Jeg har før påpeget at uanset hvilke unoder en tekster ellers giver sig hen til, er de som regel meget klippefaste på det de lærte i skolen om at skrive tal til og med ti med bogstaver.
Det er ellers kun en tommelfingerregel der afhænger af sammenhængen. Det her (fra en gammel Barnaby) ser jo fx helt åndssvagt ud:
- Hvor var De i går mellem ti og 12?
Alt om undertekster
- icelady
- Moderator
- Kort karma: 1103
- Geografisk sted: Randers
- Likede indlæg: 34377
Re: Alt om undertekster
Ser en film hvor dame skal besøge en veninde på sygehuset.
"Sorry, I am looking for Mrs Collins. She was admitted to the hospital today."
bliver til:
"Undskyld jeg leder efter Fru Collins. Hun skulle være blevet indleveret på sygehuset i dag."
"Indleveret"

"Sorry, I am looking for Mrs Collins. She was admitted to the hospital today."
bliver til:
"Undskyld jeg leder efter Fru Collins. Hun skulle være blevet indleveret på sygehuset i dag."
"Indleveret"

3
Moderator/er søges. Send PB til Patrick.
....
“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
I går så jeg et engelsk program om Hotel Nimb og Tivoli. Teksteren var tydeligvis lidt historieløs, for han kunne ikke gennemskue den engelske accent på efternavnet Carstensen, og skrev konsekvent “Castingson” om Tivolis grundlægger.
1
You can't spell awesome without me.
sigge skrev:I går så jeg et engelsk program om Hotel Nimb og Tivoli. Teksteren var tydeligvis lidt historieløs, for han kunne ikke gennemskue den engelske accent på efternavnet Carstensen, og skrev konsekvent “Castingson” om Tivolis grundlægger.
Det må have været meget lavt betalt, siden vedkommende ikke lige har haft tid til at google hvem der har grundlagt Tivoli.

1
dgd2007 skrev:sigge skrev:I går så jeg et engelsk program om Hotel Nimb og Tivoli. Teksteren var tydeligvis lidt historieløs, for han kunne ikke gennemskue den engelske accent på efternavnet Carstensen, og skrev konsekvent “Castingson” om Tivolis grundlægger.
Det må have været meget lavt betalt, siden vedkommende ikke lige har haft tid til at google hvem der har grundlagt Tivoli.
Eller også er det AI.
1
Lys skrev:dgd2007 skrev:sigge skrev:I går så jeg et engelsk program om Hotel Nimb og Tivoli. Teksteren var tydeligvis lidt historieløs, for han kunne ikke gennemskue den engelske accent på efternavnet Carstensen, og skrev konsekvent “Castingson” om Tivolis grundlægger.
Eller også er det AI.
Der stod et navn på teksteren til sidst, så ikke AI.
2
You can't spell awesome without me.
sigge skrev:Lys skrev:dgd2007 skrev:sigge skrev:I går så jeg et engelsk program om Hotel Nimb og Tivoli. Teksteren var tydeligvis lidt historieløs, for han kunne ikke gennemskue den engelske accent på efternavnet Carstensen, og skrev konsekvent “Castingson” om Tivolis grundlægger.
Eller også er det AI.
Der stod et navn på teksteren til sidst, så ikke AI.
Ellers også et godt bud ... og strengt taget kunne teksteren jo godt have kørt filmen igennem AI og så udgivet resultatet under eget navn.
På den anden side ved AI-uhyret jo godt hvem der grundlagde Tivoli:
Så nok ikke alligevel.
Har I for øvrigt set at Youtube tibyder automat-undertekster? Ved ikke om det er på alt, eller bare på nogle specielle, men død forvirrende faktisk, når den bare sprøjter ordene på ét eller et par stykker ad gangen, og ikke som mere eller mindre fuldgyldige sætninger, som vi er vant til i et civiliceret undertekstland!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1