Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9164

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Kommodedyret » 1. dec 2022, 20:22

paint skrev:
Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:Cocio one og Chokomel light er ikke lige gode.

Chokomel smager meget mere giftigt end cocio gør, og jeg vil næsten driste mig til at sige at cocio one smager okay.


Det er det sikkert også. Det indeholder kunstigt fremstillet sukker, der er 200 gange sødere end sukker. Det tilhører Aspartam-gruppen. Producenten påstår ganske vist, at det ikke fremkalder kræft, demens, hårtab og adfærdsforstyrrelser, som nogle mener. Men det skal de vel næsten sige, når det er det, de lever af? :gruble:
Almindelig classic basic, indeholder derimod kun:

"Hvilke ingredienser findes i Cocio Classic, og hvor kommer ingredienserne fra?

Siden 1951 har vi produceret vores chokolademælk Cocio Classic ud fra den samme opskrift; med tre naturlige ingredienser – mælk, kakao og sukker – intet andet. Mælken kommer fra danske landmænd, og Cocio får leveret frisk mælk hver dag. Sukkeret kommer fra enten Danmark eller Tyskland, og størstedelen af kakaoen er den allerbedste RainForest Alliance-certificerede kakao fra Vestafrika." https://www.cocio.com/da/faq-om-cocio/


Du misforstår. Jeg taler om cocio one, der er cocios lightudgave.


Jeg misforstod det nu ikke. Men cocio one indeholder også kunstigt sukker. Det gør Classic derimod ikke. :)


Det er noget ævl at blande almindelig sukkersødet kakaomælk ind i et indlæg der sammenligner to lightprodukter.

Hvis du vil skrive indlæg der harcelerer over aspartam og andre sødestoffer så skriv dit eget indlæg i stedet for at mistolke mit.


Så må du meget undskylde. Jeg prøvede sådan set bare at være hjælpsom. Men det skal jeg da undlade fremover, kan jeg se.


Når man har diabetes er det ekstremt provokerende at folk prøver at belære en om hvor giftige sødemidler er. Det er I forvejen sur nok røv at man ikke kan få almindelig kakaomælk og andre produkter som forsøder livet.
DERFOR er det trælst.

Edit: jeg kan se at du har tilføjet en lille ekstra sur kommentar efter jeg svarede på dit indlæg. Jeg synes ærligt talt ikke at det er klædeligt at blive personlig og perfid på den måde, indrøm dog bare at du fejltolkede mit indlæg.


Fejltolkede? Hvor skulle jeg vide fra, at du har diabetes? :forvirret:

Du indledte med:
Kommodedyret skrev:
Cocio one og Chokomel light er ikke lige gode.
og det svarede jeg på


Jamen så tusind mange tak for din lille belæring om hvad almindelig sukkersødet cocio indeholder. Meget værdsat!

Ps det er hundrede procent dig selv der der begyndte med patosretorikken "jeg ville jo bare hjælpe", så lad være med at blive fornærmet over min :lol:

Pps du svarede netop IKKE på forskellen mellem cocio one og Chokomel, du rantede om cocio classic.
3
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20598
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44151

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf paint » 1. dec 2022, 22:19

Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:Cocio one og Chokomel light er ikke lige gode.

Chokomel smager meget mere giftigt end cocio gør, og jeg vil næsten driste mig til at sige at cocio one smager okay.


Det er det sikkert også. Det indeholder kunstigt fremstillet sukker, der er 200 gange sødere end sukker. Det tilhører Aspartam-gruppen. Producenten påstår ganske vist, at det ikke fremkalder kræft, demens, hårtab og adfærdsforstyrrelser, som nogle mener. Men det skal de vel næsten sige, når det er det, de lever af? :gruble:
Almindelig classic basic, indeholder derimod kun:

"Hvilke ingredienser findes i Cocio Classic, og hvor kommer ingredienserne fra?

Siden 1951 har vi produceret vores chokolademælk Cocio Classic ud fra den samme opskrift; med tre naturlige ingredienser – mælk, kakao og sukker – intet andet. Mælken kommer fra danske landmænd, og Cocio får leveret frisk mælk hver dag. Sukkeret kommer fra enten Danmark eller Tyskland, og størstedelen af kakaoen er den allerbedste RainForest Alliance-certificerede kakao fra Vestafrika." https://www.cocio.com/da/faq-om-cocio/


Du misforstår. Jeg taler om cocio one, der er cocios lightudgave.


Jeg misforstod det nu ikke. Men cocio one indeholder også kunstigt sukker. Det gør Classic derimod ikke. :)


Det er noget ævl at blande almindelig sukkersødet kakaomælk ind i et indlæg der sammenligner to lightprodukter.

Hvis du vil skrive indlæg der harcelerer over aspartam og andre sødestoffer så skriv dit eget indlæg i stedet for at mistolke mit.


Så må du meget undskylde. Jeg prøvede sådan set bare at være hjælpsom. Men det skal jeg da undlade fremover, kan jeg se.


Når man har diabetes er det ekstremt provokerende at folk prøver at belære en om hvor giftige sødemidler er. Det er I forvejen sur nok røv at man ikke kan få almindelig kakaomælk og andre produkter som forsøder livet.
DERFOR er det trælst.

Edit: jeg kan se at du har tilføjet en lille ekstra sur kommentar efter jeg svarede på dit indlæg. Jeg synes ærligt talt ikke at det er klædeligt at blive personlig og perfid på den måde, indrøm dog bare at du fejltolkede mit indlæg.


Fejltolkede? Hvor skulle jeg vide fra, at du har diabetes? :forvirret:

Du indledte med:
Kommodedyret skrev:
Cocio one og Chokomel light er ikke lige gode.
og det svarede jeg på


Jamen så tusind mange tak for din lille belæring om hvad almindelig sukkersødet cocio indeholder. Meget værdsat!

Ps det er hundrede procent dig selv der der begyndte med patosretorikken "jeg ville jo bare hjælpe", så lad være med at blive fornærmet over min :lol:

Pps du svarede netop IKKE på forskellen mellem cocio one og Chokomel, du rantede om cocio classic.


Jeg forstår ikke helt, at du bliver ved med at træde rundt i dette her.

1: Jeg skrev, at jeg ikkke anede, at du havde diabetes. Det står ingen steder, som jeg kender til.

2: Jeg skrev en undskyldning til dig i et grønt kort, hvor jeg beklagede, og fortalte, at jeg ikke havde tværet rundt i Aspartam, hvis jeg havde vist, at du havde diabetes. Hvorfor fortsætter du med dette her?

Har man diabetes som dig, ved man sikkert alt om sukkerfri drikkevarer, og derfor var min oplysning irrelevant. Men igen, hvor fanden skulle jeg vide dét fra?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9164

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Kommodedyret » 2. dec 2022, 12:45

paint skrev:
Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:
paint skrev:
Kommodedyret skrev:Cocio one og Chokomel light er ikke lige gode.

Chokomel smager meget mere giftigt end cocio gør, og jeg vil næsten driste mig til at sige at cocio one smager okay.


Det er det sikkert også. Det indeholder kunstigt fremstillet sukker, der er 200 gange sødere end sukker. Det tilhører Aspartam-gruppen. Producenten påstår ganske vist, at det ikke fremkalder kræft, demens, hårtab og adfærdsforstyrrelser, som nogle mener. Men det skal de vel næsten sige, når det er det, de lever af? :gruble:
Almindelig classic basic, indeholder derimod kun:

"Hvilke ingredienser findes i Cocio Classic, og hvor kommer ingredienserne fra?

Siden 1951 har vi produceret vores chokolademælk Cocio Classic ud fra den samme opskrift; med tre naturlige ingredienser – mælk, kakao og sukker – intet andet. Mælken kommer fra danske landmænd, og Cocio får leveret frisk mælk hver dag. Sukkeret kommer fra enten Danmark eller Tyskland, og størstedelen af kakaoen er den allerbedste RainForest Alliance-certificerede kakao fra Vestafrika." https://www.cocio.com/da/faq-om-cocio/


Du misforstår. Jeg taler om cocio one, der er cocios lightudgave.


Jeg misforstod det nu ikke. Men cocio one indeholder også kunstigt sukker. Det gør Classic derimod ikke. :)


Det er noget ævl at blande almindelig sukkersødet kakaomælk ind i et indlæg der sammenligner to lightprodukter.

Hvis du vil skrive indlæg der harcelerer over aspartam og andre sødestoffer så skriv dit eget indlæg i stedet for at mistolke mit.


Så må du meget undskylde. Jeg prøvede sådan set bare at være hjælpsom. Men det skal jeg da undlade fremover, kan jeg se.


Når man har diabetes er det ekstremt provokerende at folk prøver at belære en om hvor giftige sødemidler er. Det er I forvejen sur nok røv at man ikke kan få almindelig kakaomælk og andre produkter som forsøder livet.
DERFOR er det trælst.

Edit: jeg kan se at du har tilføjet en lille ekstra sur kommentar efter jeg svarede på dit indlæg. Jeg synes ærligt talt ikke at det er klædeligt at blive personlig og perfid på den måde, indrøm dog bare at du fejltolkede mit indlæg.


Fejltolkede? Hvor skulle jeg vide fra, at du har diabetes? :forvirret:

Du indledte med:
Kommodedyret skrev:
Cocio one og Chokomel light er ikke lige gode.
og det svarede jeg på


Jamen så tusind mange tak for din lille belæring om hvad almindelig sukkersødet cocio indeholder. Meget værdsat!

Ps det er hundrede procent dig selv der der begyndte med patosretorikken "jeg ville jo bare hjælpe", så lad være med at blive fornærmet over min :lol:

Pps du svarede netop IKKE på forskellen mellem cocio one og Chokomel, du rantede om cocio classic.


Jeg forstår ikke helt, at du bliver ved med at træde rundt i dette her.

1: Jeg skrev, at jeg ikkke anede, at du havde diabetes. Det står ingen steder, som jeg kender til.

2: Jeg skrev en undskyldning til dig i et grønt kort, hvor jeg beklagede, og fortalte, at jeg ikke havde tværet rundt i Aspartam, hvis jeg havde vist, at du havde diabetes. Hvorfor fortsætter du med dette her?

Har man diabetes som dig, ved man sikkert alt om sukkerfri drikkevarer, og derfor var min oplysning irrelevant. Men igen, hvor fanden skulle jeg vide dét fra?


Det er sgu lidt svært at opfatte det venligt når du skriver til mig at du beklager at have trådt på en øm diabetes-tå.

Og grunden til at jeg bliver ved med at svare er fordi du gør det samme.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11701
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18872

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf PaleSeptember » 2. dec 2022, 15:14

Stop nu jer selv!
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
vestjyden
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30. aug 2021, 14:39
Kort karma: 5
Likede indlæg: 123

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf vestjyden » 3. dec 2022, 04:40

Alt er giftigt i en given mængde.

Aspartam skal bare indtages i meget store mængder for at nå dertil. Man vil dø af dihydrogen-monooxid forgiftning længe inden man har indtaget en farlig mængde aspartam.

https://www.tjekdet.dk/faktatjek/er-asp ... tningsstof
0

Tilbage til "Mad og drikke"