Den store juletråd - 2024!

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Sorenspige
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12719

Re: Den store juletråd - 2024!

Indlægaf Sorenspige » 16. dec 2024, 09:58

Jeg er gået på tidlig juleferie, og i dag har jeg været ved bageren og købe en norsk klejne og en julescone :love:. Så begynder det at smage lidt af jul.

Jeg har endnu ikke helt styr på julegaverne, men det nærmer sig. De kommende dage skal bruges på at pakke en masse gaver ind.

I morgen skal vi julehygge med varm kakao og æbleskiver, når mine børn får fri fra skole.
3
godtnavn
Kort karma: 1192
Likede indlæg: 14888

Indlægaf godtnavn » 17. dec 2024, 21:10

Øv, vi gentager total sidste års jul, vi har haft 2 dage i december hvor alle var raske, og det har ikke været i weekenderne. Jeg har været på et par juleture med alle 3 børn, men uden manden, manden har været afsted med de to store, men uden mig (den yngste kan ikke være væk fra mig på en længere tur da han endnu primært lever af mælk fra mig). Så en familiejuletur sker ikke, pånær forhåbentlig juletræshentning, men det tager jo ikke længe og er bare en lille ting.

Her er stadig ikke pyntet rigitgt op, fordi hele måneden bare har været sygdom, her er ikke klar til jul, vi har ingen julesmåkager bagt og alt sejler, jeg hader det. Kommer sikkert først rigtig i julestemning d. 24. og så er det jo forbi. Øv. Næste år pynter jeg op i start november, så når jeg det nok inden juleaften uanset om vi bliver syge :lol:
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1812
Likede indlæg: 40028

Indlægaf TinaW » 19. dec 2024, 09:47

Juleudsmykning i byen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 3828
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 63246
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. dec 2024, 12:01

Jeg elsker at pakke gaver ind til jul. :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Kanga
Kort karma: 278
Likede indlæg: 5367

Indlægaf Kanga » 19. dec 2024, 14:05

Ado skrev:Jeg elsker at pakke gaver ind til jul. :lun:

Det gør,jegvogså. Men jeg har faktisk overvejet, om jeg skulle pakke ind i avispapir, og så spare gavepapiret. Det er lidt frås, at pakke ind, flå af, smide ud.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1585
Likede indlæg: 34116

Indlægaf sigge » 20. dec 2024, 16:49

Jeg har pakket alle julegaver ind her til eftermiddag.
Den største pakke er selvfølgelig til kaninen. :D
6
You can't spell awesome without me.
Kanga
Kort karma: 278
Likede indlæg: 5367

Indlægaf Kanga » 20. dec 2024, 18:02

Vi har en i selskabet til jul, som ikke spiser kød. Hvad kan man servere i stedet? Nødde-et-eller-andet…. Nøddepostej måske? Det skal være noget, der kan købes færdigt.
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 805
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 15978

Indlægaf Pjeps » 21. dec 2024, 21:15

Når man opdager at man ikke har gavemærker på lager, fordi de røg ud i flytteoprydningen. Ja så må man agere Jørgen Clevin for en stund :D

Godt jeg kun skulle bruge 2
19
:ninja:
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 889
Likede indlæg: 19821

Indlægaf Æble » 22. dec 2024, 11:03

Kanga skrev:Vi har en i selskabet til jul, som ikke spiser kød. Hvad kan man servere i stedet? Nødde-et-eller-andet…. Nøddepostej måske? Det skal være noget, der kan købes færdigt.

Vegetarerne i vores familie spiser nøddepostej og grøntsagsbaseret brun sovs. Har ikke set at man kan købe det nogen steder desværre. Måske kan de selv medbringe?

https://www.valdemarsro.dk/noeddepostej/
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 1540
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 12191

Indlægaf FrøkenM » 22. dec 2024, 20:33

I morgen går det løs med alle julerierne i familien. Noget, jeg efter en uge på langs ikke rigtig orker :genert: (Hører det måske nærmere til i "det må man ikke sige-tråden)

Lillejuleaften har jeg ellers tradition for nattøj, mad der intet har med jul at gøre og en god serie, så det har jeg gjort i dag i stedet for, for hvorfor ødelægge én af de traditioner jeg elsker allermest - og har holdt i hævd siden jeg flyttede hjemmefra for 10 år siden.

I morgen skal jeg også lige have styr på de sidste småting herunder en mandelgave. Den 24. holder vi jul hos min farmor om middagen hvorefter jeg tager med min far hjem på "juleferie".
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 889
Likede indlæg: 19821

Indlægaf Æble » 22. dec 2024, 21:57

Har for første gang i mit liv bagt æbleskiver. De blev gode, men shit et stort arbejde :lol: Hele køkkenet var smurt ind i dej.
9
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1748
Likede indlæg: 30641

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. dec 2024, 23:04

Alle julegaver er pakket ind.
Juletræet er pyntet
Vi har haft vaniljektanse i dag og den sidste omgang brunkager.

Og jeg fik Lego juletræ i adventsgave af kæresten :lun:
Og hunden fik sig en "bette' slik stok, og han har slet ikke væltet juletræet endnu, kun viftet en del af pynten ned.

Og kæreste vinder på point igen igen, det er fanme skønt med en kæreste der er lige så juleglad som mig :love:
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Kilix
Kort karma: 305
Likede indlæg: 4670

Indlægaf Kilix » 23. dec 2024, 09:23

Mit kærlighedssprog er at give gaver til folk jeg elsker. Jeg har hæklet julegaver til min mor, begge mine svigerinder, min stedmor, og min kæreste. Jeg har købt en super lækker vinterjakke til min kæreste, og en star wars pop socket til ham. Til min mor har jeg også købt lækre cremer, og vi tager altid 'grimme viskestykker' med hjem til gaver til hende fra vores udlandsture. Min bror, hans kone og deres tre børn får allesammen sæsonpas til en forlystelsespark. Min lillebrors gave kommer til at vente lidt.
Men, der er ikke kommet noget retur, og jeg blev lidt trist i går aftes, da jeg sad og tænkte at jeg har brugt en masse tid og penge på betænksomme gaver til min familie, og de har ikke sendt en lille pakke herned, eller allieret sig med min kæreste. Jeg tror ikke jeg får en julegave at pakke ud i morgen. Så i morges spurgte jeg min kæreste om ikke han ville købe en julegave til mig som jeg kan pakke ud i morgen. Jeg fik lidt tårer i øjnene for det betyder åbenbart lige lidt mere for mig end jeg regnede med. Han spurgte hvad jeg ønsker mig, og jeg sagde at jeg bare gerne vil overraskes. Det lyder meget forkælet, når vi ikke engang er på julegaver med familien, det ved jeg godt.
2
Smiling_Goat
Kort karma: 1392
Likede indlæg: 16705

Indlægaf Smiling_Goat » 23. dec 2024, 12:19

Kilix skrev:Mit kærlighedssprog er at give gaver til folk jeg elsker. Jeg har hæklet julegaver til min mor, begge mine svigerinder, min stedmor, og min kæreste. Jeg har købt en super lækker vinterjakke til min kæreste, og en star wars pop socket til ham. Til min mor har jeg også købt lækre cremer, og vi tager altid 'grimme viskestykker' med hjem til gaver til hende fra vores udlandsture. Min bror, hans kone og deres tre børn får allesammen sæsonpas til en forlystelsespark. Min lillebrors gave kommer til at vente lidt.
Men, der er ikke kommet noget retur, og jeg blev lidt trist i går aftes, da jeg sad og tænkte at jeg har brugt en masse tid og penge på betænksomme gaver til min familie, og de har ikke sendt en lille pakke herned, eller allieret sig med min kæreste. Jeg tror ikke jeg får en julegave at pakke ud i morgen. Så i morges spurgte jeg min kæreste om ikke han ville købe en julegave til mig som jeg kan pakke ud i morgen. Jeg fik lidt tårer i øjnene for det betyder åbenbart lige lidt mere for mig end jeg regnede med. Han spurgte hvad jeg ønsker mig, og jeg sagde at jeg bare gerne vil overraskes. Det lyder meget forkælet, når vi ikke engang er på julegaver med familien, det ved jeg godt.

Det lyder overhovedet ikke forkælet. Hvis gaver var så lige meget, ville vi slet ikke have opfundet konceptet. Det betyder noget for nogle, og det er simpelthen noget underligt noget, at man af én eller anden grund ikke må gå lidt op i de gaver, selvom man er voksen. Jeg ved ikke, hvem der fik den vanvittige idé, at glæden ved gaver kun er for børn eller i hvert fald ikke noget som et fornuftigt voksen menneske tænker over. Det er jo også sådan voksne fortæller hinanden, at de har en særlig relation og holder af hinanden.

Det handler jo ikke om at få noget bestemt, men signalet om at afsenderen har tænkt på én, gerne vil gøre én glad og vise at de værdsætter famileforholdet/venskabet. Det er en virkelig enkel måde at styrke bånd på, og jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor vi ikke "må" være ærlige omkring det.

Jeg forstår godt, du er ked af det, og jeg synes overhovedet ikke, at du er hverken forkælet eller fjollet. Godt du har en kæreste, der kan springe til :ae:

Mit kærlighedssprog er i øvrigt også gaver, hvis du skulle være i tvivl :lol2:
7
Smiling_Goat
Kort karma: 1392
Likede indlæg: 16705

Indlægaf Smiling_Goat » 23. dec 2024, 12:35

Derudover viser jeg at jeg holder af folk i min madlavning, så når jeg inviterer til jul, så får den ikke for lidt. Det betyder også, at jeg har stået i køkkenet det meste af dagen for at gøre det så nemt som muligt for mig selv i morgen, når gæsterne er kommet.

Jeg lægger selv niveauet, og jeg hygger mig også med det. Alligevel er der altid lige et tidspunkt midt i det hele, hvor jeg tænker, at jeg ville ønske, at nogen ville invitere mig til jul på Hindsgavl til næste år :lol:

Anywho, der jules for fulde gardiner, og jeg hygger mig, mens jeg arbejder alt for hårdt for at give alle en god jul. Jeg kommer altid til at tænke på det "utaknemmelige" forbundet med at være en god husmor, og så kommer jeg altid til at sende en varm tanke til min mormor, oldemor osv., som knoklede på samme måde og som formentligt fik lige så meget anerkendelse som jeg gør. På én eller anden måde er det en meget hyggelig tanke. Forbundet igennem tid på den måde.

Nå, det er nu heller ikke fordi jeg forventer en masse tak eller den slags. Jeg kommer bare altid til at tænke på det.
11

Tilbage til "Fest og bryllup"