Hvornår er et smart-tv forældet?

Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. maj 2021, 16:45

Det ene smart-tv herhjemme vil ikke længere gå online, men det er kun fem år gammelt, så jeg tænker, det er lige tidligt nok at skulle have et nyt.

Er det normalt? Kender nogen en magisk løsning?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Sophies-mor » 13. maj 2021, 17:00

Vores er snart 9 år gammelt og kan stadig komme på nettet.
Tænker det er en fejl i dit apparat?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7503
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23703

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Aragorn » 13. maj 2021, 19:39

Allmost_Famous skrev:Det ene smart-tv herhjemme vil ikke længere gå online, men det er kun fem år gammelt, så jeg tænker, det er lige tidligt nok at skulle have et nyt.

Er det normalt? Kender nogen en magisk løsning?


Altså, du har jo konkluderet det ikke virker.

Hvis du vil lave en fejlsøgning må du beskrive hvad der sker.

Løsningen er i forhold til din beskrivelse reparation eller et nyt, eller en omvej i forhold til problemet. Man kan hakke en computer i HDMI porten, en Raspberry Pi, en Compute Stick, en Chromecast, en telefon med OTG funktion...

Et TV der er 5 år gammelt er oldnordisk, og personligt ville jeg ikke spilde et minut eller en krone på det. Det ville ryge direkte på lossepladsen og jeg ville købe et nyt. Og så ville jeg ikke købe smart hvis jeg kunne undgå det. Men det kan nogle gange være ret dyrt når det er uden smart.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. maj 2021, 19:56

Aragorn skrev:
Allmost_Famous skrev:Det ene smart-tv herhjemme vil ikke længere gå online, men det er kun fem år gammelt, så jeg tænker, det er lige tidligt nok at skulle have et nyt.

Er det normalt? Kender nogen en magisk løsning?


Altså, du har jo konkluderet det ikke virker.

Hvis du vil lave en fejlsøgning må du beskrive hvad der sker.

Løsningen er i forhold til din beskrivelse reparation eller et nyt, eller en omvej i forhold til problemet. Man kan hakke en computer i HDMI porten, en Raspberry Pi, en Compute Stick, en Chromecast, en telefon med OTG funktion...

Et TV der er 5 år gammelt er oldnordisk, og personligt ville jeg ikke spilde et minut eller en krone på det. Det ville ryge direkte på lossepladsen og jeg ville købe et nyt. Og så ville jeg ikke købe smart hvis jeg kunne undgå det. Men det kan nogle gange være ret dyrt når det er uden smart.

Vi har ikke tv-kanaler, men streamer bare, så det skal være smart :)

Fejlen er "bare", at den ikke kan finde forbindelse til nettet, så jeg ved ikke rigtigt om jeg decideret kan fejlsøge.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. maj 2021, 19:57

Sophies-mor skrev:Vores er snart 9 år gammelt og kan stadig komme på nettet.
Tænker det er en fejl i dit apparat?

Ja, det har du nok ret i.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7503
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23703

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Aragorn » 13. maj 2021, 20:26

Allmost_Famous skrev:
Aragorn skrev:
Allmost_Famous skrev:Det ene smart-tv herhjemme vil ikke længere gå online, men det er kun fem år gammelt, så jeg tænker, det er lige tidligt nok at skulle have et nyt.

Er det normalt? Kender nogen en magisk løsning?


Altså, du har jo konkluderet det ikke virker.

Hvis du vil lave en fejlsøgning må du beskrive hvad der sker.

Løsningen er i forhold til din beskrivelse reparation eller et nyt, eller en omvej i forhold til problemet. Man kan hakke en computer i HDMI porten, en Raspberry Pi, en Compute Stick, en Chromecast, en telefon med OTG funktion...

Et TV der er 5 år gammelt er oldnordisk, og personligt ville jeg ikke spilde et minut eller en krone på det. Det ville ryge direkte på lossepladsen og jeg ville købe et nyt. Og så ville jeg ikke købe smart hvis jeg kunne undgå det. Men det kan nogle gange være ret dyrt når det er uden smart.

Vi har ikke tv-kanaler, men streamer bare, så det skal være smart :)

Fejlen er "bare", at den ikke kan finde forbindelse til nettet, så jeg ved ikke rigtigt om jeg decideret kan fejlsøge.


Kan du se om den får en IP adresse? Det burde stå i en menu et sted. Benytter du kabel eller Wi-Fi? Hvordan giver det sig til udtryk at den ikke kan komme på nettet. Skriver TV'et en fejl besked?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. maj 2021, 20:56

Aragorn skrev:
Kan du se om den får en IP adresse? Det burde stå i en menu et sted. Benytter du kabel eller Wi-Fi? Hvordan giver det sig til udtryk at den ikke kan komme på nettet. Skriver TV'et en fejl besked?

Den får ingen IP-adresse, nej. Det er over Wi-Fi. TV'et skriver bare, at det ikke kan få forbindelse til routeren.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7503
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23703

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Aragorn » 13. maj 2021, 21:27

Allmost_Famous skrev:
Aragorn skrev:
Kan du se om den får en IP adresse? Det burde stå i en menu et sted. Benytter du kabel eller Wi-Fi? Hvordan giver det sig til udtryk at den ikke kan komme på nettet. Skriver TV'et en fejl besked?

Den får ingen IP-adresse, nej. Det er over Wi-Fi. TV'et skriver bare, at det ikke kan få forbindelse til routeren.


Har du prøvet at få TV'et til at glemme koden og taste koden på ny? Har du prøvet at lave et hot spot på din telefon og forbinde til dét? Det vil vise om det trådløse netværk i TV'et helt overordnet fungerer. Måske har din udbyder ændret koden til dit WiFi, med mindre det er din egen router - jeg har set det ske før.

Har du prøvet med kabel?

Jeg synes det mest af alt lyder som om koden er forkert til dit WiFi på dit TV. Jeg tror du står med et meget banalt problem der kan løses. Men det er naturligvis rent gætværk.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Allmost_Famous » 13. maj 2021, 21:32

Aragorn skrev:Har du prøvet at få TV'et til at glemme koden og taste koden på ny? Har du prøvet at lave et hot spot på din telefon og forbinde til dét? Det vil vise om det trådløse netværk i TV'et helt overordnet fungerer. Måske har din udbyder ændret koden til dit WiFi, med mindre det er din egen router - jeg har set det ske før.

Har du prøvet med kabel?

Jeg synes det mest af alt lyder som om koden er forkert til dit WiFi på dit TV. Jeg tror du står med et meget banalt problem der kan løses. Men det er naturligvis rent gætværk.

Jeps, jeg har både prøvet ny kode og hotspot. Det kan slet ikke finde nogle netværk.

Jeg har ikke prøvet med kabel fordi, fordi jeg ikke har et kabel, der er langt nok. Det er måske værd at købe og teste :gruble:

Tusind tak for alle dine gode forslag, i øvrigt :gogo:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
fisken80
Indlæg: 22564
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 53066

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf fisken80 » 14. maj 2021, 15:17

Allmost_Famous skrev:
Aragorn skrev:Har du prøvet at få TV'et til at glemme koden og taste koden på ny? Har du prøvet at lave et hot spot på din telefon og forbinde til dét? Det vil vise om det trådløse netværk i TV'et helt overordnet fungerer. Måske har din udbyder ændret koden til dit WiFi, med mindre det er din egen router - jeg har set det ske før.

Har du prøvet med kabel?

Jeg synes det mest af alt lyder som om koden er forkert til dit WiFi på dit TV. Jeg tror du står med et meget banalt problem der kan løses. Men det er naturligvis rent gætværk.

Jeps, jeg har både prøvet ny kode og hotspot. Det kan slet ikke finde nogle netværk.

Jeg har ikke prøvet med kabel fordi, fordi jeg ikke har et kabel, der er langt nok. Det er måske værd at købe og teste :gruble:

Tusind tak for alle dine gode forslag, i øvrigt :gogo:


Det er vildt banalt og du har sikkert forsøgt. Men har du prøvet at tage strømmen fra dit tv?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22564
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 53066

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf fisken80 » 14. maj 2021, 15:20

I øvrigt, hvis du ikke får det til at virke, så kan du slippe for at købe et nyt tv ved i stedet at købe et apple-tv. Det koster markant mindre. Vi har et og det virker altså bare altid. De få gange det har drillet har jeg hevet stikket ud og sat det i igen og så har det virket.
Vores tv er egentlig smart-tv, men vi bruger det ikke rigtig, fordi vi har apple-tv’et
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7503
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23703

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Aragorn » 14. maj 2021, 17:33

Allmost_Famous skrev:
Aragorn skrev:Har du prøvet at få TV'et til at glemme koden og taste koden på ny? Har du prøvet at lave et hot spot på din telefon og forbinde til dét? Det vil vise om det trådløse netværk i TV'et helt overordnet fungerer. Måske har din udbyder ændret koden til dit WiFi, med mindre det er din egen router - jeg har set det ske før.

Har du prøvet med kabel?

Jeg synes det mest af alt lyder som om koden er forkert til dit WiFi på dit TV. Jeg tror du står med et meget banalt problem der kan løses. Men det er naturligvis rent gætværk.

Jeps, jeg har både prøvet ny kode og hotspot. Det kan slet ikke finde nogle netværk.

Jeg har ikke prøvet med kabel fordi, fordi jeg ikke har et kabel, der er langt nok. Det er måske værd at købe og teste :gruble:

Tusind tak for alle dine gode forslag, i øvrigt :gogo:


Det bliver selvfølgelig lidt mere vanskeligt når du har prøvet de ting. Jeg skal lige forstå det her: Viser TV'et en liste over tilgængelige Wi-Fi eller er der ikke nogen Wi-Fi på listen overhovedet? For hvis den ikke kan lave en liste, og Wi-Fi er slået til, så lyder det til at det trådløse netværkskort eller et eller andet er stået af. Omvendt kan det være slået fra i en anden menu, men det er forskelligt fra producent til producent, så igen - gætværk.

Jeg ville tjekke om Wi-Fi var slået til, og så ville jeg prøve med en nulstilling til fabriksindstillinger og et kabel så jeg kunne se om det kablede netværk ville fungere. Og hvis det virkede med kabel ville jeg prøve at se om jeg kunne finde en opdatering til TV'et. Egentlig bare prøve at prikke i det fra alle vinkler. Man har begrænsede muligheder for at påvirke et TV, så det er nok hurtigt overstået, men så ved man da i hvert fald hvad der ikke virker.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Allmost_Famous » 23. maj 2021, 18:44

Jeg prøvede alle jeres forslag, og intet virkede. Det lykkedes dog at få det til at finde en kablet forbindelse, så jeg har rykket det ind på mit soveværelse, og så købt et nyt til stuen :gogo:

Så må det holde så længe, det holder :)
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 286
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 847

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Kasper » 29. maj 2021, 19:35

Ellers kan du forlænge dens liv ved at købe en Chromecast og sætte den i en af HDMI-portene. Det er en lille dongle med WiFi, som du kan streame til i stedet for direkte til TV'et. De fleste streaming-apps understøtter Chromecast (dvs. du vælger hvad du vil caste fra din telefon), og det fungerer som regel en del bedre end apps på tv'et, som ikke altid bliver opdateret (især ikke på ældre modeller).

https://www.pricerunner.dk/pl/649-47106 ... ign-Priser
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17206

Re: Hvornår er et smart-tv forældet?

Indlægaf Allmost_Famous » 29. maj 2021, 20:49

Kasper skrev:Ellers kan du forlænge dens liv ved at købe en Chromecast og sætte den i en af HDMI-portene. Det er en lille dongle med WiFi, som du kan streame til i stedet for direkte til TV'et. De fleste streaming-apps understøtter Chromecast (dvs. du vælger hvad du vil caste fra din telefon), og det fungerer som regel en del bedre end apps på tv'et, som ikke altid bliver opdateret (især ikke på ældre modeller).

https://www.pricerunner.dk/pl/649-47106 ... ign-Priser

Det virkede heller ikke :)
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Film og TV"