Indlægaf Madam Pomfrey » 24. aug 2026, 14:50
Eftersom sommervejret er lidt sparsomt, og der dukker flere og flere julevidoer op i fb reels, så er julestemningen ved at indfinde sig lige så stille her.
Kæresten har så også hjulpet til. Han ELSKER julelandsbyer, og vi er ikke uenige om at det er hyggeligt.
Vi har nogle høje vitrineskabe, og jeg foreslog ham at vi kunne lave en LEGO julelandsby deroppe, - da han gav mig "home alone" huset i julegave sidste år. Og nu har han givet mig Harry Potter Hogsmead landsbyen i fødselsdagsgave... jeg har kunstig sne, og en LED lysskinne der kan ligge bagved og lyse det op. Jeg tror det bliver virkelig fint. Så må jeg i ungernes legokasser og se om vi kan lave nogle hjemmelavede jule-huse der også kan stå der.
Og jeg har fundet en masse vidoer på DIY julestjerner i forskellige slags papir, som jeg skal i gang med. Sidste år hang jeg en del stjerner op i en gardinstang, foran et vinduesparti, og det tog sig ret godt ud, - så den skal have fuld gas i år.
Og jeg har så småt taget hul på julegaverne, udnyttet nogle gode tilbud, til gaver der med garanti er en sikker vinder.
I år er det stor familie jul, - og vi blev hurtigt enige om at det er hjemme hos min ene søster i år, da de også har plads til os alle, OG der kommer en efterårs-baby, så de synes det vil være rarest at være hjemme ved dem selv, hvilket er helt fair.
Vores mor bliver mere og mere præget af hendes kræftsygdom, om hun stadig er her til jul er svært at sige, men jeg er ikke optimist, - og hvis hun er, så orker hun uanset ikke jul med os alle, så må vi finde en form der giver bedst mulig mening på dagen, og sikre at børnene får en god og hyggelig juleaften. Men det bliver uanset nok en lidt mærkelig jul.
Måske julehygge genet rører lidt ekstra på sig, for at skabe noget kontrast, gøre noget der skaber nogle gode og rare følelser.
Vi har aftalt i familien, at jeg tager plejeorlov og er omkring vores mor i hendes sidste tid, så det bliver også til en del timer i mit barndomshjem, og når hun har brug for søvn og hvile, så kan jeg passende hygge mig med kreaprojekter, julebag og andet.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."