Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2941

Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Indlægaf Kilix » 31. mar 2019, 21:23

Vi skal paa et eller andet tidspunkt i gang med en gennemgaaende renovation af vores hyggelige lille hollaender hytte. Alt skal rives ud og vaek. Gulve, vaegge, koekken, badevaerelse, baggang, forgang - hele molevitten!
Og saa skal vi have nyt!
Jeg er allerede i gang med saa smaat at designe vores lille, nye koekken, og kom i den forbindelse til at taenke paa hvad der er af nye tiltag paa bolig fronten. F.eks overvejer jeg en Quooker vandhane.

Hvad staar der paa din bolig oenskeliste?

Paa min egen staar der:
Gulvvarme i hele hytten
Badekar!
Skydedoere
Walk-in closet
Haenge pejs

Mere omstaendigt:
Spiral kaelder

Ting der ikke noedvendigvis skal bygges ind, men som ville goere det lidt nemmere i laengden:
Quooker vandhane
Smart lys (Hue eller andet)
Smart hoejttalere (Sonos)
Robotstoevsuger (Roomba)

Jeg har brug for noget inspiration, saa smid endelig alle dine boligdroemme her i traaden :D
0
JoyNips
Indlæg: 12123
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34096

Re: Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Indlægaf JoyNips » 1. apr 2019, 09:48

Gæstetoilet: males, nye knager, nyt spejl, ny belysning
Entre: males, nye klinker (som skal føres ud i køkkenet) med gulvvarme under, nye låger på garderobeskabe
Køkken: nyt køkken, videreførte klinker fra entre, åbnes til kip, indbrudssikre (og katte-udbrudssikre) hasper på vinduer
Stue: åbnes til kip, nye vinduer/terassedør, nyt parketgulv
Kontor: nye vinduer, males, nyt parketgulv
Forældrebadeværelse: nyt badeværelse
Værelser: indbrudssikre hasper på vinduer
Gang: nyindretning af indbyggede skabe, skydelåger for skabe, nyt parketgulv
Soveværelse: males, nyindretning af indbyggede skabe, skydelåger for skabe, nyt parketgulv
Kælder: samme klinker som i entre, gulvvarme
Kælderbadeværelse: nyt badeværelse med inddragelse af halvdelen af saunaen, den anden halvdel laves til dybt skab med adgang fra kældergang under trappen.

Derudover ønsker vi os en robotplæneklipper, et drivhus, nyt hegn i haven, ny græsplæne, beskæring af grantræ, beskæring af syren
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13051
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Indlægaf Pandesteg » 1. apr 2019, 10:01

Puuuh, der er mange :-D

Stue: Nye lofter, nyt gulv, evt nyt spisebord, væg-til-væg reol vi selv bygger
Mellemgang: nyt gulv, hoveddør skiftes til vinduesparti, der skal tapet ned, spartles, filt op og males
Kontor: Mangler belysning og lidt møblering
Hobbyrum: Walk in skab skal bygges op og møbleres. Selve hobbyrummet skal møbleres og der mangler belysning
Soveværelse: vi skal finde ud af hvad der skal være i det hjørne vi nu får ledigt da kommoden flytter i Walk in, der mangler lidt lister og der mangler billeder på væggen.
Køkken: der mangler fodpaneler/gerikter, vi skal have lavet spisekrog og have lidt forskelligt op på væggene.
Bryggers: der skal sættes det gamle køkken ind og masser af reoler til opbevaring. Evt også gøres noget ved gulvet.
Entre: nyt gulv på et tidspunkt.
Gæstebad: gad godt det blev totalrenoveret engang, men det er ikke noget vi rigtig har tænkt så meget over.
Gæsteværelse: tapet ned, spartles, filtes, males, nyt gulv og indrettes. Muligvis skal loftet også males, kan ikke huske det.
Sommerstue: skal males og der skal laves udgang til kattevoliere.
Træningsrum: skal indrettes med gummigulv, træningsbarre osv.
Værksted: skal have en høvlbænk og indrettes på ny efter vi fik hentet en masse maskiner forleden.
Potteskur: skal have bygget nogle hylder som dyrenes foder kan opbevares under og skal også rettænke indretningen derinde nu hvor udekattene ikke skal bo der længere.
Udendørs skal vi have hegnet hele grunden ind og bygget kattevoliere (de to ting har førsteprioritet tror jeg), drivhus skal sættes op, højbed/køkkenhave anlægges, hønsehaven skal have flere blomster og bede og jeg vil gerne have et hønsehus mere.

Og så har jeg helt 100 glemt en masse ting!!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16433
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30592

Re: Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Indlægaf TinaW » 1. apr 2019, 10:05

Entre (er næste projekt): Nyt gulv og der skal nyt tapet og lofter op. Males
Vaskekælder: Rummet hvor vaskemaskinen står skulle gerne blive til et badeværelse på et tidspunkt. Der er gjort klar med afløb osv. Rummet der ligger før vaskerummet, er det planen skal sættes i stand og så kan det enten bruges som gæsteværelse eller måske teenage afd.

Egentligt er det primært vores have, der er den store udfordring.
Senest rettet af TinaW 1. apr 2019, 11:39, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7635

Re: Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 1. apr 2019, 10:18

Pandesteg skrev:Puuuh, der er mange :-D

Stue: Nye lofter, nyt gulv, evt nyt spisebord, væg-til-væg reol vi selv bygger
Mellemgang: nyt gulv, hoveddør skiftes til vinduesparti, der skal tapet ned, spartles, filt op og males
Kontor: Mangler belysning og lidt møblering
Hobbyrum: Walk in skab skal bygges op og møbleres. Selve hobbyrummet skal møbleres og der mangler belysning
Soveværelse: vi skal finde ud af hvad der skal være i det hjørne vi nu får ledigt da kommoden flytter i Walk in, der mangler lidt lister og der mangler billeder på væggen.
Køkken: der mangler fodpaneler/gerikter, vi skal have lavet spisekrog og have lidt forskelligt op på væggene.
Bryggers: der skal sættes det gamle køkken ind og masser af reoler til opbevaring. Evt også gøres noget ved gulvet.
Entre: nyt gulv på et tidspunkt.
Gæstebad: gad godt det blev totalrenoveret engang, men det er ikke noget vi rigtig har tænkt så meget over.
Gæsteværelse: tapet ned, spartles, filtes, males, nyt gulv og indrettes. Muligvis skal loftet også males, kan ikke huske det.
Sommerstue: skal males og der skal laves udgang til kattevoliere.
Træningsrum: skal indrettes med gummigulv, træningsbarre osv.
Værksted: skal have en høvlbænk og indrettes på ny efter vi fik hentet en masse maskiner forleden.
Potteskur: skal have bygget nogle hylder som dyrenes foder kan opbevares under og skal også rettænke indretningen derinde nu hvor udekattene ikke skal bo der længere.
Udendørs skal vi have hegnet hele grunden ind og bygget kattevoliere (de to ting har førsteprioritet tror jeg), drivhus skal sættes op, højbed/køkkenhave anlægges, hønsehaven skal have flere blomster og bede og jeg vil gerne have et hønsehus mere.

Og så har jeg helt 100 glemt en masse ting!!


Radiatorskjulere skal bygges og monteres. Hvert fald i soveværelse, hobbyrum og kontor.
Den gamle brændeovn skal ud og hjørnet hvor den stod skal istandsættes.
Alle udvendige facader gennemgås og puds repareres.
Alle (28??) vinduer skal istandsættes.
Alle 3 skorstene skal istandsættes.
Og træ omkring 1. sals vinduer skal udskiftes.
De to sidste ting skal gøres i år.

Og mon ikke vi stadig har glemt lidt :D
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 1. apr 2019, 10:23, rettet i alt 1 gang.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Indlægaf Sof » 1. apr 2019, 10:19

Lige i øjeblikket er en udskiftning af hus bare virkelig højt på min ønskeliste. Synes ikke rigtig det vil, som jeg vil.

(Måske) Mere realistisk ønskeliste:
- Nå til enighed om fliser i nyt badeværelse og at finde en håndværker man kan stole på til at lægge gulvvarme og lægge føromtalte fliser. I det nye badeværelse er badekar det højeste ønske.
- At få færdiggjort småprojekter. Små områder der skal fuges, rør der skal dækkes, emhætte-kasse der skal males. Vi har alle materialer, tiden bruger vi på at lave alt muligt andet.

I haven:
- En ny havelåge + hegn, så vi slipper for nysgerrige blikke.
- Ny (træ)terrasse, overdækning og møbler.
- En hyldetræ der giver masser af hyldeblomster til saft
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13051
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1566
Likede indlæg: 21832

Re: Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Indlægaf Pandesteg » 1. apr 2019, 10:21

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Pandesteg skrev:Puuuh, der er mange :-D

Stue: Nye lofter, nyt gulv, evt nyt spisebord, væg-til-væg reol vi selv bygger
Mellemgang: nyt gulv, hoveddør skiftes til vinduesparti, der skal tapet ned, spartles, filt op og males
Kontor: Mangler belysning og lidt møblering
Hobbyrum: Walk in skab skal bygges op og møbleres. Selve hobbyrummet skal møbleres og der mangler belysning
Soveværelse: vi skal finde ud af hvad der skal være i det hjørne vi nu får ledigt da kommoden flytter i Walk in, der mangler lidt lister og der mangler billeder på væggen.
Køkken: der mangler fodpaneler/gerikter, vi skal have lavet spisekrog og have lidt forskelligt op på væggene.
Bryggers: der skal sættes det gamle køkken ind og masser af reoler til opbevaring. Evt også gøres noget ved gulvet.
Entre: nyt gulv på et tidspunkt.
Gæstebad: gad godt det blev totalrenoveret engang, men det er ikke noget vi rigtig har tænkt så meget over.
Gæsteværelse: tapet ned, spartles, filtes, males, nyt gulv og indrettes. Muligvis skal loftet også males, kan ikke huske det.
Sommerstue: skal males og der skal laves udgang til kattevoliere.
Træningsrum: skal indrettes med gummigulv, træningsbarre osv.
Værksted: skal have en høvlbænk og indrettes på ny efter vi fik hentet en masse maskiner forleden.
Potteskur: skal have bygget nogle hylder som dyrenes foder kan opbevares under og skal også rettænke indretningen derinde nu hvor udekattene ikke skal bo der længere.
Udendørs skal vi have hegnet hele grunden ind og bygget kattevoliere (de to ting har førsteprioritet tror jeg), drivhus skal sættes op, højbed/køkkenhave anlægges, hønsehaven skal have flere blomster og bede og jeg vil gerne have et hønsehus mere.

Og så har jeg helt 100 glemt en masse ting!!


Radiatorskjulere skal bygges og monteres. Hvert fald i soveværelse, hobbyrum og kontor.
Den gamle brændeovn skal ud og hjørnet hvor den stod skal istandsættes.
Alle facader gennemgås og puds repareres.
Alle (28??) vinduer skal istandsættes.
Alle 3 skorstene skal istandsættes.
Og træ omkring 1. sals vinduer skal udskiftes.
De to sidste ting skal gøres i år.

Og mon ikke vi stadig har glemt lidt :D


Der skal laves forsatsruder til de fleste af vinduerne
Der skal åbnes op til kip i træningsrummet

Vi må hellere stoppe nu :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Indlægaf Chachacha » 1. apr 2019, 10:27

Føler mig ganske beskeden nu, jeg ønsker mig nemlig bare et par smukke radiatorskjulere :D
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Indlægaf Stitch » 1. apr 2019, 10:34

Ny flytter jeg jo først lige ind d. 1. maj, men har en masse want to og need to på listen :lol2:

Gang: ned med savsmuldtapet og få malet i stedet. Købe nyt skoskab, spejl samt knagerække/hattehylde.
Toilet: male, ny hjørnehylde, bademåtte og forhæng. Evt. ny bruser med tiden.
Soveværelse: male loft og vægge. Få ordnet vindueskarmen. Nye lamper og hylde i stedet for sengebord.
Soveværelse: male loft og vægge. Skal den grønne væg være en anden farve? Nye møbler. Hvilke lamper?
Køkken/alrum: male loft og vægge. Mangler belysning og sofa.
Altan: skal shines op og mangler møbler. Annione står for planter :D

Der skal sikkert tilføjes en masse til listen :D
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
MissB
Indlæg: 2400
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2274

Re: Hvilke bolig-forbedringer oensker du dig?

Indlægaf MissB » 1. apr 2019, 11:37

Nye vindueskarme i stue og soveværelset. Det kan min kæreste heldigvis lave nemt, når der lige er tid :banan:
0

Tilbage til "Bolig"