True crime podcasts

Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 440
Likede indlæg: 5684

Re: True crime podcasts

Indlægaf DenBlødeJyde » 27. mar 2021, 17:09

Måske ikke lige True Crime.

Men hører den British podcast 'The Missing'. Den findes også på dansk, men er bedst på engelsk.
Jeg ved ikke om den er eksklusiv til Podimo, hvor jeg hører mine podcasts.

Men den handler om 10 sager om forsvundne personer, der aldrig er dukket op. Om, hvad der skete frem til deres forsvinden, hvilke spor der er mv
1
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 440
Likede indlæg: 5684

Re: True crime podcasts

Indlægaf DenBlødeJyde » 27. mar 2021, 17:13

Jeg har også hørt de første to afsnit af 'Ofrene', som er lavet af Sandie Westh.
Egentlig udmærket, og kan godt lide konceptet.
Hendes beef med pigerne fra Mørkeland og True Crime podcasts generelt, skinner dog lidt igennem, og selvom jeg forstår hvor hun kommer fra, så irriterer det mig lidt.

Jeg er spændt på de afsnit der kommer.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13052
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: True crime podcasts

Indlægaf Pandesteg » 27. mar 2021, 18:48

DenBlødeJyde skrev:Måske ikke lige True Crime.

Men hører den British podcast 'The Missing'. Den findes også på dansk, men er bedst på engelsk.
Jeg ved ikke om den er eksklusiv til Podimo, hvor jeg hører mine podcasts.

Men den handler om 10 sager om forsvundne personer, der aldrig er dukket op. Om, hvad der skete frem til deres forsvinden, hvilke spor der er mv


Den ligger gratis i min podcast app :) tak for anbefaling.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17403
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42482

Re: True crime podcasts

Indlægaf LaMariposa » 29. mar 2021, 19:52

LaMariposa skrev:
Viskelæder skrev:Har I hørt Cold? Der fik jeg den følelse igen. Hold kæft, den var god!


Nej, det har jeg ikke, men den vil jeg lige undersøge :) Tak for tip.


Nu har jeg hørt de første tre afsnit af sæson et, og den er godt nok rigtig god. Det tog lige lidt tid at blive fanget, men hendes historie er så skræmmende.

Edit: Uheldig autocorrect.
Senest rettet af LaMariposa 30. mar 2021, 04:06, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13052
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: True crime podcasts

Indlægaf Pandesteg » 29. mar 2021, 19:55

LaMariposa skrev:
LaMariposa skrev:
Viskelæder skrev:Har I hørt Cold? Der fik jeg den følelse igen. Hold kæft, den var god!


Nej, det har jeg ikke, men den vil jeg lige undersøge :) Tak for tip.


Nu har jeg hørt de første tre afsnit af død et, og den er godt nok rigtig god. Det tog lige lidt tid at blive fanget, men hendes historie er så skræmmende.


Jeg er nået til afsnit 8 og synes også det er en spændende (og mega skræmmende) historie. Dog ikke på højde med Serial og In The Dark, men klart lytværdig.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17403
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3598
Likede indlæg: 42482

Re: True crime podcasts

Indlægaf LaMariposa » 30. mar 2021, 04:05

Pandesteg skrev:
LaMariposa skrev:
LaMariposa skrev:
Viskelæder skrev:Har I hørt Cold? Der fik jeg den følelse igen. Hold kæft, den var god!


Nej, det har jeg ikke, men den vil jeg lige undersøge :) Tak for tip.


Nu har jeg hørt de første tre afsnit af sæson et, og den er godt nok rigtig god. Det tog lige lidt tid at blive fanget, men hendes historie er så skræmmende.


Jeg er nået til afsnit 8 og synes også det er en spændende (og mega skræmmende) historie. Dog ikke på højde med Serial og In The Dark, men klart lytværdig.


Enig, men jeg tror egentlig aldrig, at der kommer noget på højde med de to igen.

Edit: Ved ikke, hvorfor min telefon lavede sæson om til død? Min telefon har en meget alternativ tilgang til autocorrect.
0
:lun: Be brave
Peanutbutt
Indlæg: 410
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 837

Re: True crime podcasts

Indlægaf Peanutbutt » 30. mar 2021, 07:02

Jeg synes heller aldrig, at noget har været på højde med de rigtig gode. Men her er nogle, mange af dem er blevet nævnt ofte i den anden podcasttråd, så mange har sikkert hørt dem :)

American Nightmare series - klassisk true crime

Atlanta Monster - første sæson handler om den frygtede massemorder fra Atlanta, der dræbte en masse børn, mens anden sæson handler om den også frygtede Zodiac Killer.

Bear Brook - en podcast om lig i tønder, men efterforskningen podcasten 'stod for' ændrede den måde, man efterforsker mord, og som var afgørende for at fange Golden State Killer forrige? år.

Believed - ikke mord, men handler om den forfærdelige historie om lægen der hørte til pige-gymnasitiskholdet i USA forbrug sig på piger og kvinder i flere årtier. Der er også en rigtig fin serie på HBO (At The Heart of Gold) og på Netflix (Athlete A)

Broken Hart - et par og deres seks børn døde i et mord/selvmord i 2018 - hvorfor?

Death, Lies, & Cyanide - handler om en indisk kvinde, der forgiftede seks familiemedlemmer.

Dirty John - handler om en ond stedfar. Også en serie på Netflix.

Dr Death - handler om en læge der lemlæstede og dræbte flere klienter. Snart en serie med Joshua Jackson, Alec Baldwin og Christian Slater.

Fake Heiress - ikke mord, men en kvinde udgav sig for at være en tysk Paris Hilton-type, men det hele var løgn. Der kommer snart en dokumentar på Netflix (Inventing Anna).

Girl Taken - ikke mord, handler om en stjålen pige. Afghanistan, migrantkrise etc.

Hide and Seek - klassisk true crime

Man in the Window - om Golden State Killer

Mile Marker 181 - mord eller uheld?

Over My Dead Body - fra samme producent som Dirty John/Dr Death. Anden sæson handler om Tiger King og er ved at blive lavet til en (spille)serie for Netflix.

Root of Evil - Black Dahlia-mordet og værten er en af de mistænktes oldbørnebørn. Blev udgivet samtidig med I Am the Night-serien på HBO med Chris Pine.

Stranglers - handler om Boston Strangleren

Teacher's Pet - australsk podcast om en kvindes forsvinden

The Clearing - En datter finder ud af, at faren var en seriemorder.

The Dropout - ikke mord, men en vild historie om den unge kvinde, der ville være den nye Steve Jobs, men som endte som svindler. Dokumentar på HBO (The Inventor: Out for Blood), og snart en film og serie med Jennifer Lawrence og Amanda Seyfried.

The Lady Vanishes - en kvinde forsvinder. Datteren leder efter hende i podcasten.

The Vanishing Of Vivienne Cameron - mere klassisk true crime
1
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 334
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 777

Re: True crime podcasts

Indlægaf Ekliptika » 24. apr 2021, 16:20

Jeg er enig i Casefile og True Crime Garage.
På det seneste har jeg også opdaget The Prosecutors - en amerikansk true crime podcast med to prosecutors. De er saglige og grundige og da de begge har baggrund i det juridiske, har de nogle gange nogle interessante vinkler og teorier, som jeg ikke har oplevet i andre TC podscasts.
Jeg kan også godt lide podcasts der dykker ned i en historie, ofte en uopklaret sag. Af de bedste jeg kan huske kan nævnes:
The teachers pet. Helt vildt spændende og meget lang australsk podcast om en forsvunden kvinde. De sidste afsnit bliver lidt langtrukne, men podcasten har medført, at hendes mand nu er blevet anklaget for mordet på hende. Podcasten er muligvis ikke tilgængelig i øjeblikket pga retssagen.
Problem child. Australsk podcast om en kvinde, der som ganske ung havde mange graviditeter, som hun holdt skjult for omverden. 3 børn blev født, 2 blev bortadopteret og den sidste er ikke set siden hun var 2 dage gammel. Flere år senere opdager en social worker at der er et barn, som er unaccounted for, og så starter en lang eftersøgning for st finde ud af, hvad der skete med barnet. Moderen ender med at blive dømt for mord og sidder nu i fængsel, men barnet har man aldrig fundet. Podcasten er desværre ikke blevet lavet færdig, angiveligt fordi podcasteren er blevet truet.
Down the hill og scene of the crime. Begge podcasts handler om den samme sag og 2 teenagerpiger, der forsvinder på en vandretur og bliver fundet myrdet dagen efter. Det viser sig at den ene pige har optaget en video af den person, man formoder er morderen, lige før eller under bortførelsen. På trods af dette er morderen endnu ikke blevet fundet her 4 år senere. Politiet har frigivet meget få detaljer, og der er rigtig mange spekulationer og teorier om, hvad der skete med pigerne og hvem der gjorde det. Dette er en af de helt store sager i amerikansk TC, og familien til pigerne er selv meget aktive i TC verdenen i håb om at få spredt budskabet og at der er nogen, som genkender den mistænkte.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.

Tilbage til "Film og TV"