Vejret på de Kanariske øer i slutningen af januar?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2101

Vejret på de Kanariske øer i slutningen af januar?

Indlægaf Pjeps » 2. nov 2015, 17:35

Jeg påtænker en uges ferie til en af de kanariske øer i slutningen af januar, og tænker om der er varmt nok. Jeg behøver ikke hedebølge og 35 grader, men jeg vil gerne bade og helst i havet. Er det varmt nok til det? Vandet skal bare være 20-22 grader, så er jeg glad.
0
:ninja:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Re: Vejret på de Kanariske øer i slutningen af januar?

Indlægaf Rapfisk » 2. nov 2015, 17:36

Det er fint varmt til at bade i havet. Jeg har en enkelt gang oplevet stormvejr, og der kan være lidt blæsende og dage med skyer, men generelt er der dejligt på den tid af året.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 2. nov 2015, 17:38

Rapfisk skrev:Det er fint varmt til at bade i havet. Jeg har en enkelt gang oplevet stormvejr, og der kan være lidt blæsende og dage med skyer, men generelt er der dejligt på den tid af året.

:banan: :banan: Fantastisk. , tak !
1
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 2. nov 2015, 17:39

Jeg er i øvrigt ikke sikker på vandtemperaturen. Atlanterhavet er generelt ikke et varmt hav, men jeg har som sagt ikke haft nogen problemer.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 2. nov 2015, 17:42

Rapfisk skrev:Jeg er i øvrigt ikke sikker på vandtemperaturen. Atlanterhavet er generelt ikke et varmt hav, men jeg har som sagt ikke haft nogen problemer.

Det finder jeg ud af når jeg hopper i, men ellers må jeg ty til pool, selv om jeg ikke er så begejstret for det.
1
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 2. nov 2015, 17:46

Pjeps skrev:
Rapfisk skrev:Jeg er i øvrigt ikke sikker på vandtemperaturen. Atlanterhavet er generelt ikke et varmt hav, men jeg har som sagt ikke haft nogen problemer.

Det finder jeg ud af når jeg hopper i, men ellers må jeg ty til pool, selv om jeg ikke er så begejstret for det.

God tur! :love:

Hvor regner du med at tage hen?
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9685

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 17:50

Havvandet er kun varmt nok i Puerto Rico på den tid af året. Havvandet omkring kanarieøerne er i øvrigt aldrig varmt-varmt pga konstante havstrømme.
Puerto Rico ligger inde i en bugt og op ad bjergskråninger og det er det eneste sted, der er nogenlunde solsikkert på øen vinter/forår. Der kan sagtens være varmt og lækkert andre steder, men chancen er størst i Puerto Rico pga noget med hvordan skyerne kører nedover bjergmassivet på midten af øen. (Min søster er meteorolog og har styr på den slags -jow jow, man kan godt være psyko OG god til sit arbejde).
Vælg altid opvarmet pool om vinteren/forår på kanarieøerne. Altid.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 2. nov 2015, 17:52

Rapfisk skrev:
Pjeps skrev:

God tur! :love:

Hvor regner du med at tage hen?

Jeg har ikke besluttet det endnu, men La Gomera er højt på ønskelisten.
1
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 2. nov 2015, 17:53

kidkomb skrev:Havvandet er kun varmt nok i Puerto Rico på den tid af året. Havvandet omkring kanarieøerne er i øvrigt aldrig varmt-varmt pga konstante havstrømme.
Puerto Rico ligger inde i en bugt og op ad bjergskråninger og det er det eneste sted, der er nogenlunde solsikkert på øen vinter/forår. Der kan sagtens være varmt og lækkert andre steder, men chancen er størst i Puerto Rico pga noget med hvordan skyerne kører nedover bjergmassivet på midten af øen. (Min søster er meteorolog og har styr på den slags -jow jow, man kan godt være psyko OG god til sit arbejde).

:klap: tak, så kan det godt være at Puerto Rico kommer lidt højere op på listen.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 17:54

Pjeps skrev:
kidkomb skrev:Havvandet er kun varmt nok i Puerto Rico på den tid af året. Havvandet omkring kanarieøerne er i øvrigt aldrig varmt-varmt pga konstante havstrømme.

:klap: tak, så kan det godt være at Puerto Rico kommer lidt højere op på listen.

Ja, turisthelvedet kan virke mindre uoverskueligt, når man ved, at chancen for godt vejr bliver meget større :D
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1447

Indlægaf vUlpeS » 9. dec 2015, 00:14

Hmm, jeg kan sige dig så meget, at vandtemperaturen i januar i Puerto del Rosario, Fuerteventura sidste år lå i et leje, hvor man kunne snorkle i omtrent 10 min uden dragt, men så skulle man altså op og sidde på en varm sten lige bagefter (:D). Byen ligger lidt nordligt, ganske givet, men det kan måske give et praj...

Jeg vil vurdere, at det er nogenlunde samme historie ud for Santa Cruz, Tenerife, men tør ikke love noget. Lige nu er der ingen biwl; vandet er ganske tækkeligt på trods af, at det generelt er køligere her.

Meget snusfornuftig "vejrudsigt" lige der, blankt indrømmet; det var det bedste, jeg kunne diske op med :)
0
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2481

Indlægaf Pandesteg » 9. dec 2015, 07:48

Vi var på de kanariske øer for et par år siden (dog i starten af januar) og det var koldt. Ingen af os var i poolen og man frøs, når man lå i badetøj. Om aftenen var det langærmet trøje og jakke hvis man skulle være udenfor.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 9. dec 2015, 07:51

Pandesteg skrev:Vi var på de kanariske øer for et par år siden (dog i starten af januar) og det var koldt. Ingen af os var i poolen og man frøs, når man lå i badetøj. Om aftenen var det langærmet trøje og jakke hvis man skulle være udenfor.

Af ren nysgerrighed, hvor var I henne?
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2481

Indlægaf Pandesteg » 9. dec 2015, 07:59

kidkomb skrev:
Pandesteg skrev:Vi var på de kanariske øer for et par år siden (dog i starten af januar) og det var koldt. Ingen af os var i poolen og man frøs, når man lå i badetøj. Om aftenen var det langærmet trøje og jakke hvis man skulle være udenfor.

Vi boede lidt udenfor Las Palmas :)
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 9. dec 2015, 08:06

Pandesteg skrev:
kidkomb skrev:

Vi boede lidt udenfor Las Palmas :)

Ah. Jamen, der er aldrig varmt om vinteren ( hvilken fusentast har dog bildt jer det ind. Tarveligt!)
Der er ikke engang altid varmt om sommeren.
Bjergene inde midt på gør, at det godt kan være 15 grader i Las Palmas, men 25 i Puerto Rico.
Jeg spurgte for at vide, om det var et af områderne sydpå. Til min lille empiriske undersøgelse.
Klimadata er ikke meget (hvis overhovedet) bevendt pga "miniklimaet"
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Rejser"