Anlewi skrev:Zonta skrev:Jeg modtog en skriftlig advarsel fra mit arbejde i går. Delvist pga. for meget sygdom/fravær og delvist fordi jeg ikke har løst mine arbejdsopgaver ordentligt. Nogle af tingene er jeg enig i. Jeg har haft det rigtig svært det sidste halve år - har været sygemeldt med stress i en periode, jeg skal udredes for søvnapnø (jeg har været så træt det sidste halve år, at jeg flere gange er faldet i søvn ved skrivebordet, når jeg har arbejdet hjemme) og mit overskud har været nærmest ikke-eksisterende på alle punkter i mit liv. Det falder sammen med en væsentlig øget arbejdsmængde (sygemeldt kollega, flytning af lokation, nyt ERP-system osv.), der har stået på siden sidste sommer.
De forventer en mærkbar og vedvarende forandring med øjeblikkelig virkning - og det ved jeg simpelthen ikke om jeg kan give dem sådan som min situation er pt. Jeg har grædt on/off hele morgenen, fordi jeg slet ikke kan se, hvordan jeg skal kunne imødekomme det, sådan som jeg har det. Mine forudsætninger har ikke ændret sig fra i går til i dag. Synes det er en lortesituation at stå i og jeg kan ikke lade være med at tænke, at denne her advarsel bare er en mellemstation indtil de kan opsige mig om en måned. Jeg har svært ved at se hvordan jeg skal imødekomme deres krav med det minimum af overskud jeg har pt.
Det lyder ikke rart.
Har du haft din fagforening med ind over?
Har din arbejdsplads være med til at kigge på hvordan du bedst kan komme i mål med dine opgaver? eller forventer de at du laver hele forandringen selv? Hvis det sidstnævnte gør sig gældende, så tænker jeg du skal sygemelde dig og få bestilt en tid hos din læge, for det kunne godt være du kunne have brug for en sygemelding, så du kan komme til hægterne.
Ja, jeg har haft fat i fagforeningen. Det er ikke som sådan en usaglig advarsel, men nogle af tingene synes jeg er lidt ufine.
Jeg tror egentlig de forventer, at jeg laver forandringen selv - men med mulighed for støtte på normal vis, som hvis man har en opgave man ikke ved hvad man skal stille op med osv. Min leder er fantastisk og hun har virkelig støttet mig meget gennem årene. Så jeg må nok bare indse, at det jeg kunne præstere på nuværende tidspunkt, ikke er nok for dem.
Jeg har i øvrigt sygemeldt mig (og dermed også nærmest bedt om en fyreseddel).
Edit: Jeg har også snakket med a-kassen om tingene og der er ikke noget problem i forhold til at få dagpenge osv. Jeg har også lønsikring, så det hele burde være i orden.

selvom man er tyk kan man godt have tynd mave 
Men jeg får ikke løn for at gøre de andres arbejde og slide mig selv op.
Men jeg vil tro, at de andre ville opdage det, på samme måde, som jeg lægger mærke til, hvis de ikke løser de opgaver, de er planlagt til at løse.