Den store juletråd - 2024!
Re: Den store juletråd - 2024!
Så blev træet pyntet.
Vi måtte ud efter en ny juletræsfod, da killingen fik væltet træet og knækket den anden.
Vi måtte ud efter en ny juletræsfod, da killingen fik væltet træet og knækket den anden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
- DetSorteCirkus
- Kort karma: 2575
- Likede indlæg: 63104
Kilix skrev:Mit kærlighedssprog er at give gaver til folk jeg elsker. Jeg har hæklet julegaver til min mor, begge mine svigerinder, min stedmor, og min kæreste. Jeg har købt en super lækker vinterjakke til min kæreste, og en star wars pop socket til ham. Til min mor har jeg også købt lækre cremer, og vi tager altid 'grimme viskestykker' med hjem til gaver til hende fra vores udlandsture. Min bror, hans kone og deres tre børn får allesammen sæsonpas til en forlystelsespark. Min lillebrors gave kommer til at vente lidt.
Men, der er ikke kommet noget retur, og jeg blev lidt trist i går aftes, da jeg sad og tænkte at jeg har brugt en masse tid og penge på betænksomme gaver til min familie, og de har ikke sendt en lille pakke herned, eller allieret sig med min kæreste. Jeg tror ikke jeg får en julegave at pakke ud i morgen. Så i morges spurgte jeg min kæreste om ikke han ville købe en julegave til mig som jeg kan pakke ud i morgen. Jeg fik lidt tårer i øjnene for det betyder åbenbart lige lidt mere for mig end jeg regnede med. Han spurgte hvad jeg ønsker mig, og jeg sagde at jeg bare gerne vil overraskes. Det lyder meget forkælet, når vi ikke engang er på julegaver med familien, det ved jeg godt.
Det virker ikke forkælet, men tværtimod generøst af dig at sørge for fine gaver til.dem allesammen.
Har I en konkret aftale om ikke at være på gaver? I så fald kan jeg stadig godt forstå din følelse, men jeg ved også fra mig selv, at når det er tilfældet, afholder jeg mig fra at købe gaver til folk, selvom jeg virkelig elsker at finde på, købe og pakke gaver ind. Jeg ville dog øjensynligt finde på noget, hvis jeg trods aftale om det modsatte alligevel modtog en gave.
1
- DetSorteCirkus
- Kort karma: 2575
- Likede indlæg: 63104
Her er lillejuleaften som altid lidt travl, for selvom vi "bare" er to voksne til jul, vil vi gerne have det så, for os, traditionelt som muligt.
Konfekten klarede vi i går med en nem løsning - i stedet for at lave det af marcipan og nougat fra Anthon Berg, har vi købt deres marcipanbrød med nougat og pyntet dem med valnødder og mandler - men ellers er vi travlt optagede af juletræspyntning, dekorationer, gravpynt, mm.
Lige nu flyder hele huset med tingeltangel og elektriske lys til juletræet, som alle skulle have sat batterier i, min far sover middagslur, og jeg prøver at få et overblik over situationen.
Konfekten klarede vi i går med en nem løsning - i stedet for at lave det af marcipan og nougat fra Anthon Berg, har vi købt deres marcipanbrød med nougat og pyntet dem med valnødder og mandler - men ellers er vi travlt optagede af juletræspyntning, dekorationer, gravpynt, mm.
Lige nu flyder hele huset med tingeltangel og elektriske lys til juletræet, som alle skulle have sat batterier i, min far sover middagslur, og jeg prøver at få et overblik over situationen.
0
Kilix skrev:Mit kærlighedssprog er at give gaver til folk jeg elsker. Jeg har hæklet julegaver til min mor, begge mine svigerinder, min stedmor, og min kæreste. Jeg har købt en super lækker vinterjakke til min kæreste, og en star wars pop socket til ham. Til min mor har jeg også købt lækre cremer, og vi tager altid 'grimme viskestykker' med hjem til gaver til hende fra vores udlandsture. Min bror, hans kone og deres tre børn får allesammen sæsonpas til en forlystelsespark. Min lillebrors gave kommer til at vente lidt.
Men, der er ikke kommet noget retur, og jeg blev lidt trist i går aftes, da jeg sad og tænkte at jeg har brugt en masse tid og penge på betænksomme gaver til min familie, og de har ikke sendt en lille pakke herned, eller allieret sig med min kæreste. Jeg tror ikke jeg får en julegave at pakke ud i morgen. Så i morges spurgte jeg min kæreste om ikke han ville købe en julegave til mig som jeg kan pakke ud i morgen. Jeg fik lidt tårer i øjnene for det betyder åbenbart lige lidt mere for mig end jeg regnede med. Han spurgte hvad jeg ønsker mig, og jeg sagde at jeg bare gerne vil overraskes. Det lyder meget forkælet, når vi ikke engang er på julegaver med familien, det ved jeg godt.
Jeg er helt på dit hold. Min kæreste og jeg har før snakket om, at vi skulle droppe gaver til hinanden. Vi snakkede om det i år også. Og jeg sagde til ham, at det havde jeg ikke lyst til, for så ville jeg som den eneste sidde juleaften og ikke få gaver.
Jeg har ikke familie selv, som vi holder jul med. Mine bedsteforældre giver ikke julegaver mere, heller ikke til børne- og oldebørn. Min svigerfamilie giver mig ikke gave. Jeg får måske noget fælles med min kæreste, men der er ikke en gave kun til mig. Og det selvom jeg sørger for gaverne til alle fra vores søn og fællesgaver.
Når jeg får gave af svigerfamilien, så er det et kort, hvor der udover den fortrykte tekst bare er skrevet ‘hilsen sviger’ og så et beløb overført på MobilePay. Det bliver simpelthen ikke mere upersonligt, og jeg vil faktisk næsten hellere undvære.
Jeg har aldrig været vant til at få store gaver. I min familie har det altid været småligt med gaver. Der var sat et stramt budget, og ens ønskeseddel endte af den årsag som bestillingsseddel, hvor man klippede en hæl og huggede en tå, for at få det til at ramme indenfor det stramme budget. Havde endda et familiemedlem, som købte gaverne på wish.
Så jeg er ikke vant til noget ekstraordinært, eller at folk havde været kreative og opfindsomme, for at overraske mig. Inderst inde drømmer jeg bare om at få en lækker, forkælende julegave, som ikke stod på ønskesedlen, men som giveren havde tænkt, lige var mig. En gave med tanke bag. Og som årene går, og det ikke sker, bliver jeg selv i tvivl om, hvad der egentlig kunne feje benene væk under mig.
3
Nå, men lillejuleaften her også. Vi har fået handlet det sidste og er så småt begyndt på julemaden… mest kæresten.
Juletræet er pyntet, gaver pakket ind.
Vi får desværre ikke alle gaverne under træet, da svigerinde ikke kommer hjem fra udlandet alligevel. Hun har købt en af gaverne til vores søn fra os, så det er megatræls. De må sendes efter jul i stedet.
Juletræet er pyntet, gaver pakket ind.
Vi får desværre ikke alle gaverne under træet, da svigerinde ikke kommer hjem fra udlandet alligevel. Hun har købt en af gaverne til vores søn fra os, så det er megatræls. De må sendes efter jul i stedet.
0
Jeg tror vi er ved at være klar. Har forberedt hvad jeg kunne af mad, huset er pyntet og her er simpelthen så hyggeligt. Troede ikke julen kunne blive mere idyllisk end da vi boede på en bondegård, men vores nye hus er seriøst så fantastisk at julepynten og lyskæder osv er 100 gange mere hyggeligt end det plejer.
Gaver er købt og pakket ind og klar under træet og vi har skabe og skuffer fyldt med snacks og guf. Og masser af sodavand og alkohol på lager!
Så nu kan julen da vist bare komme
Gaver er købt og pakket ind og klar under træet og vi har skabe og skuffer fyldt med snacks og guf. Og masser af sodavand og alkohol på lager!

Så nu kan julen da vist bare komme

4
Don’t drink the Kool-Aid! 

Her til morgen nåede jeg vaniljekransene og at koge risengrøden. Kransekagedejen er på køl ( det bliver kransekagestykker istedet for konfekt).
I går lavede jeg brunkager, rødkål og brændte mandler.
Det kommer bag på mig hvert år hvor mange småting der hele tiden er op til jul.
Mandelgaverne har jeg også stået for. Dog var den sennep jeg havde bestilt lækket - så ingen flot julesennep i krukke. Det ærgrer mig. Men pyt. Juleøl, kaffe og te til de voksne - et spil og en pose dumle til barnet.
Nu skal jeg hvile mig, og så skal vi hygge med snacks i skåle til en julefilm i aften.
I går lavede jeg brunkager, rødkål og brændte mandler.
Det kommer bag på mig hvert år hvor mange småting der hele tiden er op til jul.
Mandelgaverne har jeg også stået for. Dog var den sennep jeg havde bestilt lækket - så ingen flot julesennep i krukke. Det ærgrer mig. Men pyt. Juleøl, kaffe og te til de voksne - et spil og en pose dumle til barnet.
Nu skal jeg hvile mig, og så skal vi hygge med snacks i skåle til en julefilm i aften.
1
- Daine
- Kort karma: 3245
- Geografisk sted: Midtjylland
- Likede indlæg: 37754
Her er juleroen også ved at sænke sig 
Jeg var på job fra 5-13, og har derefter været hjemme og ordne noget økonomi for min mor, jeg har ryddet op i min carport og låst mit redskabsrum af, ryddet op, støvsuget og ordnet badeværelse og fået handlet ind. Pakker mv. har jeg for længst pakket ind, de fleste er også bragt hjem til min mor, hvor vi skal være i morgen aften.
Nu sidder jeg i min stue med et glas iskold cola og kigger på mine mange lyskæder både inde og ude, mit julepynt og juletræ … og er ganske godt tilfreds med livet som det er lige nu. I aften står den på u-julemad, nemlig pasta bolognese med salat, og ost til dessert - inden de næste dages serveringer bliver så julede som de kan blive
Jeg er glad og afslappet, og ser frem til 3 fridage.

Jeg var på job fra 5-13, og har derefter været hjemme og ordne noget økonomi for min mor, jeg har ryddet op i min carport og låst mit redskabsrum af, ryddet op, støvsuget og ordnet badeværelse og fået handlet ind. Pakker mv. har jeg for længst pakket ind, de fleste er også bragt hjem til min mor, hvor vi skal være i morgen aften.
Nu sidder jeg i min stue med et glas iskold cola og kigger på mine mange lyskæder både inde og ude, mit julepynt og juletræ … og er ganske godt tilfreds med livet som det er lige nu. I aften står den på u-julemad, nemlig pasta bolognese med salat, og ost til dessert - inden de næste dages serveringer bliver så julede som de kan blive

Jeg er glad og afslappet, og ser frem til 3 fridage.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Jeg er landet hos min far, hvor jeg bliver til d. 26. Jeg er i gang med at koge risengrød, og når min søster kommer skal vi en tur på kirkegården. Og så skal der laves æbleskiver til aftensmad.
Vi skal også have stillet det kunstige juletræ op og pyntet det.
Jeg har medbragt dej til vaniljekranse, men jeg ved ikke, om vi når at bage dem i aften. Ellers må det blive i morgen formiddag.
Vi skal også have stillet det kunstige juletræ op og pyntet det.
Jeg har medbragt dej til vaniljekranse, men jeg ved ikke, om vi når at bage dem i aften. Ellers må det blive i morgen formiddag.
2
You can't spell awesome without me.
- LaMariposa
- Kort karma: 4221
- Likede indlæg: 52996
Vi er også så småt ved at være der, men jeg har også været i gang hele dagen. Mangler at støvsuge, rydde lidt mere op, bage pebernødder (dejen er lavet) og pakke gaver ind.
Håber jeg kan blive klar til at smække benene op og falde i søvn til Love Actually 20.30.
Håber jeg kan blive klar til at smække benene op og falde i søvn til Love Actually 20.30.
1
Be bravePower doesn't tickle.
Vi har julehygget mega meget i dag og er nu også klar til i morgen
Vi er i sommerhus og har gået tur på stranden og samlet fine sten til sønnens male-på-sten-gaver, kogt risengrød, bagt æbleskiver, hørt julemusik og pakket de sidste julegaver ind. Alt sammen helt stille og roligt med god tid til at slappe af og komme i julehumør, til når vi kører mod juleaften med familien i morgen
Vi er i sommerhus og har gået tur på stranden og samlet fine sten til sønnens male-på-sten-gaver, kogt risengrød, bagt æbleskiver, hørt julemusik og pakket de sidste julegaver ind. Alt sammen helt stille og roligt med god tid til at slappe af og komme i julehumør, til når vi kører mod juleaften med familien i morgen

1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! 

-
Sorenspige
- Kort karma: 1096
- Likede indlæg: 12719
December har været travl, men de sidste dage har heldigvis været ret rolige og hyggelige, og fordi vi ikke skal holde jul herhjemme og heller ikke medbringe noget (maden er bestilt udefra), så er det mange år siden, at jeg er gået så forholdvis frisk i seng.
Jeg mangler dog julestemningen. Men altså det skal nok blive en god jul alligevel.
Jeg mangler dog julestemningen. Men altså det skal nok blive en god jul alligevel.
1
- FrøkenM
- Kort karma: 1540
- Geografisk sted: Aalborg
- Likede indlæg: 12191
Vi har været til Lillejuleaftens-jul hos min onkel, hvor alle børnene fik åbnet gaver fra deres respektive forældre. Det er altså lidt sært at sidde i to timer hvor min far og jeg var de eneste, der ikke pakkede gaver ud
Nu er jeg hjemme i nattøjet og skal have pakket den sidste gave ind. Jeg hører julemusik og tuller bare rundt og hygger. Har ret ondt så jeg tænker det bliver den gode kombination af smertestillende og sofa der skal til.
I morgen formiddag skal jeg have pakket og så tager vi til jul på min farmors plejehjem til frokost. Herefter hjem til jul hos min tante og onkel med mine forældre og mormor + noget af min tantes familie. Dét er rigtig jul for mig og det ser jeg virkelig frem til
Nu er jeg hjemme i nattøjet og skal have pakket den sidste gave ind. Jeg hører julemusik og tuller bare rundt og hygger. Har ret ondt så jeg tænker det bliver den gode kombination af smertestillende og sofa der skal til.
I morgen formiddag skal jeg have pakket og så tager vi til jul på min farmors plejehjem til frokost. Herefter hjem til jul hos min tante og onkel med mine forældre og mormor + noget af min tantes familie. Dét er rigtig jul for mig og det ser jeg virkelig frem til

2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless!

-
Smiling_Goat
- Kort karma: 1392
- Likede indlæg: 16705
Jeg har endelig fået jaget min kærestes far i seng, og nu nyder jeg roen efter en meget produktiv dag med juleforberedelser med en lille julerom, inden jeg selv dratter om med min bog - helt uden at skulle bekymre mig om vækkeurer i morgen tidlig.
Der er lagt op til en dejligt, rolig dag i morgen, som gerne bare burde falde i hak, så jeg skal bruge et minimum af tid i køkkenet. Så nu kan juleroen falde på.
Jeg elsker den her tid på året.
Der er lagt op til en dejligt, rolig dag i morgen, som gerne bare burde falde i hak, så jeg skal bruge et minimum af tid i køkkenet. Så nu kan juleroen falde på.
Jeg elsker den her tid på året.
1
- LaMariposa
- Kort karma: 4221
- Likede indlæg: 52996
Sorenspige skrev:December har været travl, men de sidste dage har heldigvis været ret rolige og hyggelige, og fordi vi ikke skal holde jul herhjemme og heller ikke medbringe noget (maden er bestilt udefra), så er det mange år siden, at jeg er gået så forholdvis frisk i seng.
Det kender jeg godt. Travlhed hænger bare ikke sammen med julestemning for mig. Men jeg har haft nogle fine små glimt af julefred her i december.
0
Be bravePower doesn't tickle.