Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kanga
Kort karma: 278
Likede indlæg: 5367

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Kanga » 1. jun 2026, 12:51

Pandesteg skrev:
Jeg har solgt flere gange til folk i Polen og 2 gange haft problemer...

Jeg tog chancen. Det er et par støvler, jeg har brugt én gang og som har ligget i et skab i +10 år. Er der en reklamation, så refunderer jeg bare beløbet, eller hvordan man nu kan gøre det. Jeg er bare glad for, at de ikke ligger og fylder i mit skab mere.

Jeg undrer mig lidt over, hvad det mon koster i porto til Polen, siden det kan betale sig for dem at få det fragtet.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1684
Likede indlæg: 24482

Indlægaf Pandesteg » 1. jun 2026, 12:55

Kanga skrev:
Pandesteg skrev:

Jeg tog chancen. Det er et par støvler, jeg har brugt én gang og som har ligget i et skab i +10 år. Er der en reklamation, så refunderer jeg bare beløbet, eller hvordan man nu kan gøre det. Jeg er bare glad for, at de ikke ligger og fylder i mit skab mere.

Jeg undrer mig lidt over, hvad det mon koster i porto til Polen, siden det kan betale sig for dem at få det fragtet.

Jeg tænker også med billigere ting, der ville jeg også tage chancen og sælge. Tror ikke det er alle der er nogle snydere, trods alt. Men Lego til en del hundrede kroner tør jeg nok ikke tage chancen igen.

Jeg har selv lige købt et stykke tøj fra en polsk sælger og givet 30 kr i porto. Så det var ikke dyrt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Kanga
Kort karma: 278
Likede indlæg: 5367

Indlægaf Kanga » 1. jun 2026, 13:12

Pandesteg skrev:
Kanga skrev:
Pandesteg skrev:

Jeg tænker også med billigere ting, der ville jeg også tage chancen og sælge. Tror ikke det er alle der er nogle snydere, trods alt. Men Lego til en del hundrede kroner tør jeg nok ikke tage chancen igen.

Jeg har selv lige købt et stykke tøj fra en polsk sælger og givet 30 kr i porto. Så det var ikke dyrt.

Kan man godt afvise et salg, når køber købt?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1684
Likede indlæg: 24482

Indlægaf Pandesteg » 1. jun 2026, 13:28

Kanga skrev:
Pandesteg skrev:
Kanga skrev:
Pandesteg skrev:

Kan man godt afvise et salg, når køber købt?

Ja man får vist bare en dårlig rating fra Vinted for det, hvis man gør det flere gange. Tror jeg nok.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
fisken80
Kort karma: 1280
Likede indlæg: 61594

Indlægaf fisken80 » 13. jun 2026, 09:40

https://www.guloggratis.dk/annonce/9fe2 ... -m-skivebr

DU KOMMER HER MED DEN - GIVER IKKE PENGE I BYTTE

Helst i dag da jeg ingen anden køretøj har

Dét skal da nok lykkedes... prøv også at tjekke personens øvrige annoncer, det er guld.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1682
Likede indlæg: 26000

Indlægaf .Magic. » 13. jun 2026, 13:44

fisken80 skrev:https://www.guloggratis.dk/annonce/9fe20306-3249-4cce-a47e-2d5e9fc60ec7/ok-el-def-bagdaek-byt-m-koereklar-ok-e-mtb-m-skivebr

Dét skal da nok lykkedes... prøv også at tjekke personens øvrige annoncer, det er guld.

En smule småhys :lol:
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 1359
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 30335

Indlægaf Delfin » 13. jun 2026, 16:18

fisken80 skrev:https://www.guloggratis.dk/annonce/9fe20306-3249-4cce-a47e-2d5e9fc60ec7/ok-el-def-bagdaek-byt-m-koereklar-ok-e-mtb-m-skivebr

Hvad sker der for alle de gamle skrotcykler :lol:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Brugeravatar
.Magic.

Indlægaf .Magic. » 21. jul 2026, 10:25

Køb alger for KUN 600 kr.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
didaa
Kort karma: 134
Likede indlæg: 3152

Indlægaf didaa » 21. jul 2026, 11:08

Min kæreste skulle sælge en bådtrailer og en køber skriver på den. Han kommer med et bud på 2000 kr under prisen, og siger han vil købe den ubeset. Han får endda min kæreste til at levere den. Da han kommer frem med traileren vil han ikke købe den alligevel, siger at der er noget rust og at han ikke tror den vil gå igennem syn. Min kæreste fastholder de har en aftale, siger rusten kun er kosmetisk og tilbyder at køre den til syn for ham. Det er han ok med. Den går selvfølgelig fint igennem syn, og da min kæreste skriver til ham igen fastholder han at han ikke vil købe den. Det er simpelthen så dårlig opførsel!
12
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 23881

Indlægaf Misantropen » 21. jul 2026, 13:18

.Magic. skrev:Køb alger for KUN 600 kr.

Man rengør den vel alligevel inden brug, så det kan vel være lige meget om det er alger eller anden snavs og bakterier?
2
Brugeravatar
.Magic.

Indlægaf .Magic. » 22. jul 2026, 12:51

Misantropen skrev:
.Magic. skrev:Køb alger for KUN 600 kr.

Man rengør den vel alligevel inden brug, så det kan vel være lige meget om det er alger eller anden snavs og bakterier?

Alger er bare noget rigtig pis at komme helt af med når det først har været der. Uanset hvor meget man gør det rent så følger der altid en smule med og det vokser hurtigt.
0
Vendela
Kort karma: 32
Likede indlæg: 728

Indlægaf Vendela » 16. aug 2026, 10:38

Vendela skrev:
Animi skrev:Jeg er blevet ret fan af at købe og sælge gennem Vinted. Synes virkelig det er nemt, og har allerede solgt en del ting igennem

Jeg har overvejet flere gange, om jeg skulle prøve at sælge over vinted, men det er åbenbart lidt svært for mig at tage mig sammen til at give det et forsøg.

Nå, nu tog jeg springet og fik sat lidt forskelligt til salg i går. Første vare er allerede solgt, så den får jeg sendt afsted i dag :)
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 877
Likede indlæg: 22055

Indlægaf Animi » 7. sep 2026, 08:20

Jeg har efterhånden solgt en del ting på Vinted, og det undrer mig, hvor mange der ikke selv trykker på 'alt er ok' (hvis det er det), men bare venter på at systemet gør det efter et par dage. Det gør, at der går længere tid, før jeg får mine penge. Og selvom jeg ikke står og mangler pengene, så er det lidt princippet i det. De rater heller aldrig.

Når jeg selv køber en vare på Vinted, så åbner jeg pakken, lige så snart jeg har mulighed for det, tjekker om alt er, som det skal være, trykker så 'alt er ok', og giver feedback til sælgeren. Det tager mindre end 5 minutter.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
.Magic.

Indlægaf .Magic. » 12. sep 2026, 12:41

Hun er sikkert en fest at handle med :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 3245
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 37754

Indlægaf Daine » 12. sep 2026, 13:13

.Magic. skrev:Hun er sikkert en fest at handle med :lol:

Jeg fatter hat af det hun har skrevet :forvirret:

Og nogle lidt sjove ting at sælge, er det normalt at sælge slik på den måde?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Livets forhold"