Hvordan bygger man et walk in closet?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15179

Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Zonta » 19. jan 2018, 10:19

Ja, jeg er ikke skide handy - min mand heller ikke. Men i soveværelset vil vi gerne have lavet et walk in, så vi kan have vores tøj her fremfor på børneværelserne. Det skal bygges i den ene ende af soveværelset - se billede. Vi regner med, at der skal sættes en væg op fra dørkarmen og så hen til ca. 1 meter fra vinduet og så skal der bygges indmad derefter. Men i praksis, hvordan gør man det så? Og hvis man skal have en håndværker til det, hvem skal man så have fat i? En tømrer? :genert: Som sagt - jeg er helt på bar bund med sådan noget her :lol:
Og hvis nu vi gerne vil have skiftet gulvet og ordnet tapetet osv., skal det så gøres inden eller? Ja hej, jeg har noget pap, som det gerne må skæres ud i :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13025
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1561
Likede indlæg: 21796

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Pandesteg » 19. jan 2018, 10:24

Min mand byggede selv et walk in i samme stil sidste år, prøver lige at tagge ham, han har måske nogle gode råd og evt. også nogle billeder.

NejJegErIkkeAsiat skrev:tag
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13025
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1561
Likede indlæg: 21796

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Pandesteg » 19. jan 2018, 10:29

Mht. indmad så byggede vi det i Algot-moduler fra Ikea. Der er sådan et værktøj, hvor man kan indsætte sine mål og så bygge modulerne ud fra det. Det er allertiders og vi har været rigtig glade for det. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S79165253/

Vi har også sammensat 4 Nordli-kommoder, de fungerer faktisk også rigtig godt derinde. http://www.ikea.com/dk/da/search/?query=NORDLI+Kommode
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7634

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. jan 2018, 10:31

Hvis du scroller lidt ned på denne side, er der billeder af hvordan jeg byggede vores op.

viewtopic.php?f=4&t=3166&start=30
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7634

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. jan 2018, 10:34

Den største udfordring ligger jo egentlig i om I vil undgå at skrue i jeres trægulve. Det kan være svært at undgå.
Men ellers er det bare bygget op i trælægter og mdf-plader.

Vi valgte at sætte en let foldedør i, i stedet for en rigtig dør. Det gjorde det også betydelig lettere at montere.
0
Neverkont
Indlæg: 1895
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2952

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Neverkont » 19. jan 2018, 13:38

Som jeg forstår dig, så bliver det ikke et helt lukket rum, med en dør ind til.

Hvis det skal være en nem løsning, så kan du jo dele rummet op med noget reol eller klædeskabe, i stedet for at lave en reel væg.

Et par eks.: https://www.houzz.dk/photo/632795-room- ... e-new-york

http://aicandecorate.blogspot.dk/2012/0 ... r.html?m=1
0
JoyNips
Indlæg: 12107
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34051

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf JoyNips » 19. jan 2018, 14:07

Prøv at kigge på christinadueholm.dk, hun og hendes mand har bygget et superfint walk-in.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Juki » 21. jan 2018, 04:04

Ikea har mange gode løsninger, fx deres Pax serie.

Selv ville jeg ønske at jeg havde plads til at få noget ordentlig tøjopbevaring, i stedet for de dybe, indbyggede skabe der er i min bolig.

Jeg ville helt klart gå efter et "byg selv" system, hvor man selv vælger hvad man vil have udfra hvad man har brug for. Og hvor modulerne kan genbruges, hvis man flytter om, eller videresælges.

Men overordnet set handler det vel om hvilken form for opbevaring I har brug for, om det primært er hylder, skuffer, en bøjlestang eller lidt af det hele. Personligt vil jeg anbefale at I vælger noget hvor man kan lukke af til, enten med en dør eller skydelåger fx. Især når det skal være en del af jeres soveværelse. En ting er at det risikerer at blive støvet osv., men det kommer også bare hurtigt til at se rodet og træls ud, hvis alting ikke lige ligger eller hænger ordentligt.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15179

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Zonta » 21. jan 2018, 08:59

JoyNips skrev:Prøv at kigge på christinadueholm.dk, hun og hendes mand har bygget et superfint walk-in.

Tak - det ser super fint ud! :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4154
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7845

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 09:08

Vi byggede det op af pax elementer, så slap vi for at skulle bore i gulvet, fordi bagsiden af paxelementerne udgjorde væggen. Derpå satte vi så plader på, så det ligner en rigtig væg fra den anden side :)
Vores opdeler nemlig også vores soveværelse.

Det er simpelthen den bedste beslutning vi nogensinde har gjort i vores lejlighed. Desværre er vores soveværelse så småt man nærmest ikke kan tage billeder af det. Det minder meget om Christina Dueholms, bortset fra vi har alle elementer i fuld højde.
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15179

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Zonta » 21. jan 2018, 09:09

Juki skrev:Ikea har mange gode løsninger, fx deres Pax serie.

Selv ville jeg ønske at jeg havde plads til at få noget ordentlig tøjopbevaring, i stedet for de dybe, indbyggede skabe der er i min bolig.

Jeg ville helt klart gå efter et "byg selv" system, hvor man selv vælger hvad man vil have udfra hvad man har brug for. Og hvor modulerne kan genbruges, hvis man flytter om, eller videresælges.

Men overordnet set handler det vel om hvilken form for opbevaring I har brug for, om det primært er hylder, skuffer, en bøjlestang eller lidt af det hele. Personligt vil jeg anbefale at I vælger noget hvor man kan lukke af til, enten med en dør eller skydelåger fx. Især når det skal være en del af jeres soveværelse. En ting er at det risikerer at blive støvet osv., men det kommer også bare hurtigt til at se rodet og træls ud, hvis alting ikke lige ligger eller hænger ordentligt.

Vi skal have lidt af det hele, men jeg tror hovedsageligt det bliver skuffer og bøjlestænger. Du kan se lidt på billedet (ja, jeg har fantastiske paint-skills!) hvordan vi tænker, at selve layoutet skal være. Vi har ikke mulighed for at sætte dør i pga. vinduer og der er ingen grund til at sætte en dør i et andet sted, for så vil det bare gå ud over vinduerne :D Tror det er denne her måde vi får mest ud af det på :)

DISCLAIMER: Det jeg kalder en halvvæg er altså en væg i fuld højde, men den går ikke hele vejen hen. Ja, jeg sagde jo, at jeg ikke er håndværker-kyndig :lol: :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4154
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7845

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Filipai » 21. jan 2018, 09:10

Hvad er målene på pladsen hvor der kan være skabe på? Brede og dybde?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Aquadorable » 21. jan 2018, 10:20

Zonta, tjek Christina Dueholm ud på Instagram. Hun har også en blog. Jeg mener, deres walk in er en slags Ikea-hack, og det er virkelig pænt. Hun har lavet flere videoer med det :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15179

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Zonta » 21. jan 2018, 17:45

Her er ny tegning med ca. mål. Der kan godt siges 185 i bredden, men jeg tænker det er bedre at have lidt luft at arbejde med :) De 320 er på tværs af hele værelset - dvs. helt over til vinduet. Så hvis der skal være en døråbning på ca. 80 cm, vil væggen jo være 240 cm lang :)

Altså er målene: 180 x 240 cm :D :lol2:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Tricolette » 22. jan 2018, 08:15

For at undgå at tøjet bleges uheldigt at sollyset fra vinduet, så vil jeg råde jer til at få sat en skydedør op foran indgangen til jeres walkin.
Feks 2 låger på 50 cm bredde, som kan skydes til siden og ikke fylder mere end skabenes bredde.
1

Tilbage til "Bolig"