Lys skrev:paint skrev:Lys skrev:icelady skrev:paint skrev:Boligpriserne er steget, men en lejlighed på 3 sal tv på Østerbro til 32.000.000 kr, er alligevel lidt vildt. Lejligheden er ganske vist stor, men .... det er lidt absurd.
https://www.boliga.dk/adresse/kristiani ... etails-bvs
I samme opgang er der en på 257 kvm til 23 mill. Den du linker til er lidt højere end andre i området, men alligevel synes jeg ikke det er så meget igen.
I samme opgang er der en på 257 kvm til 23 mill.
Til gengæld er jeg wtf over det lille toilet i entreen og især altanen i forbindelse med det. Og at der kun er 1 badeværelse i så stor en lejlighed.
Overordnet virker det dog mere som en lejlighed for en enlig eller et par uden børn, fremfor noget for en børnefamilie.
Det er virkelig skørt at man skal gennem toilettet for at komme på altanen. Jeg synes dog ikke det er så underligt, at der kun er et bad. Lejligheden er formentlig ikke født med badeværelse og det er ikke så nemt at trække vand og afløb rundt i sådan en lejlighed. Så typisk holder man sig jo til de lodrette strenge.
Hvis man har en lejlighed til 32.000.000 kr, tror jeg ikke, at en faldstamme mere samt nogle vandrør, ville vælte budgettet for ejerne.
Næ, men det er jo ikke sikkert, at underboerne lige gider en ekstra faldstamme gennem stuen eller soveværelset… man kan jo ikke bare trække et vandret rør gennem egen lejlighed mig bekendt. Jeg siger ikke at det er umuligt at lave et yderligere badeværelse, men blot at det vel ikke er så usædvanligt at der kun er et i den type lejlighed.
Det er så også derfor jeg ikke fatter hvorfor man vil eje en lejlighed, eller rettere, hvordan modellen er holdbar. Man ejer en terning inde i en større terning og fedt nok at du kan lægge nye gulve på, men dit gulv er en anden mands loft og det sætter immervæk nogle begrænsninger.
Men altså, jeg er bare ikke skabt til byen. Jeg tog et diplom for nogle år siden på KEA i Hellerup og min græsplæne er større end alt det asfalt de har uden for til parkeringspladser og indgangsparti og ‘skolegård’.
Til gengæld kan man ikke rigtigt mærke når man er i det vænge at man er i København, det føles som en stille villavej og det er lige ned til vandet så jeg gætter på husene koster 30 millioner i området der.

Det giver i øvrigt fornemmelsen af, at man befinder sig i en kasse med låg på