Kanga skrev:Vi er i syv sind om vores sommerferie. Først havde vi kigget på at rejse til Norditalien med fly og så leje bil, booke to forskellige hoteller i 3+4 nætter og så hjem igen. Men af forskellige årsager droppede vi det igen. Bl.a. virkede det uoverskueligt at finde hotel i forhold til beliggenhed, kvalitet og om det var en turistfælde.
Nu har vi så booket 4 nætter i Malmø og 3 nætter i København. Og det virker bare som spild af penge. Vi har booket helt alm. Scandic-hoteller, og det bliver 15.000,- alene for overnatningerne. Så kommer der 2 x bro hver vej oveni, sammen med alt, hvad man ellers skal.
Malmø har vi valgt fordi, jeg husker det som en hyggelig by, og så vil vi tage en endags tur i bíkepark. København har vi valgt, fordi det er på vej hjem, men altså... København er efterhånden for mig netop en turistfælde. Og jeg ved bare, at vi, når vi er der, ikke vil synes, at det er sommerferiedage eller pengene værd.
Det hele kan heldigvis afbestilles uden omkostninger.
Jeg må desværre give min kæreste ret i, at vi har meget mere held med at finde lækre hoteller i Tyskland. 'Desværre' fordi, jeg ikke er ret vild med Tyskland og vi har været der så meget, at jeg ikke rigtigt gider mere. Men hey, et lækkert spa-hotel er heller ikke dårligt.
I kunne jo overveje at køre det længere op i sverige i stedet, og opleve f.x. Gøteborg.
Malmø er der i.ø mange gode deals på, via sider som takeoffer og sweetdeal.
Og som Sigge skriver, måske andet end KBH på sjælland.
Der er massere af skønne områder, med gode oplevelser, Roskilde, fjorden, vikingeskibsmuseet, lejre forsøgscenter, musicon m.v.
Køge, kanotur på åen, rundtur i en gammel købstad, hyggelig lystbådhavn med gode spisesteder, museer m.v.
sydsjælland med skovtårnet, enø og karrebæksminde, Møn, med klint, sejltur, geocenter, lolland og falster, lækre naturområder, dodekalitterne, strande, sjovt museum - obscurum.
Og igen gode muligheder for gode deals via deal-sider. Og risskov bilrejser er også et kig værd, de har tit nogle gode tilbud på ophold incl. morgen- og aftensmad.
Og så kan i jo tage færgen via nakskov og langeland hjem, fremfor storebælt.
Prøv at bruge visit - siderne, fx
https://www.visitlolland-falster.dk/ m.v. der er massere af inspiration
Prøv