Havde en rimelig god halvmaraton i går som giver mig lyst til at tage en mere snart
Men nu er det lige cykling den står på halvanden måned mere
Men der efter skal jeg virkelig i gang med at løbe igen
Løbetråden
Re: Løbetråden
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Jeg har meldt mig til min første halvmaraton i otte år sammen med en veninde i udlandet.
For nogle dage siden løb jeg en tur på 18 km, som gik fint, men dagen efter var jeg med i en løbeklub (5 km easy pace), så tænkte, at det kunne jeg sagtens.
Siden har jeg haft megaondt i min ene fod hen over vristen, hvilket også var tilfældet sidste sommer. Åh, jeg håber det når at gå i sig selv. Der er under en måned til halvmaraton, og det ville simpelthen være så ærgerligt at misse!
For nogle dage siden løb jeg en tur på 18 km, som gik fint, men dagen efter var jeg med i en løbeklub (5 km easy pace), så tænkte, at det kunne jeg sagtens.
Siden har jeg haft megaondt i min ene fod hen over vristen, hvilket også var tilfældet sidste sommer. Åh, jeg håber det når at gå i sig selv. Der er under en måned til halvmaraton, og det ville simpelthen være så ærgerligt at misse!
0
Selma156 skrev:Jeg har meldt mig til min første halvmaraton i otte år sammen med en veninde i udlandet.
Har du øget løbemængden for hurtigt?
For man må generelt ikke øge den ugentlige løbemængde med mere end 10% om ugen. Så hvis du pludselig løber en lang tur, skal du korte nogle af de andre ture af eller springe over en så du stadig lader på det normale antal km for en uge.
Ellers er det netop at det nemt kan gå galt.
Min erfaring er at det sjældent er en fordel at holde helt pause. Eller jo lige nogle dage efter at man har lavet en skade, men så skal man ellers i gang igen i det små.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Artem skrev:Selma156 skrev:Jeg har meldt mig til min første halvmaraton i otte år sammen med en veninde i udlandet.
Har du øget løbemængden for hurtigt?
For man må generelt ikke øge den ugentlige løbemængde med mere end 10% om ugen. Så hvis du pludselig løber en lang tur, skal du korte nogle af de andre ture af eller springe over en så du stadig lader på det normale antal km for en uge.
Ellers er det netop at det nemt kan gå galt.
Min erfaring er at det sjældent er en fordel at holde helt pause. Eller jo lige nogle dage efter at man har lavet en skade, men så skal man ellers i gang igen i det små.
Jeg synes selv, jeg har opjusteret mængden stille og roligt. Ca. 1 km længere om ugen på den længste tur, hvor jeg startede fra 13 og nu er oppe på 18 km. Jeg har løbet 30-33 km om ugen, som er nogenlunde min normale distance. Så de andre ture har været på 6-10 km.
Hvor længe tror du, jeg skal holde pause? Jeg løb i lørdags, og tænker at vente til weekenden med at prøve at løbe en lille tur.
0