » 27. dec 2015, 14:05

Ih, den ser også lækker ud! Jeg vakler lidt mellem dem nemme løsning (den med alm blinis) eller om jeg skal prøve den med kartoffelblinis. Jeg har jo sådan set tid til at lave det selv :gruble:

Aftensmaden er næsten på plads. Det bliver pommes Dauphinoise (det smager jo åndssvagt godt :savl: ) med krondyrfilet/mørbrad til, samt dampede rosenkål. Desserten bliver brownie med Hansen flødeis (den er nemlig på tilbud i denne uge :D ), brombær og ananaskirsebær til.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 14:09

Daine skrev:Ih, den ser også lækker ud! Jeg vakler lidt mellem dem nemme løsning (den med alm blinis) eller om jeg skal prøve den med kartoffelblinis. Jeg har jo sådan set tid til at lave det selv :gruble:

Aftensmaden er næsten på plads. Det bliver pommes Dauphinoise (det smager jo åndssvagt godt :savl: ) med krondyrfilet/mørbrad til, samt dampede rosenkål. Desserten bliver brownie med Hansen flødeis (den er nemlig på tilbud i denne uge :D ), brombær og ananaskirsebær til.

Det lyder også godt (selvom jeg gerne ville springe over rosenkålene) så husk nu at flashe ;)
0

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2134

Indlægaf sigge » 27. dec 2015, 14:11

Jeg er også ved at have fastlagt min menu. Jeg har tradition for, at hovedretten skal være flødekartofler og waldorfsalat og så et eller andet kød. I år vil jeg så prøve at lave pommes dauphinoise i stedet for de almindelige flødekartofler, men stadig den traditionelle waldorfsalat fra Karolinebogen. Kødet bliver enten lammemørbrad eller bisonsteak, de har begge dele i Kvicklys tilbudsavis for denne uge, så jeg ser på det, når jeg skal købe ind på onsdag. Jeg havde overvejet et eller andet grøntsagstilbehør for at højne sundhedsniveauet lidt, men så blev jeg enig med mig selv om, at denne ene dag om året, må jeg godt spise efter, hvad der smager godt og ikke nødvendigvis efter, hvad der er sundt (hvis begge dele er opfyldt, er det selvfølgelig bare bonus, men jeg gider ikke at tænke i sundhed).

Desserten skal være hjemmelavet saltkaramelis, og så har jeg besluttet at bage en godt brownie til - tror jeg. Jeg tænker stadig lidt på bare at lave en klassisk banana split, for jeg har både hjemmelavet vanille- og jordbæris i fryseren i forvejen, så det ville jo være nemt. Så det må jeg lige tænke lidt mere over. Karamelisen skal i hvert fald prøves.
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 14:16

Årh banana split :ivrig: Hvis det ikke fyldte så meget i maven så var jeg game :klap:
0

Tilbage til "Generelt"