Ulven kommer

primle
Indlæg: 1175
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2239

Re: Ulven kommer

Indlægaf primle » 9. nov 2020, 20:16

Den er simpelthen bare så god den serie. Så velspillet.

Jeg tror måske også, stilen dækker over noget andet, end det den beskriver.

I hvert fald har jeg ikke fantasi til at forestille mig, at enden bliver, at Holly har løjet om det hele. Det ville simpelthen være for kontroversielt.

Så et eller andet er der sket. Måske mod Holly, måske broderen, måske moderen?
1
fisken80
Indlæg: 22563
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 53062

Re: Ulven kommer

Indlægaf fisken80 » 9. nov 2020, 20:21

Det er den bedste serie DR har lavet længe. Jeg er fuldkommen opslugt i samtlige 50 minutter og det sker ellers ret sjældent med serier.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Ulven kommer

Indlægaf Pyjamas » 9. nov 2020, 20:33

Jeg er også imponeret over serien, sluger den råt og taler om den med mine kolleger. Det er sjældent, en dansk serie tiltaler mig så meget.

Jeg har også tænkt, at stedfaderen har misbrugt Holly seksuelt, og at hun skriver stilen om vold som et råb om hjælp, men at hun ikke tør fortælle om overgrebet.
Jeg er i hvert fald fuldstændig sikker på, at der er sket noget. Serien slutter nok ikke med, at en 14-årig har opdigtet det hele, og at mor, far og søn lever sammen i harmoni :-D

Den sætter mange tanker i gang, serien. Jeg tænker, at hvis min søn beskyldte min kæreste (som ikke er hans far) for vold, så ville jeg uden at tøve stole på min søn. Selv hvis der var pure opspind, ville de to jo aldrig kunne leve i et hjem sammen igen.
Men det er selvfølgelig nemt at sige for mig, når jeg ikke har stået i situationen.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Ulven kommer

Indlægaf zembra1986 » 9. nov 2020, 21:14

Så er jeg også kommet med på vognen. Er dog kun i gang med 2. afsnit indtil videre, så jeg har helt bevidst ikke læst nogle af de seneste indlæg i tråden, da jeg ikke vil ha' noget af handlingen spoilet.

Men jeg synes virkelig den er god indtil videre. Sindssygt godt skuespil, specielt hende der spiller Holly er godt nok vild. Jeg er vild med at man ikke rigtig ved hvem man skal stole på, og man kan mærke at tingene nok ikke forholder sig 100% som først antaget, men man kan alligevel ikke greje hvordan det hele hænger sammen. Super spændende og medrivende.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 832
Likede indlæg: 19813

Re: Ulven kommer

Indlægaf Animi » 10. nov 2020, 05:59

Jeg fandt ud af, hvorfor jeg synes, at Holly ser bekendt ud :D

0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
primle
Indlæg: 1175
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2239

Re: Ulven kommer

Indlægaf primle » 10. nov 2020, 08:23

Magic In The Sky skrev:Jeg synes også det er en af de bedste serier som er lavet i Danmark. Velspillet og ikke så kunstigt som danske serier kan være.

Jeg tror der er en eller anden form for jalousi mellem Holly og hendes mor og/eller morens mand.
Derfor bliver Holly sur på ham.
Jeg tror hun lyver og er dygtig til at manipulere med folk fordi hun ser så uskyldig ud og ligner en lille pige og ikke en på 14 år.

Theo fortæller sandheden da han siger at Holly lyver.

Sagsbehandleren er et eller andet mentalt brist som gør at han ikke kan se skoven for bare træer og han forsøger desperat at “fikse” et ellet andet fra fortiden.

Måske.


Jeg tænker derimod, at der ligger meget i titlen. At Holly er kendt for at råbe ulven kommer. Og der derfor bliver sået tvivl om hun taler sandt denne gang.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6693
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34805

Re: Ulven kommer

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. nov 2020, 09:09

Jeg tror serien udvikler sig i den retning at sagsbehandleren bliver sendt på tvungen sygeorlov fordi man ikke tror han kan administrere sagen.
Her ligger han lidt og vipper imellem at gå i hundene eller tage sig sammen. Han ender med at trække sig selv op ved at dedikere al sin nye fritid til at aflure og undersøge familien.

Samtidig når alle de kvindelige sagsbehandlere til enighed om at der simpelthen ikke er nok kød på sagen.
Holly og Theo sendes hjem. Familien vælger at flytte kommune. Den mandlige sagsbehandler "følger med" i det skjulte.

Hvad han helt præcist ender med at finde ud af er jeg ikke sikker på. Men lige som han er ved at opgive, får han et eller andet lille hint. Måske noget han læser i en af Hollys stile. Eller i den tekst hun stjal passager fra til stilen.

Og så tror jeg han skrider ind under stor dramatik. Måske er familiens nye hus endda gået i brand, så han må redde børnene ud. I den gamle sag som martrer ham var der vist noget med en indebrændt familie (?). Det vil være godt hvis han kan råde bod på den gamle sag ved at være helten i den nye.

Og så ender han med at få renset sit navn.

The end :ninja:

(Jeg er helt vild med den serie!)
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Kakadu
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 573
Likede indlæg: 10336

Re: Ulven kommer

Indlægaf Kakadu » 10. nov 2020, 11:58

Jeg kan ikke holde ud at se den. Jeg gad ellers godt, for den er virkelig god, men jeg kan ikke holde til det. Jeg nåede til scenen, hvor moderen opsøger drengen til fodboldtræning, og han bliver ved med at sige hun ikke må gå. Der måtte jeg slukke.
Det er mit værste mareridt at blive udsat for sådan noget der. Og mega fedt at det bliver taget op!
0
Hvis hesten er død, så stå af.
fisken80
Indlæg: 22563
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 53062

Re: Ulven kommer

Indlægaf fisken80 » 10. nov 2020, 15:35

Magic In The Sky skrev:Jeg synes også det er en af de bedste serier som er lavet i Danmark. Velspillet og ikke så kunstigt som danske serier kan være.

Jeg tror der er en eller anden form for jalousi mellem Holly og hendes mor og/eller morens mand.
Derfor bliver Holly sur på ham.
Jeg tror hun lyver og er dygtig til at manipulere med folk fordi hun ser så uskyldig ud og ligner en lille pige og ikke en på 14 år.

Theo fortæller sandheden da han siger at Holly lyver.

Sagsbehandleren er et eller andet mentalt brist som gør at han ikke kan se skoven for bare træer og han forsøger desperat at “fikse” et ellet andet fra fortiden.

Måske.


Sagsbehandleren har tidligere grebet for sent ind, hvilket resulterede i, at en far slog sin kone og sine børn ihjel. Han vil for alt i verden undgå, at det sker igen.
Det kom frem i forrige afsnit.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22563
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 53062

Re: Ulven kommer

Indlægaf fisken80 » 10. nov 2020, 15:37

Jeg har i øvrigt en klar fornemmelse af, at det er moderen den er gal med og ikke stedfaderen. Jeg synes hun er virkelig underlig og hun virker på en eller anden måde mere ligeglad med sine børn end stedfaderen gør med Theo.

Men hvad der er sket, det kan jeg ikke rigtig greje.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
primle
Indlæg: 1175
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2239

Re: Ulven kommer

Indlægaf primle » 10. nov 2020, 15:45

fisken80 skrev:Jeg har i øvrigt en klar fornemmelse af, at det er moderen den er gal med og ikke stedfaderen. Jeg synes hun er virkelig underlig og hun virker på en eller anden måde mere ligeglad med sine børn end stedfaderen gør med Theo.

Men hvad der er sket, det kan jeg ikke rigtig greje.


Jeg synes også, det er påfaldende, at hun ikke virker til at forholde sig (særlig meget) til, at uanset udfaldet er det utopi, at Holly og stedfaderen skal bo sammen igen. Og hun virker påfaldende ligeglad ift. at finde ud af, hvorfor Holly har skrevet sådan en stil, når nu hun siger, hun ved hun lyver.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2854
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3495

Re: Ulven kommer

Indlægaf Torn » 13. nov 2020, 15:18

Det nyeste afsnit forklarer meget.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ulven kommer

Indlægaf kidkomb » 13. nov 2020, 16:42

Torn skrev:Det nyeste afsnit forklarer meget.

Jeg ser ikke serien for jeg kan ikke klare det, men jeg glæder mig til at læse herinde hvad der sker.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5111
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9908

Re: Ulven kommer

Indlægaf Tilly » 13. nov 2020, 17:05

Har lige set afsnit 6, puha for en afslutning :whine:
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2154
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 5002

Re: Ulven kommer

Indlægaf Anne Droid » 13. nov 2020, 17:12

Er der andre end mig der kobler Theos maske sammen med titlen?
0
Klimatosse

Tilbage til "Film og TV"