Elektronisk indrejsetilladelse bliver krav fra England

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
EmoJanice
Kort karma: 17
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 484
Kontakt:

Elektronisk indrejsetilladelse bliver krav fra England

Indlægaf EmoJanice » 12. sep 2024, 10:56

Nok en ting man skal huske udover specielle tyske parkeringsskiver, diverse miljøtilladelser og mærkater. Jeg har været i London før Brexit og kunne godt tænke mig at komme tilbage. Lidt ekstra papirarbejde skræmmer mig ikke, men man skal selvfølgelig være opmærksom på de nye krav.

Nye regler: Nu skal du betale for indrejsetilladelse til Storbritannien (BT)
1
Brugeravatar
Moe
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1873

Re: Elektronisk indrejsetilladelse bliver krav fra England

Indlægaf Moe » 27. mar 2025, 09:56

EmoJanice skrev:Nok en ting man skal huske udover specielle tyske parkeringsskiver, diverse miljøtilladelser og mærkater. Jeg har været i London før Brexit og kunne godt tænke mig at komme tilbage. Lidt ekstra papirarbejde skræmmer mig ikke, men man skal selvfølgelig være opmærksom på de nye krav.

Ja, men det gælder også for briter som rejser ind i EU, så det er vel kun fair.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
EmoJanice
Kort karma: 17
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 484
Kontakt:

Indlægaf EmoJanice » 27. mar 2025, 12:18

Moe skrev:
EmoJanice skrev:Nok en ting man skal huske udover specielle tyske parkeringsskiver, diverse miljøtilladelser og mærkater. Jeg har været i London før Brexit og kunne godt tænke mig at komme tilbage. Lidt ekstra papirarbejde skræmmer mig ikke, men man skal selvfølgelig være opmærksom på de nye krav.

Det melder historien intet om. Men måske skulle vi også her i Danmark stramme op.
0
Brugeravatar
Moe
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1873

Indlægaf Moe » 27. mar 2025, 12:25

EmoJanice skrev:
Moe skrev:

Det melder historien intet om. Men måske skulle vi også her i Danmark stramme op.

Jeg gik ud fra, at det samme gælder den anden vej, men nu har jeg googlet det, og EU planlægger at indføre "European Travel Information and Authorisation System" i første halvdel af 2025, hvilket vil påvirke de britiske statsborgere der ønsker at rejse til EU.

Jeg troede i min naivitet, at det var standard som konsekvens af Brexit, så der kan man bare se, at det var det ikke.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”

Tilbage til "Rejser"