Kilix skrev:Mit kærlighedssprog er at give gaver til folk jeg elsker. Jeg har hæklet julegaver til min mor, begge mine svigerinder, min stedmor, og min kæreste. Jeg har købt en super lækker vinterjakke til min kæreste, og en star wars pop socket til ham. Til min mor har jeg også købt lækre cremer, og vi tager altid 'grimme viskestykker' med hjem til gaver til hende fra vores udlandsture. Min bror, hans kone og deres tre børn får allesammen sæsonpas til en forlystelsespark. Min lillebrors gave kommer til at vente lidt.
Men, der er ikke kommet noget retur, og jeg blev lidt trist i går aftes, da jeg sad og tænkte at jeg har brugt en masse tid og penge på betænksomme gaver til min familie, og de har ikke sendt en lille pakke herned, eller allieret sig med min kæreste. Jeg tror ikke jeg får en julegave at pakke ud i morgen. Så i morges spurgte jeg min kæreste om ikke han ville købe en julegave til mig som jeg kan pakke ud i morgen. Jeg fik lidt tårer i øjnene for det betyder åbenbart lige lidt mere for mig end jeg regnede med. Han spurgte hvad jeg ønsker mig, og jeg sagde at jeg bare gerne vil overraskes. Det lyder meget forkælet, når vi ikke engang er på julegaver med familien, det ved jeg godt.
Det lyder overhovedet ikke forkælet. Hvis gaver var så lige meget, ville vi slet ikke have opfundet konceptet. Det betyder noget for nogle, og det er simpelthen noget underligt noget, at man af én eller anden grund ikke må gå lidt op i de gaver, selvom man er voksen. Jeg ved ikke, hvem der fik den vanvittige idé, at glæden ved gaver kun er for børn eller i hvert fald ikke noget som et fornuftigt voksen menneske tænker over. Det er jo også sådan voksne fortæller hinanden, at de har en særlig relation og holder af hinanden.
Det handler jo ikke om at få noget bestemt, men signalet om at afsenderen har tænkt på én, gerne vil gøre én glad og vise at de værdsætter famileforholdet/venskabet. Det er en virkelig enkel måde at styrke bånd på, og jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor vi ikke "må" være ærlige omkring det.
Jeg forstår godt, du er ked af det, og jeg synes overhovedet ikke, at du er hverken forkælet eller fjollet. Godt du har en kæreste, der kan springe til

Mit kærlighedssprog er i øvrigt også gaver, hvis du skulle være i tvivl