Takkekort - til hvem?
- LittleLemon
- Kort karma: 123
- Likede indlæg: 3330
Takkekort - til hvem?
Min søn blev konfirmeret i lørdags og fik en del telegrammer fra folk der ikke deltog i festen, f.eks. naboer, bedsteforældres venner og længere ude familie.
Hvad er jeres holdning til takkekort, er det kun til dem der ikke var med, men alligevel sendte en opmærksomhed?
Eller giver man alle et takkekort, uanset om de også var med til festen og har fået en personlig tak der?
Hvad er jeres holdning til takkekort, er det kun til dem der ikke var med, men alligevel sendte en opmærksomhed?
Eller giver man alle et takkekort, uanset om de også var med til festen og har fået en personlig tak der?
0
- PaleSeptember
- Kort karma: 1010
- Likede indlæg: 21170
Re: Takkekort - til hvem?
Jeg ville sende takkekort til alle, der har givet noget, uanset om de var med til festen eller ej.
Jeg ville dog nok være så nærig, at jeg ikke ville sende et fysisk takkekort til alle med de nuværende portopriser. Hvis muligt ville jeg sende på mail eller messenger og så nok kun til de ældste sende et fysisk takkekort.
Jeg ville dog nok være så nærig, at jeg ikke ville sende et fysisk takkekort til alle med de nuværende portopriser. Hvis muligt ville jeg sende på mail eller messenger og så nok kun til de ældste sende et fysisk takkekort.
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
PaleSeptember skrev:Jeg ville sende takkekort til alle, der har givet noget, uanset om de var med til festen eller ej.
Enig. Bortset fra, at jeg ville lave fysiske takkekort, men selv levere dem, når vi sås.
3
- PaleSeptember
- Kort karma: 1010
- Likede indlæg: 21170
Aesel82 skrev:PaleSeptember skrev:Jeg ville sende takkekort til alle, der har givet noget, uanset om de var med til festen eller ej.
Enig. Bortset fra, at jeg ville lave fysiske takkekort, men selv levere dem, når vi sås.
Det er også en mulighed, hvis det er nogen, man ses med jævnligt. For mig personligt ville det ikke gøre en forskel, om jeg modtog det fysisk eller digitalt, jeg er ikke typen, der hænger den slags op på køleskabet og gemmer det til evig tid.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
- Misantropen
- Kort karma: 1131
- Likede indlæg: 23880
Det har jeg ikke nogen holdning til, men umiddelbart vil jeg sige at man takker alle.
1
- Anlewi
- Kort karma: 228
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Likede indlæg: 4901
LittleLemon skrev:Min søn blev konfirmeret i lørdags og fik en del telegrammer fra folk der ikke deltog i festen, f.eks. naboer, bedsteforældres venner og længere ude familie.
Vi har sendt til alle da mine drenge blev konfirmeret
1
selvom man er tyk kan man godt have tynd mave 
Jeg har altid synes, det var super underligt med de der fysiske takkekort - og da især nu, hvor jeg nærmest aldrig får noget post.
Kan han ikke sende en takke-sms? Så kan folk også svare? Det ville jeg klart foretrække, så jeg havde mulighed for lige at sende en sød besked til konfirmanden.
Kan han ikke sende en takke-sms? Så kan folk også svare? Det ville jeg klart foretrække, så jeg havde mulighed for lige at sende en sød besked til konfirmanden.
2
-
Akehurst2
- Likede indlæg: 82924
ajnaM skrev:Jeg har altid synes, det var super underligt med de der fysiske takkekort - og da især nu, hvor jeg nærmest aldrig får noget post.![]()
Jeg synes, det er hyggeligt at få post og et billede af konfirmanden - men vi se også sådan nogen, der hænger dem op på køleskabet.
Vi har altid fået kort, selvom vi har været med og konfirmanden har været rundt og takke for gaven til festen.
1
Jeg tror den ældre generation sætter pris på et takkekort med konfirmanden hvis de ikke har været med til festen.
Jeg synes ikke man behøver sende til de der har været med. Der har konfirmanden vel bare sagt tak til dem der var med under selve festen.
Personligt ville jeg synes det var nok med en takke-sms.
Jeg synes ikke man behøver sende til de der har været med. Der har konfirmanden vel bare sagt tak til dem der var med under selve festen.
Personligt ville jeg synes det var nok med en takke-sms.
1
- Salamander
- Kort karma: 58
- Likede indlæg: 1307
Akehurst2 skrev:ajnaM skrev:Jeg har altid synes, det var super underligt med de der fysiske takkekort - og da især nu, hvor jeg nærmest aldrig får noget post.![]()
Jeg synes, det er hyggeligt at få post og et billede af konfirmanden - men vi se også sådan nogen, der hænger dem op på køleskabet.
Vi har altid fået kort, selvom vi har været med og konfirmanden har været rundt og takke for gaven til festen.
Jeg har indbygget køleskab.
Så jeg står altid med sådan en akavet 'burde jeg have lyst til at gemme det her kort et sted?'-tanke, før jeg smider det ud. 
Til gengæld gad jeg godt få en sms med en selfie - og allerhelst en personlig hilsen. Så ville jeg ligesom være i dialog med det her unge menneske - og det er jo ikke sikkert, man havde lejlighed til lige at sige ordentligt hej til selve konfirmationen. Jeg har ærligt talt også været til konfirmationer hos kusiners børn, hvor jeg ikke har deres nummer - og det ville da være meget rart at have? Måske det kunne tætne relationerne lidt.

1
-
Akehurst2
- Likede indlæg: 82924
ajnaM skrev:Akehurst2 skrev:ajnaM skrev:Jeg har altid synes, det var super underligt med de der fysiske takkekort - og da især nu, hvor jeg nærmest aldrig får noget post.![]()
Jeg har indbygget køleskab.Så jeg står altid med sådan en akavet 'burde jeg have lyst til at gemme det her kort et sted?'-tanke, før jeg smider det ud.
Til gengæld gad jeg godt få en sms med en selfie - og allerhelst en personlig hilsen. Så ville jeg ligesom være i dialog med det her unge menneske - og det er jo ikke sikkert, man havde lejlighed til lige at sige ordentligt hej til selve konfirmationen. Jeg har ærligt talt også været til konfirmationer hos kusiners børn, hvor jeg ikke har deres nummer - og det ville da være meget rart at have? Måske det kunne tætne relationerne lidt.
Vi sendte magnetiske invitationer til vores bryllup og fik svar fra en af de inviterede: "Mit køleskab er indbygget, så I hænger på opvaskemaskinen"

5
I sin tid da jeg blev konfirmeret sendte vi kun takkekort til dem, der havde givet penge/gave. Ikke til dem, der kun havde sendt et telegram.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Akehurst2 skrev:ajnaM skrev:Akehurst2 skrev:ajnaM skrev:Jeg har altid synes, det var super underligt med de der fysiske takkekort - og da især nu, hvor jeg nærmest aldrig får noget post.![]()
Jeg har indbygget køleskab.Så jeg står altid med sådan en akavet 'burde jeg have lyst til at gemme det her kort et sted?'-tanke, før jeg smider det ud.
Vi sendte magnetiske invitationer til vores bryllup og fik svar fra en af de inviterede: "Mit køleskab er indbygget, så I hænger på opvaskemaskinen"
Den er også indbygget herhjemme.
Ej, jeg synes nok bare, tiden er løbet fra de fysiske takkekort. Tænk også hvor dyrt det er

2