Hvordan har du det med uventede gæster?
- FormerlyKnownAs
- Kort karma: 2909
- Likede indlæg: 28619
Hvordan har du det med uventede gæster?
Jeg plejede at hade når der kom gæster uventet. Men efter at have boet i udlandet i et område med masser at familier og børn som min søn legede med og som bankede på døren på alle mulige random tider på dagen accepterede jeg det lidt mere. Vi havde også sommerhus og der kom naboer jo også forbi af og til uden invitation. Og nu hvor vi bor på landet kommer naboerne også forbi nu og da. Jeg accepterer det markant bedre end tidligere
I dag var jeg igang med at rydde op og gøre rent. Huset var et stort rod og jeg havde ikke været i bad og var i knap så præsentabel tilstand. Jeg er alene hjemme min datter for tiden og hun keder sig lidt efter 6 dage uden storebror. Pludselig bankede det på og jeg troede det var naboen, men nej. Vedkommende der dumpede forbi havde sin datter med og pigerne begyndte at lege med det samme og jeg tog det i stiv arm og gav kaffe. Vedkommende havde så også en flaske % med og det siger jeg aldrig nej til, så vi fik også et par glas Så selvom det det hele sejlede lidt og jeg lignede lort, så var det som det var med rammerne og virkelig hyggeligt besøg.
Jeg er meget tilfreds med at været til at bare trække på skuldrene og omfavne de uventede men hyggelige besøg når det sker.
Hvordan har i det med den slags? Og dukker i selv op hos andre uden forudgående aftale?
I dag var jeg igang med at rydde op og gøre rent. Huset var et stort rod og jeg havde ikke været i bad og var i knap så præsentabel tilstand. Jeg er alene hjemme min datter for tiden og hun keder sig lidt efter 6 dage uden storebror. Pludselig bankede det på og jeg troede det var naboen, men nej. Vedkommende der dumpede forbi havde sin datter med og pigerne begyndte at lege med det samme og jeg tog det i stiv arm og gav kaffe. Vedkommende havde så også en flaske % med og det siger jeg aldrig nej til, så vi fik også et par glas Så selvom det det hele sejlede lidt og jeg lignede lort, så var det som det var med rammerne og virkelig hyggeligt besøg.
Jeg er meget tilfreds med at været til at bare trække på skuldrene og omfavne de uventede men hyggelige besøg når det sker.
Hvordan har i det med den slags? Og dukker i selv op hos andre uden forudgående aftale?
Senest rettet af FormerlyKnownAs 9. jul 2022, 14:33, rettet i alt 1 gang.
7
- billiebean
- Kort karma: 332
- Likede indlæg: 4384
Re: Hvordan har du det med uventede gæster?
Fint! Gad godt det skete oftere. Jeg elsker også spontane aftaler på dagen eller noget der aftales dagen før.
Det ligger også i det spontane at man skal kunne acceptere hvis det så ikke lige passer så godt. Sådan kan jeg sagtens have det.
Når rod stresser mig handler det ikke om st det skal være pænt over for andre men om at jeg selv trives bedst i orden.
Det ligger også i det spontane at man skal kunne acceptere hvis det så ikke lige passer så godt. Sådan kan jeg sagtens have det.
Når rod stresser mig handler det ikke om st det skal være pænt over for andre men om at jeg selv trives bedst i orden.
1
-
- Kort karma: 738
- Likede indlæg: 11241
Får dem aldrig, og heldigvis for det. Jeg hader dem. Jeg gider ikke "tages på sengen", og jeg har mange dage og stunder hvor jeg ikke kan magte socialt sammenvær, men jeg har samtidig svært ved at afvise folk, så det passer mig så fint jeg ikke skal forholde mig til uventede gæster.
1
- Misantropen
- Kort karma: 1092
- Likede indlæg: 21926
Blandet. Jeg kan godt lide at have gæster, og sætter pris på at folk har lyst til at besøge mig spontant, men pga. sygdom har mit hjem i perioder set frygteligt ud og så er det knapt så fedt.
Selvom mange sagtens vil kunne se igennem fingre med det bryder jeg mig ikke om det. Det handler dels om forfængelighed, men også at det er et symbol på noget jeg ikke altid har lyst til at skilte og associeres med.
Selvom mange sagtens vil kunne se igennem fingre med det bryder jeg mig ikke om det. Det handler dels om forfængelighed, men også at det er et symbol på noget jeg ikke altid har lyst til at skilte og associeres med.
0
Nej!
Ring dog, før du kommer!
Når du så efterlader dit barn her, ser jeg til gengæld ingen problemer med at tage ham på tur, uden at forstyrre dig
Jeg fornemmer et tema i mine holdninger og forventer besøg af spøgelser til jul
Ring dog, før du kommer!
Når du så efterlader dit barn her, ser jeg til gengæld ingen problemer med at tage ham på tur, uden at forstyrre dig
Senest rettet af Fruity 9. jul 2022, 14:43, rettet i alt 1 gang.
1
- Misantropen
Fruity skrev:Nej!
Ring dig, før du kommer!
Hva
0
Misantropen skrev:Fruity skrev:Nej!
Ring dig, før du kommer!
Hva
Ebenezer Scrooge, Det er vist mig
0
- Madam Pomfrey
- Kort karma: 1570
- Likede indlæg: 26886
Somregel helt fint...
Uventede gæster består dog typisk af børns kammerater, - og det kræver ikke det store af mig.
Min familie, især min far og min ene søster, - kun min mor er lidt stress at få uventet ind af døren, for hun kommenterer på rod m.m.
Ligeså kan vi også dumpe uventet ind hos min familie, uden at møde modstand på det.
Kæresten har fortalt hans søster m. familie at de self. også er velkomne til bare at dumpe ind forbi, eller ringe med kortere varsel og invitere sig selv
Han har lige skulle vænne sig til det med at "vi går ind og ud hos hinanden" - men er dog begyndt at praktisere det selv.
Min ene søster bor lige op af hvor vi handler, så man kan somregel se om de hjemme, så indimellem stikker vi/han lige ind og siger hej, eller har lige et spørgsmål til min søsters kæreste f.x.
Uventede gæster består dog typisk af børns kammerater, - og det kræver ikke det store af mig.
Min familie, især min far og min ene søster, - kun min mor er lidt stress at få uventet ind af døren, for hun kommenterer på rod m.m.
Ligeså kan vi også dumpe uventet ind hos min familie, uden at møde modstand på det.
Kæresten har fortalt hans søster m. familie at de self. også er velkomne til bare at dumpe ind forbi, eller ringe med kortere varsel og invitere sig selv
Han har lige skulle vænne sig til det med at "vi går ind og ud hos hinanden" - men er dog begyndt at praktisere det selv.
Min ene søster bor lige op af hvor vi handler, så man kan somregel se om de hjemme, så indimellem stikker vi/han lige ind og siger hej, eller har lige et spørgsmål til min søsters kæreste f.x.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
- Misantropen
Fruity skrev:Misantropen skrev:Fruity skrev:Nej!
Ring dig, før du kommer!
Hva
Ok, men hvordan har du det med uventede gæster? ¯\_(ツ)_/¯
0
Misantropen skrev:Fruity skrev:Misantropen skrev:Fruity skrev:Nej!
Ring dig, før du kommer!
Hva
Ok, men hvordan har du det med uventede gæster? ¯\_(ツ)_/¯
De skal holde sig væk. Kontakt bedes undladt i videst muligt omfang. Forstyrrende elementer frabedes
1
Hader det. Måske går jeg rundt i nattøj med fedtet hår og måske er her for rodet til gæster. Vil gerne have spontant besøg men skal lige have en aftale først så jeg evt kan nå i bad og sætte morgenmadstallerkner i opvaskemaskinen osv.
8
- 2SHY
- Kort karma: 1657
- Geografisk sted: Aalborg
- Likede indlæg: 21498
Jeg hader det. Jeg vil hellere lege gemmeleg end at åbne for uventede gæster
6
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm
Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself
The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself
The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Jeg vil ikke have at folk kommer uventet. Dem jeg kender ved godt, at jeg har det sådan, og det har de heldigvis ingen problemer med at efterleve. Jeg forstår ikke dem som bare kommer dumpende forbi, hvad er problemet i lige at ringe op/sende en besked om man ønsker et besøg først?
4
Vi får ikke uventede gæster. Som regel er dørklokken slået fra.
1