https://www.spejd.io/blog/brug-min-baghave
En nyt initiativ fra Pernille Kaas hedder Brug min baghave og er et forsøg på at gøre det nemmere for den glade vandrer at finde flinke folk med en have i overskud.
Initiativet går ud på, at man som privatperson kan få sat sin baghave ind på et Google Maps-kort, hvis man altså gerne vil have den bliver brugt. Så kommer der et grønt hjerte inde på kortet, hvor ens have er. Hvis man ikke vil have folk sover der, men stadig gerne giver vand eller kaffe, kan man skrive det, og få et lilla hjerte i stedet.
I øjeblikket skal man være medlem af den lukkede gruppe Brug min baghave for at kunne registrere sig og for at få adgang til kortet, men der arbejdes på en hjemmeside, for at gøre det nemmere.
Der arbejdes også på at producere klistermærker, man kan få sat på sin postkasse, for at vise at det er okay at banke på.
Er det noget for dig at stille din baghave til rådighed for dette initiativ? - om ja eller nej hvad mener du ellers om initiativet?
Jeg synes da det et fantastisk initiativ, men nej jeg vil ikke stille min baghave til rådighed for vildt fremmede mennesker.