paint skrev:Danmark er ifølge flere internationale målinger verdens førende digitale nation. Det tror jeg dog ikke udelukkende er positivt, i de tider vi lever i. Vi er utroligt sårbare, hvis vi udsættes for digitale angreb, når alt ligger digitalt. Egentlig synes jeg at den tilgang man har i andre europæiske lande, hvor man er knapt så meget fremme i skoene, er en mere sikker løsning.
Derudover er vi gået så hurtigt frem, at dele af befolkningen er hægtet helt af, og skal have hjælp til alle de digitale løsninger vi smider om os med. Efter min ydmyge mening, burde vi være gået langsommere og mere trinvist frem, og have beholdt dele af det mere analoge system - i det mindste nogle år endnu.
Kontanterne findes da endnu

Det overrasker mig i øvrigt heller ikke at lige netop Tyskland er langsommere i den teknologiske udvikling. Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg at det hænger sammen med Stasi-fortiden. Tyskerne tager også datasikkerhed i forhold til personoplysninger meget mere alvorligt end vi oplever herhjemme. De kender bagsiden af dataopsamling, kan man sige.