Livet er fedt - 20 år efter

Sorenspige
Indlæg: 7137
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9522

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf Sorenspige » 18. jan 2021, 19:24

Havde Marianne været forelsket i en af de andre deltagere?
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf sansera » 18. jan 2021, 19:44

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
FrkFauna skrev:Husker programmet tydeligt, det er vildt at tænke på at det er 20 år siden. :)
Jeg så det som, et både godt og trist program. Man glædede sig med dem i deres sejre - Men man blev også trist når det ikke gik så godt. Der hersker ingen tvivl om at de alle på hver deres måde havde 'ondt i livet' og de forsøgte efter bedste evne. Men jeg synes de blev udstillet lidt negativt, og det mener jeg ikke var nødvendigt.

Har allerede set den nye udseendelse, og det var et glædeligt gensyn
.
- Man kan forøvrigt se både de nye og gamle udsendelser på tv2play :gogo:

Jeg har også set dem, og syntes egentlig at det var lidt trist. Særligt hende Marianne, der fuldstændigt har givet op.


Enig. Med hende er det virkelig tydeligt, at vægten er et symptom på noget mentalt. Jeg ville egentlig ønske, at de gamle programmer blev genudsendt i forbindelse med den nye serie. Jeg husker det som et tankevækkende program, men også et program som rykkede ved mine grænser. Nogle af deltagerne lagde mange meget private ting frem i programmerne.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14981
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1189
Likede indlæg: 25212

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf sigge » 18. jan 2021, 19:46

Sorenspige skrev:Havde Marianne været forelsket i en af de andre deltagere?


I hvert fald en anden elev på højskolen - ikke nødvendigvis en, der medvirkede i programmet.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17040
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21267

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf Misantropen » 18. jan 2021, 19:53

Magic In The Sky skrev:Jeg er igang med 2. afsnit og jeg ved ikke helt hvad jeg tænker. Jeg synes et eller andet sted at programmet er ligegyldigt og på den anden side synes jeg det viser et godt billede af at det engang i mellem ikke bare er lyserødt at have været et kendt ansigt.

Jeg synes også det var fesent, men fint feel good tv. Selvfølgelig trist med deres sorger, men programmet kunne have handlet mere om alt der var forkert dengang og en masse negative ting. Det var egentlig rart at det bare var lige til, omend lidt overfladisk.
1
fisken80
Indlæg: 22563
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 53062

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf fisken80 » 19. jan 2021, 05:35

sansera skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
FrkFauna skrev:Husker programmet tydeligt, det er vildt at tænke på at det er 20 år siden. :)
Jeg så det som, et både godt og trist program. Man glædede sig med dem i deres sejre - Men man blev også trist når det ikke gik så godt. Der hersker ingen tvivl om at de alle på hver deres måde havde 'ondt i livet' og de forsøgte efter bedste evne. Men jeg synes de blev udstillet lidt negativt, og det mener jeg ikke var nødvendigt.

Har allerede set den nye udseendelse, og det var et glædeligt gensyn
.
- Man kan forøvrigt se både de nye og gamle udsendelser på tv2play :gogo:

Jeg har også set dem, og syntes egentlig at det var lidt trist. Særligt hende Marianne, der fuldstændigt har givet op.


Enig. Med hende er det virkelig tydeligt, at vægten er et symptom på noget mentalt. Jeg ville egentlig ønske, at de gamle programmer blev genudsendt i forbindelse med den nye serie. Jeg husker det som et tankevækkende program, men også et program som rykkede ved mine grænser. Nogle af deltagerne lagde mange meget private ting frem i programmerne.


De har genudsendt de første programmer og ellers ligger alle de gamle programmer på tv2-play.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17040
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21267

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf Misantropen » 19. jan 2021, 11:13

Magic In The Sky skrev:
Misantropen skrev:
Magic In The Sky skrev:Jeg er igang med 2. afsnit og jeg ved ikke helt hvad jeg tænker. Jeg synes et eller andet sted at programmet er ligegyldigt og på den anden side synes jeg det viser et godt billede af at det engang i mellem ikke bare er lyserødt at have været et kendt ansigt.

Jeg synes også det var fesent, men fint feel good tv. Selvfølgelig trist med deres sorger, men programmet kunne have handlet mere om alt der var forkert dengang og en masse negative ting. Det var egentlig rart at det bare var lige til, omend lidt overfladisk.

Jeg synes egentlig ikke det var feel good tv. Den eneste jeg synes var positiv var Line og så også Allan. Merete og Marianne blev jeg faktisk trist af at følge. Marianne har bare givet op og Merete hænger også bare i med næb og klør.

Jeg har kun set andet afsnit. Det synes jeg var meget tilforladeligt.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2201

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 19. jan 2021, 12:03

sigge skrev:
Sorenspige skrev:Havde Marianne været forelsket i en af de andre deltagere?


I hvert fald en anden elev på højskolen - ikke nødvendigvis en, der medvirkede i programmet.

Men... var Marianne ikke gift på det tidspunkt?
0
Akehurst2
Indlæg: 14233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41031

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf Akehurst2 » 19. jan 2021, 13:04

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
sigge skrev:
Sorenspige skrev:Havde Marianne været forelsket i en af de andre deltagere?


I hvert fald en anden elev på højskolen - ikke nødvendigvis en, der medvirkede i programmet.

Men... var Marianne ikke gift på det tidspunkt?


Jo, og det er hun stadig: https://ekstrabladet.dk/underholdning/d ... et/8433152
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14981
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1189
Likede indlæg: 25212

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf sigge » 19. jan 2021, 15:01

Akehurst2 skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
sigge skrev:
Sorenspige skrev:Havde Marianne været forelsket i en af de andre deltagere?


I hvert fald en anden elev på højskolen - ikke nødvendigvis en, der medvirkede i programmet.

Men... var Marianne ikke gift på det tidspunkt?


Jo, og det er hun stadig: https://ekstrabladet.dk/underholdning/d ... et/8433152


Og hun sagde også til Ole Kolster, at hendes mand godt vidste det, og at det var ham (manden) hun skulle være sammen med.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf FrkFauna » 19. jan 2021, 19:38

Mariannes mand må være et meget overbærende menneske.
5
TomKah
Indlæg: 4209
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4346

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf TomKah » 19. jan 2021, 20:08

Jeg har kun læst artiklerne. Jeg har ikke tv2.
Er Marianne syg eller hvorfor har hun scooter?

Jeg kan godt huske de oprindelige programmer. Jeg synes de var gode. Jeg kan huske jeg engang så Susanne I Esbjerg og var målløs over hvor stor hun var. Dengang så man ikke ofte mennesker der var så store. Eller det gør man vel egentlig stadig ikke. Det var trist med hende.
0
Brugeravatar
FrkFauna
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2020, 16:42
Kort karma: 36
Likede indlæg: 562

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf FrkFauna » 19. jan 2021, 21:46

TomKah skrev:Jeg har kun læst artiklerne. Jeg har ikke tv2.
Er Marianne syg eller hvorfor har hun scooter?

Jeg kan godt huske de oprindelige programmer. Jeg synes de var gode. Jeg kan huske jeg engang så Susanne I Esbjerg og var målløs over hvor stor hun var. Dengang så man ikke ofte mennesker der var så store. Eller det gør man vel egentlig stadig ikke. Det var trist med hende.


Marianne fik en tumor i hjernen og en blodprop i benet, og qua hendes størrelse er det meget besværligt for hende at gå rundt, derfor sidder hun i den scooter.

https://ekstrabladet.dk/underholdning/d ... et/6460406
1
HappyHippo
Indlæg: 2546
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4403

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf HappyHippo » 19. jan 2021, 22:35

Bente var også med engang. Men vist kun den ene første sæson.

Jeg synes det var lidt sløjt. Line havde det rigtig godt, men hun var vist også den eneste succeshistorie dengang. Jeg så slet ikke Nancy, æv, jeg gad godt se hendes vægttab. Jeg husker både hende og Allan som nogle der var trætte i livet og havde en masse undskyldninger, så fedt at hun formåede at tabe sig.
0
ninjabolette
Indlæg: 171
Tilmeldt: 13. sep 2015, 11:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 464

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf ninjabolette » 20. jan 2021, 09:42

Jeg synes, det var et ret deprimerende program på en eller anden måde. Den eneste succeshistorie er vel næsten Line, når de andre (Allan, Nancy og Merethe) er blevet fedmeopereret. Og helt slemt var det med Marianne, hvis liv virker ensomt og begivenhedsløst. Jeg håber, at mit indtryk er forkert, for vi ser jo kun meget korte uddrag af deres liv, og jeg synes hun er vildt modig at hun fortæller så meget om sygdom og følelser. Måske næsten for modig, for det kan da ikke være rart for hendes mand at hele Danmark ved, at hun var forelsket i en anden...
Jeg vil bestemt ikke negligere fedmeoperationer og kender flere, der har fået foretaget en og det er ikke piece of cake på nogen måde, men det er da tankevækkende for højskolen at de ikke formåede at formidle glæden ved motion og sundere mad bedre. Men de gør det jo så også anderledes nu, hvilket det meget gerne ville fremhæve - forståeligt nok ;-)
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2201

Re: Livet er fedt - 20 år efter

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 20. jan 2021, 11:56

ninjabolette skrev:Jeg synes, det var et ret deprimerende program på en eller anden måde. Den eneste succeshistorie er vel næsten Line, når de andre (Allan, Nancy og Merethe) er blevet fedmeopereret. Og helt slemt var det med Marianne, hvis liv virker ensomt og begivenhedsløst. Jeg håber, at mit indtryk er forkert, for vi ser jo kun meget korte uddrag af deres liv, og jeg synes hun er vildt modig at hun fortæller så meget om sygdom og følelser. Måske næsten for modig, for det kan da ikke være rart for hendes mand at hele Danmark ved, at hun var forelsket i en anden...
Jeg vil bestemt ikke negligere fedmeoperationer og kender flere, der har fået foretaget en og det er ikke piece of cake på nogen måde, men det er da tankevækkende for højskolen at de ikke formåede at formidle glæden ved motion og sundere mad bedre. Men de gør det jo så også anderledes nu, hvilket det meget gerne ville fremhæve - forståeligt nok ;-)

Det er lettere sagt end gjort. På højskolen var rammerne og fællesskabet afgørende. Der var ikke mulighed for at "synde" på samme måde som hjemme, og fællesskabet motiverede vel til at kæmpe. Alt det forsvandt jo efterfølgende. Og så er det nemt at falde I gamle vaner.
Madmisbrug er noget skidt at komme ud af.
2

Tilbage til "Film og TV"