Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 165
Likede indlæg: 3887

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Elverpigen » 12. mar 2026, 11:09

Elverpigen skrev:Tøjvask er bare tøjvask, men sådan en dag, hvor det lykkes mig at få 3 maskiner vasket i træk, heraf de 2 godt fyldte tørret og den sidste ikke skal tørres pga. uld føler jeg mig en anelse mere voksen og effektiv :lol:

Uha, det lykkedes sørme igen med en tripple-vask, denne gang med fleece-tøj og -tæpper der ikke kræver tørring i den sidste :klap:

* stadig langt fra at have samlet stjerner nok i kontaktbogen til at føle mig helt voksen *
0
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 31. mar 2026, 07:36

Jeg har for mit indre blik forestillet mig min ønske-stikdåse med separate kontakter. Nu har jeg fundet nogle gode bud på ønskestikdåsen :ivrig:

Så nu kan jeg bedre reorganisere ledningerne i elverhulen :klap:
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 12275

Indlægaf Bøtte » 31. mar 2026, 11:15

Jeg har gennemført en oprydnings chanllenge, hvor jeg har smidt over 1275 ting ud over de sidste 5 uger.
16
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 1509
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 11967

Indlægaf FrøkenM » 2. apr 2026, 07:39

Lige nu. Jeg sidder med en lejekontrakt på noget nær den perfekte lejlighed. Jeg har ikke skrevet den under endnu fordi den voksne del af mig lige skal tænke tingene igennem. Men åh, hvor jeg fortjener en frisk start et sted hvor jeg kan bo uden det bliver besværligt. Og åh, hvor jeg trænger til at bo et sted hvor stoffer ikke nødvendigvis er en del af hverdagen...

Det har været vigtigt for min far, at jeg fik en frisk start hurtigt efter min mors død og nu er vi her. Dét føles satme voksent.
13
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 1100
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 24383

Indlægaf Purple Haze » 9. apr 2026, 19:50

FrøkenM skrev:Lige nu. Jeg sidder med en lejekontrakt på noget nær den perfekte lejlighed. Jeg har ikke skrevet den under endnu fordi den voksne del af mig lige skal tænke tingene igennem. Men åh, hvor jeg fortjener en frisk start et sted hvor jeg kan bo uden det bliver besværligt. Og åh, hvor jeg trænger til at bo et sted hvor stoffer ikke nødvendigvis er en del af hverdagen...

Det har været vigtigt for min far, at jeg fik en frisk start hurtigt efter min mors død og nu er vi her. Dét føles satme voksent.

Hvad bliver det til?
:)
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 10. apr 2026, 10:09

Purple Haze skrev:
FrøkenM skrev:Lige nu. Jeg sidder med en lejekontrakt på noget nær den perfekte lejlighed. Jeg har ikke skrevet den under endnu fordi den voksne del af mig lige skal tænke tingene igennem. Men åh, hvor jeg fortjener en frisk start et sted hvor jeg kan bo uden det bliver besværligt. Og åh, hvor jeg trænger til at bo et sted hvor stoffer ikke nødvendigvis er en del af hverdagen...

Hvad bliver det til?
:)

Det blev en underskrift :)

Det føles SÅ rigtigt
7
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 11. apr 2026, 09:22

Natten til tirsdag vurderede jeg meget voksent, at da jeg ikke skulle på arbejde før onsdag, kunne jeg godt blive oppe og i realtime se transmissionen af fasen af Orions tur rundt på bagsiden af Månen, hvor kontakten til Jorden i en periode er afbrudt.

Det er historisk med mennesker på den hid til længste tur fra Jorden, og sjovt at tænke på, at det er 50+ år siden vi først sendte mennesker omkring månen.
0
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 30. apr 2026, 17:34

Til eftermiddag har jeg omhyggeligt svaret på en undersøgelse af Kvinders Sundhed - dog kunne jeg ikke fortælle, hvor længe jeg er om at falde i søvn, for det tager jeg ikke tid på :forvirret:
0
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 2. maj 2026, 14:26

Efter rigeligt med søvn var jeg en anelse mindre træt i dag, og tog mig sammen til at afrime fryseren, så den ikke arbejder unødigt her i varmen.

Så er det også ved at være tid til en siesta!
0
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 2. maj 2026, 14:50

I morges. Der var en bagkant på vores date pga. andre forpligtigelser. Men hold nu kæft hvor var det svært at forlade boblen. Vi skulle klart være fortsat med vores (u)voksne strategi om bobler, bland selv og alt for lidt søvn :blush:
1
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 2. maj 2026, 21:05

For et par dage siden var jeg faktisk også voksen, da det lykkedes mig at modstå en pludselig trang til at nyde en mousserende hvidvin til en ret med bacon, selv om jeg ikke havde planer dagen efter :engel:

Specielt fordi jeg har været så monster træt efter den corona-agtige forkølelse og har brug for at få min energi tilbage.

Men selv her flere dage efter falder tanken stadig på den for mig lidt spøjse kombi af mousserende hvidvin og retten med bacon :blush:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1686
Likede indlæg: 29767

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. maj 2026, 11:29

Min unge kollega bad om hjælp fra en voksen - der lå en død mus i en fælde.

jeg har ikke problemer med mus, hvor de andre hvinede og råbte noget ala "få den væk, ud med den, ad ad ad"
Der følte jeg mig meget voksen, og meget udramatisk...
11
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Neverkont
Kort karma: 144
Likede indlæg: 4235

Indlægaf Neverkont » 7. maj 2026, 12:39

Madam Pomfrey skrev:Min unge kollega bad om hjælp fra en voksen - der lå en død mus i en fælde.

jeg har ikke problemer med mus, hvor de andre hvinede og råbte noget ala "få den væk, ud med den, ad ad ad"
Der følte jeg mig meget voksen, og meget udramatisk...

Det var da godt, at den stakkels mus var død, så den ikke skulle høre på det skrigeri. :D
5
Brugeravatar
FrøkenM

Indlægaf FrøkenM » 7. maj 2026, 13:30

I dag. Jeg har haft min mormor til læge og med på kirkegården. Hun er tydeligt deprimeret og det er satme svært at skulle håndtere hendes forståeligt store sorg over at have mistet det ene af hendes børn samtidig med jeg dealer med at have mistet min mor. Det er dage som i dag jeg ville ønske der var en anden voksen til at tage over.

Jeg overvejer sådan helt seriøst at gå i hi indtil lørdag på terassen hos ham den søde og drikke mig i hegnet. Jeg kan ikke mere. Voksenkontoen er lidt i underskud.
6
godtnavn
Kort karma: 1184
Likede indlæg: 14718

Indlægaf godtnavn » 9. maj 2026, 21:15

Ikke bare voksen, bedstemorvoksen. Jeg har den vildeste optur over pindsvin i haven, sådan helt boblende glæde i maven. Jeg har lige brugt ½ time på at sidde mussestille og se den gå rundt og gnaske det kattemad jeg har lagt til den :genert:

Støttefodre kun lidt her lige nu hvor de vågner og lige inden vinterhi hvis der har været mange unger der ser små ud. Elsker seriøst at se dem tøffe larmende rundt. Tror der bor et i min have i år, har et enkelt år haft 2 boende, hvilket er ret crazy i vores lille mini københavner have. Og har højst spottet 6 samtidig i haven. Ej jeg går lidt for meget op i de små pindsvin, om 20 er jeg måske bedstemor, så passer hobby og alder bedre.
6

Tilbage til "Livets forhold"