Ulven kommer

Sorenspige
Indlæg: 7143
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9531

Re: Ulven kommer

Indlægaf Sorenspige » 13. nov 2020, 19:42

kidkomb skrev:
Torn skrev:Det nyeste afsnit forklarer meget.

Jeg ser ikke serien for jeg kan ikke klare det, men jeg glæder mig til at læse herinde hvad der sker.


Sådan har jeg det også.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Ulven kommer

Indlægaf zembra1986 » 13. nov 2020, 20:18

Nå, så blev det da slået fast hvordan tingene forholder sig......Jeg ved ikke om jeg er overrasket. Omvendt synes jeg heller ikke rigtig der har været noget tegn på at han er voldelig, men det er måske netop den vinkel der er helt overlagt i fortællingen. At man kan ikke altid se volden på overfladen. Der skal nogle gange graves dybt for at finde den.

Nu skal det blive spændende om Dea er i stand til at vælge børnene til og vælge manden fra. Jeg har ingen erfaring eller speciel viden om det at være voldsoffer, men jeg kan sagtens forstille mig at man kan kan ende SÅ viklet ind i et voldeligt forhold det, at man ER afhængig af at forblive i det, sammenkoblet med frygt og uvished over hvad der ville ske hvis man gik. Det er uhyggeligt så fanget man åbenbart kan blive i det. Så fanget at børnene måske ender med at komme i sidste række.
0
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Ulven kommer

Indlægaf godtnavn » 13. nov 2020, 21:26

zembra1986 skrev:Nå, så blev det da slået fast hvordan tingene forholder sig......Jeg ved ikke om jeg er overrasket. Omvendt synes jeg heller ikke rigtig der har været noget tegn på at han er voldelig, men det er måske netop den vinkel der er helt overlagt i fortællingen. At man kan ikke altid se volden på overfladen. Der skal nogle gange graves dybt for at finde den.

Nu skal det blive spændende om Dea er i stand til at vælge børnene til og vælge manden fra. Jeg har ingen erfaring eller speciel viden om det at være voldsoffer, men jeg kan sagtens forstille mig at man kan kan ende SÅ viklet ind i et voldeligt forhold det, at man ER afhængig af at forblive i det, sammenkoblet med frygt og uvished over hvad der ville ske hvis man gik. Det er uhyggeligt så fanget man åbenbart kan blive i det. Så fanget at børnene måske ender med at komme i sidste række.



Jeg tænker også der måske er noget angst for at han vil være voldelig mod børnene, i hvert fald mod Holly, hvis familien går i opløsning, at hun er bange for hvordan en voldelig mand vil reagerer på at miste alt. Jeg er ikke sikker på at det er hele sandheden der er kommet frem nu, men jeg synes omvendt han har vidst mange små tegn på dominans, ikke at det nødvendigvis er lig med vold, men det kommer ikke som sådan bag på mig.

Jeg synes der er længe til næste fredag!
3
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Ulven kommer

Indlægaf Pyjamas » 14. nov 2020, 09:51

Hvorfra kendte Simon til Hollys skole? Måske jeg har overset set.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29313

Re: Ulven kommer

Indlægaf Sangius » 14. nov 2020, 10:20

Trappestige skrev:
Pyjamas skrev:Hvorfra kendte Simon til Hollys skole? Måske jeg har overset set.

Er de ikke bare fortsat på den skole de gik på før? Det mener jeg.


Nej, de skiftede skole forrige afsnit. Jeg har heller ikke fanget, hvor han kendte skolen fra :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Ulven kommer

Indlægaf Artem » 14. nov 2020, 11:55

I det mindste slår han ikke Dea, hun er bare noget klodset, falder og går ind i reoler. :gruble:

Mon det tit er sådan i virkeligheden? For er jo faktisk ganske smart hvis hun ryger på skadestuen osv, med at de skader er påført ved at ramme andre ting. Frem for direkte slag fra ham.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22572
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53093

Re: Ulven kommer

Indlægaf fisken80 » 14. nov 2020, 12:38

Artem skrev:I det mindste slår han ikke Dea, hun er bare noget klodset, falder og går ind i reoler. :gruble:

Mon det tit er sådan i virkeligheden? For er jo faktisk ganske smart hvis hun ryger på skadestuen osv, med at de skader er påført ved at ramme andre ting. Frem for direkte slag fra ham.


Jeg forstår ikke dit indlæg. Altså mener du, at han bevidst skubber i stedet for at slå og dermed kan det bedre skjules fremfor direkte slag?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22572
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53093

Re: Ulven kommer

Indlægaf fisken80 » 14. nov 2020, 12:40

Pyjamas skrev:Hvorfra kendte Simon til Hollys skole? Måske jeg har overset set.


Jeg vil tro gennem skoleintra. Eller altså jeg aner ikke, hvordan intra fungerer, men hvis han kender Hollys personnummer så kan han måske logge på med det og dermed finde ud af, hvor hun går i skole henne.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
SugarButt
Indlæg: 284
Tilmeldt: 12. sep 2019, 05:30
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1356

Re: Ulven kommer

Indlægaf SugarButt » 14. nov 2020, 12:55

Som stedforælder har man mig bekendt ikke adgang til info på skoleintra/aula.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2154
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 5002

Re: Ulven kommer

Indlægaf Anne Droid » 14. nov 2020, 13:23

SugarButt skrev:Som stedforælder har man mig bekendt ikke adgang til info på skoleintra/aula.


På aula kan der tilknyttes ti pårørende, så stedforældre kan godt have adgang.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Ulven kommer

Indlægaf Artem » 14. nov 2020, 14:19

fisken80 skrev:
Artem skrev:I det mindste slår han ikke Dea, hun er bare noget klodset, falder og går ind i reoler. :gruble:

Mon det tit er sådan i virkeligheden? For er jo faktisk ganske smart hvis hun ryger på skadestuen osv, med at de skader er påført ved at ramme andre ting. Frem for direkte slag fra ham.


Jeg forstår ikke dit indlæg. Altså mener du, at han bevidst skubber i stedet for at slå og dermed kan det bedre skjules fremfor direkte slag?

Jeps netop.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22572
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53093

Re: Ulven kommer

Indlægaf fisken80 » 14. nov 2020, 18:34

Artem skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:I det mindste slår han ikke Dea, hun er bare noget klodset, falder og går ind i reoler. :gruble:

Mon det tit er sådan i virkeligheden? For er jo faktisk ganske smart hvis hun ryger på skadestuen osv, med at de skader er påført ved at ramme andre ting. Frem for direkte slag fra ham.


Jeg forstår ikke dit indlæg. Altså mener du, at han bevidst skubber i stedet for at slå og dermed kan det bedre skjules fremfor direkte slag?

Jeps netop.


Ah det giver god mening.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Nuttede-Nuser
Indlæg: 773
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 940

Re: Ulven kommer

Indlægaf Nuttede-Nuser » 16. nov 2020, 05:27

Jeg tror det er rigtigt at skubber og maser frem for at slå. Og jeg tror måske også at han gør det mod Holly. Men ikke i en grad så der er nogen beviser for det. Han bliver ved at understrge at han ikke SLÅR sine børn, men jeg har på fornemmelsen at han stadig er en ond satan. Da de stod i tunnellen håbede jeg i mit stille sind at han vippede hende en, at han trådte over grænsen så der ville være syn for sagn.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Ulven kommer

Indlægaf HappyPaww » 16. nov 2020, 05:47

Det lægger meget op til at det er den psykiske vold der er emnet - og ret oppe i tiden pt...
1
ajnaM
Indlæg: 10089
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27606

Re: Ulven kommer

Indlægaf ajnaM » 16. nov 2020, 18:01

zembra1986 skrev:Nå, så blev det da slået fast hvordan tingene forholder sig......Jeg ved ikke om jeg er overrasket. Omvendt synes jeg heller ikke rigtig der har været noget tegn på at han er voldelig, men det er måske netop den vinkel der er helt overlagt i fortællingen. At man kan ikke altid se volden på overfladen. Der skal nogle gange graves dybt for at finde den.

Nu skal det blive spændende om Dea er i stand til at vælge børnene til og vælge manden fra. Jeg har ingen erfaring eller speciel viden om det at være voldsoffer, men jeg kan sagtens forstille mig at man kan kan ende SÅ viklet ind i et voldeligt forhold det, at man ER afhængig af at forblive i det, sammenkoblet med frygt og uvished over hvad der ville ske hvis man gik. Det er uhyggeligt så fanget man åbenbart kan blive i det. Så fanget at børnene måske ender med at komme i sidste række.


Der har været enkelte tegn - det mest tydelige i sexscenen i brusekabinen, hvor han på et tidspunkt ligesom skubber hendes hoved. Men det har været koblet til det seksuelle i stort set alle tilfælde, og det gør det svært at greje helt - hvilket jeg i øvrigt er sikker på er et helt bevidst virkemiddel. Det skal jo netop være på grænsen, så man som seer sidder og argumenterer for og imod.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Film og TV"