Lys skrev:Rapfisk skrev:Kirsebærtræ skrev:Var til tidlig scanning i dag, og der var et hjerteblink.

Blev sat 2 dage tilbage, hvilket nok ikke passer, da det er IVF, og man burde kende datoerne? Men hun sagde, at det kunne ændre sig igen til NF. Så alt fint så langt!
Det er ikke unormalt at blive sat frem eller tilbage trods IVF. Der er mange usikkerheder i de beregninger, men de vil gerne, at alle beregninger er lavet på samme måde.
Uanset hvad skal man altid huske, at terminsdatoen er ligegyldig til det meste ud over at beregne, hvornår man kan gå på barsel. Fødslen er “til tiden” fra tre uger før til to uger efter, så om det er den ene eller den anden dag er mindre vigtigt. Men det er svært ikke at have nogle følelser ift. den dato
Ja, men det føles bare ret absurd at hospitalet insisterer på en terminsdato, der beviseligt er umulig. Jeg skulle fx være blevet gravid flere dage før jeg blev insemineret.
Og så har datoen betydning i forhold til evt igangsætning, der jo som udgangspunkt blindt følger i forhold til terminsdatoen, hvor jeg så måtte bede om en individuel vurdering, fordi jeg ikke ville sættes i gang for tidligt. Så helt uden betydning er det jo ikke.
Det har du ret i. Det samme, hvis fødslen går i gang omkring 37+0.
Det er lettere sagt end gjort, men jeg tror også bare, jeg har hvilet i, at man altid kan stille spørgsmål til en anbefaling om igangsættelse, og at man ikke er tvunget til at medvirke, hvis man gerne vil vente.
Jeg oplevede selv, at personalet på Hvidovre nogle gange var lidt hurtige til at glemme mellemregningerne, når de foreslog en behandling, men at de var meget lydhøre, når jeg tvivlede. Jeg ved godt, at det ikke er alles oplevelse, men som udgangspunkt er det jo sådan, det skal være.