Indlægaf fisken80 » 23. aug 2019, 11:13
Dawwty skrev:Misantropen skrev:Dawwty skrev:Misantropen skrev:Dawwty skrev:Sådan er det ingen steder i samfundet, så det tro jeg ikke på. Forums er offentlige og derfor helt sikkert underlagt noget lovgivning.
En butik er også privat ejendom, men derfor er der stadig lovgivning der skal overholdes. Hvis en butiksejer afviser kunder som ikke har brudt nogle regler, så er det næppe konsekvensfrit for butikken.
Eksempelvis kunne man jo forbyde kunder som havde holdninger man ikke synes om.
Må man så heller ikke blive smidt ud af en bestyrelse eller forening?
Patricks retningslinjer/regler skal selvfølgelig overholde dansk lovgivning, men derudover bestemmer han vel selv hvem han vil have til at "repræsentere" sit forum. Han er i sin gode ret til at banne brugere der ikke bidrager med noget positivt til siden.
Ja se det er jeg ikke sikker på han kan, bestyrelser og foreninger skal også overholde deres egen regler. Selvom de er privat ejet.
Jeg forstår ikke helt hvad du prøver at sige.
En forening kan være lige så offentlig som du mener siden her er, selvom den er privatejet. Forveksler du det med at det er offentligt tilgængeligt?
Med offentlige mener jeg, offentligheden har adgang til det. I modsætning til en privat lukket klub så har butikker og ander med offentlige adgang nogle regler. Jeg kender ikke til de regler, men ved at der er regler. Og jeg ved at butikker ikke kan smide folk ud bare fordi de har lyst. Vedkommende skal have brudt nogle regler eller være til skade for butikken.
At de har en holdning man ikke synes om, eks Paludan, er ikke nok til at han kan afvises.
Så forklar mig lige, hvorfor Langelandsfestivallen var i deres gode ret til at afvise Paludan. Han ville til festival som privatperson, men fik besked på at han var uønsket, og selvom han var pænt sur over det, så var der intet juridisk at komme efter.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans