Så er der nyt fra Næstved-Ringsted egnen igen. Min bekendt kom ud af grundejerforeningen før konflikten ekskalerede og nu overvejer han at flytte for som husejer belastes han måske økonomisk af en konflikt som nogle naboer vil starte med den tidligere virksomhedsejer som udstykkede grundene.
Situationen er nu:
1) Vejen er stadig ikke overtaget fordi en fremmed lastbil vendte på vejen og efterlod nogle fordybninger. Fordybninger som grundejerforeningen vil have virksomhedsejeren til at udbedre før de som det står i deklarationen at de skal overtage.
2) På grundejerforeningen har man vedtaget at hyre et sneredningsfirma og sende regningen til virksomhedsejeren. Kan man bare sådan uden videre hyre et firma til at arbejde på en anden mands ejendom? Hvad hvis der sker skader? Kan grundejerforeningen ikke komme til at betale? (De har ikke så stor en egenkapital, så det kan betyde stigninger i kontingentet).
3) Man har haft en generalforsamling hvor man har vedtaget at opstille en boldbane uden at det forslag var sendt ind i tide. En boldbane hvor kun mål står på en privat grund, men hvor der skal spilles på vejen.
4) Der går rygter om at ejeren af vejen vil hyre et privat parkeringsfirma for der bor storfamilier og der var kun tænkt på 2 biler pr. husstand. Husenes beboere må ikke parkere på vejen, kun gæster, så det bliver nok noget med gæstekort. Nok fordi han vil presse grundejerforeningen til at overtage vejen, hvilket de som skrevet ovenover sagde nej til.
5) Et medlem af bestyrelsen er med i en landsdækkende organisation mod ligusterhække, han har skrevet til kommunen og lagt indsigelse mod at hækkene i en ny udstykning på naboområdet bliver højere end en meter. Han har også klippet hækken ned indtil virksomhedsejeren og nu er der klager over genskin fra et drivhus som blev synlig på grund af den kraftige beskæring.
Det lugter alt sammen i min optik som kan rumme ud i en dyr konflikt og derfor går han i salgstanker. Hvordan er det hos Jer? Jeg bor i lejlighed og her går alle efter at passe sig selv, så jeg vil dårligt genkende ansigtet på folk i min opgang. Men kan man som grundejer blive økonomisk ramt på andre områder end kontingentet. Har der været sager hvor grundejerne er blevet pålagt store regninger for bestyrelsens handlinger?