Wtf-boligtråden

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1912
Likede indlæg: 29806

Re: Wtf-boligtråden

Indlægaf Aragorn » 15. mar 2026, 06:27

Lys skrev:
paint skrev:
Lys skrev:
icelady skrev:
paint skrev:Boligpriserne er steget, men en lejlighed på 3 sal tv på Østerbro til 32.000.000 kr, er alligevel lidt vildt. Lejligheden er ganske vist stor, men .... det er lidt absurd.

https://www.boliga.dk/adresse/kristiani ... etails-bvs

I samme opgang er der en på 257 kvm til 23 mill. Den du linker til er lidt højere end andre i området, men alligevel synes jeg ikke det er så meget igen.
I samme opgang er der en på 257 kvm til 23 mill.

Til gengæld er jeg wtf over det lille toilet i entreen og især altanen i forbindelse med det. Og at der kun er 1 badeværelse i så stor en lejlighed.
Overordnet virker det dog mere som en lejlighed for en enlig eller et par uden børn, fremfor noget for en børnefamilie.

Det er virkelig skørt at man skal gennem toilettet for at komme på altanen. Jeg synes dog ikke det er så underligt, at der kun er et bad. Lejligheden er formentlig ikke født med badeværelse og det er ikke så nemt at trække vand og afløb rundt i sådan en lejlighed. Så typisk holder man sig jo til de lodrette strenge.

Hvis man har en lejlighed til 32.000.000 kr, tror jeg ikke, at en faldstamme mere samt nogle vandrør, ville vælte budgettet for ejerne. :)

Næ, men det er jo ikke sikkert, at underboerne lige gider en ekstra faldstamme gennem stuen eller soveværelset… man kan jo ikke bare trække et vandret rør gennem egen lejlighed mig bekendt. Jeg siger ikke at det er umuligt at lave et yderligere badeværelse, men blot at det vel ikke er så usædvanligt at der kun er et i den type lejlighed.

Det er så også derfor jeg ikke fatter hvorfor man vil eje en lejlighed, eller rettere, hvordan modellen er holdbar. Man ejer en terning inde i en større terning og fedt nok at du kan lægge nye gulve på, men dit gulv er en anden mands loft og det sætter immervæk nogle begrænsninger.

Men altså, jeg er bare ikke skabt til byen. Jeg tog et diplom for nogle år siden på KEA i Hellerup og min græsplæne er større end alt det asfalt de har uden for til parkeringspladser og indgangsparti og ‘skolegård’.

Til gengæld kan man ikke rigtigt mærke når man er i det vænge at man er i København, det føles som en stille villavej og det er lige ned til vandet så jeg gætter på husene koster 30 millioner i området der.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Lys
Kort karma: 533
Likede indlæg: 13258

Indlægaf Lys » 15. mar 2026, 08:10

Aragorn skrev:
Lys skrev:
paint skrev:
Lys skrev:
icelady skrev:
paint skrev:Boligpriserne er steget, men en lejlighed på 3 sal tv på Østerbro til 32.000.000 kr, er alligevel lidt vildt. Lejligheden er ganske vist stor, men .... det er lidt absurd.

I samme opgang er der en på 257 kvm til 23 mill. Den du linker til er lidt højere end andre i området, men alligevel synes jeg ikke det er så meget igen.

Til gengæld er jeg wtf over det lille toilet i entreen og især altanen i forbindelse med det. Og at der kun er 1 badeværelse i så stor en lejlighed.
Overordnet virker det dog mere som en lejlighed for en enlig eller et par uden børn, fremfor noget for en børnefamilie.

Det er virkelig skørt at man skal gennem toilettet for at komme på altanen. Jeg synes dog ikke det er så underligt, at der kun er et bad. Lejligheden er formentlig ikke født med badeværelse og det er ikke så nemt at trække vand og afløb rundt i sådan en lejlighed. Så typisk holder man sig jo til de lodrette strenge.

Hvis man har en lejlighed til 32.000.000 kr, tror jeg ikke, at en faldstamme mere samt nogle vandrør, ville vælte budgettet for ejerne. :)

Næ, men det er jo ikke sikkert, at underboerne lige gider en ekstra faldstamme gennem stuen eller soveværelset… man kan jo ikke bare trække et vandret rør gennem egen lejlighed mig bekendt. Jeg siger ikke at det er umuligt at lave et yderligere badeværelse, men blot at det vel ikke er så usædvanligt at der kun er et i den type lejlighed.

Det er så også derfor jeg ikke fatter hvorfor man vil eje en lejlighed, eller rettere, hvordan modellen er holdbar. Man ejer en terning inde i en større terning og fedt nok at du kan lægge nye gulve på, men dit gulv er en anden mands loft og det sætter immervæk nogle begrænsninger.

Men altså, jeg er bare ikke skabt til byen. Jeg tog et diplom for nogle år siden på KEA i Hellerup og min græsplæne er større end alt det asfalt de har uden for til parkeringspladser og indgangsparti og ‘skolegård’.

Til gengæld kan man ikke rigtigt mærke når man er i det vænge at man er i København, det føles som en stille villavej og det er lige ned til vandet så jeg gætter på husene koster 30 millioner i området der.

Til gengæld gider jeg ikke bruge min sparsomme fritid på at slå græs, ordne have og vedligeholde hus. Eller have meget langt til arbejde. Og så ender man i en lejlighed i byen. Til gengæld har jeg (på papiret) tjent 3+ mio skattefrit på 5-6 år. Jeg forstår dog godt at man kan have det anderledes end mig.
0
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1912
Likede indlæg: 29806

Indlægaf Aragorn » 15. mar 2026, 08:52

Lys skrev:
Aragorn skrev:
Lys skrev:
paint skrev:
Lys skrev:
icelady skrev:

Til gengæld gider jeg ikke bruge min sparsomme fritid på at slå græs, ordne have og vedligeholde hus. Eller have meget langt til arbejde. Og så ender man i en lejlighed i byen. Til gengæld har jeg (på papiret) tjent 3+ mio skattefrit på 5-6 år. Jeg forstår dog godt at man kan have det anderledes end mig.

Det er en fin business case, og naturligvis er selve mekanismen rigtigt usund samt provokerende for de mennesker der ikke kan komme på boligmarkedet men det er klart at det intet har med dig personligt at gøre.

Jeg gider heller ikke rigtigt at slå græs, det klarer robotplæneklipperen selv og jeg har en mand der klipper hæk to gange årligt. Snerydning betaler jeg mig også fra.

Jeg har en time på arbejde og ja - det er lang tid. Men jeg sidder hjemme 3 gange om ugen og så er det jo bare op af trappen og så står det jeg skal bruge på bordet.

Men jo, jeg gad godt lige den detalje med at tjene adskillige millioner mens jeg bare bor her. Den kommer dog ikke.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 1093
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 33922

Indlægaf icelady » 26. mar 2026, 01:13

3 palæer sættes til salg sammen i Hellerup. De har været ejet af Det Danske Missionsselskab siden de blev bygget i 1908.

Kun billeder fra det ene palæ, da de 2 andre er udlejede.

Pris: 250.000.000 danske kroner.

Det er trods alt noget af en investering. :gruble:

https://www.estate.dk/villa/2900/strand ... rce=boliga
3
Moderator/er søges. Send PB til Patrick.

....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 7. apr 2026, 20:16

Det er et underligt hus for mig. Det tiltaler mig, og samtidig er jeg "nej, bare nej." :gruble:

Der er rå mure, masser af træværk, trægulve, på første sal er der aflange vinduer tæt ved gulvet.

https://www.place2live.dk/ejendom/gamme ... creen=true
1

....

Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 38800

Indlægaf TinaW » 8. apr 2026, 08:01

icelady skrev:Det er et underligt hus for mig. Det tiltaler mig, og samtidig er jeg "nej, bare nej." :gruble:

Der er rå mure, masser af træværk, trægulve, på første sal er der aflange vinduer tæt ved gulvet.

Jeg er enig.
Det er meget specielt og på en måde kan jeg godt lide det, og så alligevel ikke :D
1
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 8. apr 2026, 18:28

TinaW skrev:
icelady skrev:Det er et underligt hus for mig. Det tiltaler mig, og samtidig er jeg "nej, bare nej." :gruble:

Jeg er enig.
Det er meget specielt og på en måde kan jeg godt lide det, og så alligevel ikke :D

Jeg er stadig i tvivl om jeg kan lide det eller ej :lol:

Men jeg er nået frem til at det -for mig- ligner en der har villet bygge noget rigtigt fedt, men så mistede man en stor del af ens indtægt og måtte nøjes med, hvad der var på tilbud :gruble:
0

....

Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 38800

Indlægaf TinaW » 16. apr 2026, 00:40

De akustiklofter i den ene stue skæmmer helhedsindtrykket:

https://home.dk/salg/huse-villaer/skare ... 020002592/
2
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 442
Likede indlæg: 5946

Indlægaf girl_beat » 16. apr 2026, 06:10

TinaW skrev:De akustiklofter i den ene stue skæmmer helhedsindtrykket:

Det er en skændsel mod husets fine arkitektur :nerve: Det giver i øvrigt fornemmelsen af, at man befinder sig i en kasse med låg på :lol2:
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 3803
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 62490
Kontakt:

Indlægaf Ado » 16. apr 2026, 08:48

:nerve:

Jeg HADER troldtekt. For satan, hvor er det grimt.

Billede
0
Alenetid
Kort karma: 37
Likede indlæg: 1236

Indlægaf Alenetid » 16. apr 2026, 08:52

Ado skrev:

:nerve:

Jeg HADER troldtekt. For satan, hvor er det grimt.

Billede

Det ER så grimt! På højde med plastikvinduer!
Udover det må der kunne gemme sig en MÆNGDE edderkopper og andet kryb og kravl i alle de sprækker :tie: :shock:
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1549
Likede indlæg: 33080

Indlægaf sigge » 16. apr 2026, 10:43

Det er virkelig synd i det hus.

Jeg synes, det kan gøres okay i nye huse med udvalgte områder med akustikloft, men det der er bare ucharmerende.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 16. apr 2026, 10:58

Nu findes der flere former for akustiklofter og så er der blevet valgt noget nær den grimmeste :/

Jeg vil så sige, at jeg faktisk synes det passer godt sammen med det blå tapet. (ikke fint, men det kan sagten gå an).

Men det kunne have været gjort meget pænere og på en måde så det ikke virker så ulig resten af huset.
0

....

Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 16. apr 2026, 11:17

Hver gang jeg går over i vores lade, så kigger jeg på troldtektloftet og tænker over, hvorfor der er nogen der aktivt vælger at have det i deres hjem. Det skriger værksted og i bedste fald institution.
1
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 16. apr 2026, 11:31

For et par uger siden, læste jeg en artikel om et ungt par, som deler deres husrenovering på Instagram, og hvor de får en masse kritik af resultaterne.
Jeg er heller ikke udpræget vildt med de mørke trælofter, men shit det ser tandlægeagtigt ud med de nye lofter. Det kunne jeg dog ikke drømme om at skrive på deres profil. Jeg synes det er skide synd for dem. De er jo bare glade og stolte og vælger det som DE kan lide.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Bolig"