Eurovision 2021

Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5399
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 704
Likede indlæg: 10433

Re: Eurovision 2021

Indlægaf lillebjoern » 23. maj 2021, 11:15

Byggenørden skrev:Jeg havde næsten set det komme, hvilket jeg også har nævnt tidligere, men i nat og her til morgen har jeg gået og sunget "Mata Hari" :wacko:


Også her.... :mellow:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Eurovision 2021

Indlægaf zembra1986 » 23. maj 2021, 12:12

Jeg er glad for Italien vandt, men jeg var også så bange for Schweiz ville vinde. Det var en af mine bundskrabere. Jeg er med på han KAN synge, men jeg kan overhovedet ikke lide hans stemme eller den måde han sang på, sceneshowet irriterede mig, hans tøj var skrækkeligt (hvad skete der for de bukser?!).....jeg kan bare overhovedet ikke lide den :lol:

Italien synes jeg er ganske okay, men jeg er ikke blæst bagover af den. Det er dog fedt at det er rock der vinder, selvom jeg i den kategori hellere ville have haft Finland som vinder. Og så er det lidt som om DK også vinder lidt, når de har et dansk emdlem i bandet og deres bandnavn er på dansk :D
Derudover fedt at Island endte på en 4. plads og Finland på en 6. Ikke dårligt overhovedet! :klap:

Ud over det var jeg lidt skuffet over selve showet. Holland skal have point for selve scenen. DEN var fed med den der skærm der kom ind fra siden og lysshowet!. Men var skuffet over pauseunderholdningen/åbningen. Jeg gider hverken høre Titanium eller Venus. Har Holland virkelig ikke mere og byde på musikalsk end Duncan Laurence og en dj? :gruble: Værterne var heller ikke min kop te. De skal have point for ikke at trække tiden for langt, men de virkede upersonlige og robotagtige langt det meste af tiden. Show mæssigt var Israel SÅ meget bedre, synes jeg.

Glæder mig til Italien næste år. For første gang i 31 år :klap: Tror I det bliver Rom?
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Eurovision 2021

Indlægaf Misantropen » 23. maj 2021, 12:31

Santa skrev:Vi så det ikke færdigt - gider ikke deres alenlange pladder og pauseshow, og vi er egentlig ligeglade med hvem der vinder. Men jeg er glad for at læse hver til morgen, at Italien vandt.
Der var noget mere ægte kvalitet over den, og vi kunne faktisk godt li den.
Og så kan jeg godt li at rocken så småt har fundet indpas i showet.
Jeg vil meget hellere lytte til den end endnu en af de utallige, kønsløse metervare popmelodier, skrevet af spekulative hitmagere og udført af en ung, blond, langhåret skrigeskinke iført 0,5 meter stof, pumpet op på BOTOX og fillers.
(Ah, det lettede!)

Hvad mener du?

Siden 2008 har der været bidrag med rock, nogle gange lidt alternativt, mere mere eller mindre hvert år. Nogle år har der været mere end et rock/alternativt bidrag i finalen.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Eurovision 2021

Indlægaf Misantropen » 23. maj 2021, 12:34

Santa skrev:Men...og det er en vigtig debat:
Hvorfor er sceneshowene blevet så kedelige?
Der manglede gadgets (a la hamsterhjul og robåde), ingen brugte vand (kan vi få en swimmingpool på scenen til næste nummer, tak?) og heller ingen blev hejst op og flyve?
Det kan sgu gøres bedre!
Og lad os så få fundet bøtterne med bodyglimmer frem igen.

Mon ikke det er pga. omstændighederne. Jo større og vildere sceneshow jo flere folk. Jeg forventer det er tilbage næste år :gammel:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Eurovision 2021

Indlægaf Misantropen » 23. maj 2021, 12:37

zembra1986 skrev:Jeg er glad for Italien vandt, men jeg var også så bange for Schweiz ville vinde. Det var en af mine bundskrabere. Jeg er med på han KAN synge, men jeg kan overhovedet ikke lide hans stemme eller den måde han sang på, sceneshowet irriterede mig, hans tøj var skrækkeligt (hvad skete der for de bukser?!).....jeg kan bare overhovedet ikke lide den :lol:

Italien synes jeg er ganske okay, men jeg er ikke blæst bagover af den. Det er dog fedt at det er rock der vinder, selvom jeg i den kategori hellere ville have haft Finland som vinder. Og så er det lidt som om DK også vinder lidt, når de har et dansk emdlem i bandet og deres bandnavn er på dansk :D
Derudover fedt at Island endte på en 4. plads og Finland på en 6. Ikke dårligt overhovedet! :klap:

Ud over det var jeg lidt skuffet over selve showet. Holland skal have point for selve scenen. DEN var fed med den der skærm der kom ind fra siden og lysshowet!. Men var skuffet over pauseunderholdningen/åbningen. Jeg gider hverken høre Titanium eller Venus. Har Holland virkelig ikke mere og byde på musikalsk end Duncan Laurence og en dj? :gruble: Værterne var heller ikke min kop te. De skal have point for ikke at trække tiden for langt, men de virkede upersonlige og robotagtige langt det meste af tiden. Show mæssigt var Israel SÅ meget bedre, synes jeg.

Glæder mig til Italien næste år. For første gang i 31 år :klap: Tror I det bliver Rom?

Den var også tam. Jeg fattede ikke det med Titanium. Har den en særlig relation til Holland :gruble:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 833
Likede indlæg: 19824

Re: Eurovision 2021

Indlægaf Animi » 23. maj 2021, 13:32

Misantropen skrev:
zembra1986 skrev:Jeg er glad for Italien vandt, men jeg var også så bange for Schweiz ville vinde. Det var en af mine bundskrabere. Jeg er med på han KAN synge, men jeg kan overhovedet ikke lide hans stemme eller den måde han sang på, sceneshowet irriterede mig, hans tøj var skrækkeligt (hvad skete der for de bukser?!).....jeg kan bare overhovedet ikke lide den :lol:

Italien synes jeg er ganske okay, men jeg er ikke blæst bagover af den. Det er dog fedt at det er rock der vinder, selvom jeg i den kategori hellere ville have haft Finland som vinder. Og så er det lidt som om DK også vinder lidt, når de har et dansk emdlem i bandet og deres bandnavn er på dansk :D
Derudover fedt at Island endte på en 4. plads og Finland på en 6. Ikke dårligt overhovedet! :klap:

Ud over det var jeg lidt skuffet over selve showet. Holland skal have point for selve scenen. DEN var fed med den der skærm der kom ind fra siden og lysshowet!. Men var skuffet over pauseunderholdningen/åbningen. Jeg gider hverken høre Titanium eller Venus. Har Holland virkelig ikke mere og byde på musikalsk end Duncan Laurence og en dj? :gruble: Værterne var heller ikke min kop te. De skal have point for ikke at trække tiden for langt, men de virkede upersonlige og robotagtige langt det meste af tiden. Show mæssigt var Israel SÅ meget bedre, synes jeg.

Glæder mig til Italien næste år. For første gang i 31 år :klap: Tror I det bliver Rom?

Den var også tam. Jeg fattede ikke det med Titanium. Har den en særlig relation til Holland :gruble:


Jeg skulle lige til at skrive, at den originale sangerinde er hollandsk, men forvekslede hende lige med en anden :lol: Så nej, tror jeg ikke lige, den har
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59703

Re: Eurovision 2021

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2021, 13:37

Hvad er/var Titanium? :genert:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15720
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21130

Re: Eurovision 2021

Indlægaf 2SHY » 23. maj 2021, 13:41

Jeg havde i øvrigt lidt svært ved ikke at tænke på Gillette reklamer under den der “I’m your Venus” sang :genert:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59703

Re: Eurovision 2021

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2021, 13:42

Apropos - så var der da faktisk også en anden hollandsk berømthed med i går :D I hvert fald indirekte.
Nemlig den berømte hollandske eksotiske danser og spion Mata Hari, som Asarbadjan jo sang om.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: Eurovision 2021

Indlægaf Sophies-mor » 23. maj 2021, 13:49

DetSorteCirkus skrev:Apropos - så var der da faktisk også en anden hollandsk berømthed med i går :D I hvert fald indirekte.
Nemlig den berømte hollandske eksotiske danser og spion Mata Hari, som Asarbadjan jo sang om.

Præcis.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Eurovision 2021

Indlægaf Misantropen » 23. maj 2021, 13:55

DetSorteCirkus skrev:Hvad er/var Titanium? :genert:

En sang af David Guetta(fransk) med Sia(australsk) Den blev sunget i går af en jeg ikke umiddelbart kunne kende. Den var et stort hit for år tilbage.

Det er på eget ansvar hvis du lytter til den..
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59703

Re: Eurovision 2021

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2021, 14:19

Misantropen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvad er/var Titanium? :genert:

En sang af David Guetta(fransk) med Sia(australsk) Den blev sunget i går af en jeg ikke umiddelbart kunne kende. Den var et stort hit for år tilbage.

Det er på eget ansvar hvis du lytter til den..


Den kender jeg godt, viste det sig :)

I går blev den åbenbart sunget af en Glennis Grace, der repræsenterede Holland i 2005. Dengang nåede hun ikke længere end til semifinalen; til gengæld endte hun tretten år senere i finalen i America's got talent.

Har aldrig hørt om hende.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Eurovision 2021

Indlægaf Misantropen » 23. maj 2021, 14:26

DetSorteCirkus skrev:
Misantropen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvad er/var Titanium? :genert:

En sang af David Guetta(fransk) med Sia(australsk) Den blev sunget i går af en jeg ikke umiddelbart kunne kende. Den var et stort hit for år tilbage.

Det er på eget ansvar hvis du lytter til den..

Den kender jeg godt, viste det sig :)

I går blev den åbenbart sunget af en Glennis Grace, der repræsenterede Holland i 2005. Dengang nåede hun ikke længere end til semifinalen; til gengæld endte hun tretten år senere i finalen i America's got talent.

Har aldrig hørt om hende.

Det gør det bare endnu mere mærkeligt at hun synger en 10 år gammel sang, der ingen relation har til hende, Holland eller Eurovision :gruble: :lol:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59703

Re: Eurovision 2021

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2021, 14:31

Misantropen skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Misantropen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvad er/var Titanium? :genert:

En sang af David Guetta(fransk) med Sia(australsk) Den blev sunget i går af en jeg ikke umiddelbart kunne kende. Den var et stort hit for år tilbage.

Det er på eget ansvar hvis du lytter til den..

Den kender jeg godt, viste det sig :)

I går blev den åbenbart sunget af en Glennis Grace, der repræsenterede Holland i 2005. Dengang nåede hun ikke længere end til semifinalen; til gengæld endte hun tretten år senere i finalen i America's got talent.

Har aldrig hørt om hende.

Det gør det bare endnu mere mærkeligt at hun synger en 10 år gammel sang, der ingen relation har til hende, Holland eller Eurovision :gruble: :lol:


Ja! Jeg tænkte, at hun måske havde sunget den i et talentshow, men det kan jeg ikke finde noget om. Min næste teori var, at hun måske er med, fordi hun er en berømt musicalstjerne eller sådan noget i Holland, men det lader heller ikke til at være tilfældet.

Glennis Grace - the mystery of ESC 2021. Lad os fluks finde på nogen konspirationsteorier!
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17043
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21278

Re: Eurovision 2021

Indlægaf Misantropen » 23. maj 2021, 14:35

"Vilde spekulationer efter Eurovision-finalen: Italiens forsanger Damiano David skal narkotestes

En kort videosekvens af Italiens forsanger Damiano David er gået viralt efter finalen i Eurovision. Selv benægter han at have taget stoffer.".

https://jyllands-posten.dk/kultur/ECE13 ... stes/?st=1
0

Tilbage til "Film og TV"