Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2020, 22:44

Allmost_Famous skrev:
kidkomb skrev:Hvis jeg skal gætte så synes 99% af alle forældre der oplever en underretning at de i hvert fald ikke har gjort noget galt og at det simpelthen er frygteligt ud over alle grænser at de sådan bliver anklaget!
Det kan vel ikke komme som nogen overraskelse.
(Jvf artiklen om Mette der JO i kraft af sin status og årsindkomst bestemt ikke tilhører den gruppe af mennesker der kan finde på at slå deres børn.
Kære Mette, kunne du optræde mere arrogant?)

Jeg oplevede en underretning da sønnike var lille. Fordi han sov i en beskidt barnevogn i dagplejen. I dagplejens barnevogn, vel at mærke.

Det var alligevel vildt nok.

Jeg siger bestemt ikke at alle underretninger er berettiget. Slet ikke. Jeg anerkender at den måde vores system er skruet sammen på lige nu er horribel. Men at udtale at "sådan nogle som os" underforstået at på Strandvejen er man da for veluddannet til at slå sine børn er bare arrogant, nedladende og uintelligent.
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15556
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1253
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 26004

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 1. mar 2020, 23:04

Allmost_Famous skrev:
kidkomb skrev:Hvis jeg skal gætte så synes 99% af alle forældre der oplever en underretning at de i hvert fald ikke har gjort noget galt og at det simpelthen er frygteligt ud over alle grænser at de sådan bliver anklaget!
Det kan vel ikke komme som nogen overraskelse.
(Jvf artiklen om Mette der JO i kraft af sin status og årsindkomst bestemt ikke tilhører den gruppe af mennesker der kan finde på at slå deres børn.
Kære Mette, kunne du optræde mere arrogant?)

Jeg oplevede en underretning da sønnike var lille. Fordi han sov i en beskidt barnevogn i dagplejen. I dagplejens barnevogn, vel at mærke.

Det var alligevel vildt nok.


Jeg kender en enlig far, der blev sendt en underretning på, fordi han tog en måned på ferie og lod sin dengang knap 18årige blive alene hjemme. Dette næsten myndige 'barn' havde endda et familiemedlem i samme bebyggelse. Uha uha da
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf zembra1986 » 1. mar 2020, 23:21

Kalimsofie skrev:
Lys skrev:
Flora skrev:Når man køber squash i Netto, kan man vælge mellem:
- økologisk, indpakket i plastik
- ikke økologisk, uindpakket

Gad vide, hvad der egentlig er bedst for miljøet :gruble:


Plastindpakningen skulle forlænge holdbarheden, så det er i hvert fald ikke så skidt som man måske umiddelbart tænker.


Det er også noget med, at de er nødt til at pakke én af varianterne ind for at kunne kende forskel på øko og ikke-øko. Og så giver det jo mest mening at bruge plastik på dem, der er færrest af, nemlig øko, for at minimere brugen af plastik.
Jeg mener en eller anden chef i Coop en gang forklarede det sådan i et interview.


I Rema, hvor jeg handler, er ikke-økologisk squash pakket ind i plast og økologisk har et lille øko klistermærke omkring sig. Jeg køber altid økologisk. Ved ikke hvad der er bedst for miljøet, men her vægter det højest, at minimere mit indtag af sprøjtegifter.
2
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kalimsofie » 2. mar 2020, 01:04

Falstria skrev:
Kalimsofie skrev:
Lys skrev:
Flora skrev:Når man køber squash i Netto, kan man vælge mellem:
- økologisk, indpakket i plastik
- ikke økologisk, uindpakket

Gad vide, hvad der egentlig er bedst for miljøet :gruble:


Plastindpakningen skulle forlænge holdbarheden, så det er i hvert fald ikke så skidt som man måske umiddelbart tænker.


Det er også noget med, at de er nødt til at pakke én af varianterne ind for at kunne kende forskel på øko og ikke-øko. Og så giver det jo mest mening at bruge plastik på dem, der er færrest af, nemlig øko, for at minimere brugen af plastik.
Jeg mener en eller anden chef i Coop en gang forklarede det sådan i et interview.


Det lyder som bullshit.

Holdbarheden er nok mere relevant end om man kan skelne.
Og plast indpakning... Så kender man da ikke sit publikum til øko varer særligt godt i Coop vist.

Holdbarheden handler om vokslaget på overfladen.
Nogle sorter er bedre til at danne naturligt vokslag end andre (og holde længere).
Det er nok ikke de samme sorter som dyrkes økologisk.


Altså, jeg betvivler ikke, at det kan være pga. holdbarhed. Men jeg kan nu også se fidusen i, at forbrugerne kan se forskel. Hvis man nu tager en squash og fortryder og lægger tilbage i den forkerte kasse. Så vil andre kunder måske ikke føle så meget for at købe øko-varianten, når de ikke kan være sikker på, det rent faktisk er en økologisk squash?
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 2. mar 2020, 07:39

Ham knaldhætten der blev ved reklamere herinde i går og oprettede profil efter profil, fordi han ikke synes at reglerne skulle gælde ham?
Jeg gik ind på både hans og ejerens (en dame) facebookside i går og skrev at jeg synes at de skulle holde op med at spamme private fora med deres reklamer og respektere når de får at vide at de skal holde op.
Her til morgen har begge blokeret mig.
Jeg er mere end almindelig sikker på at sådan nogle mennesker, dem ville jeg aldrig lave forretning med. Ikke på vilkår om de skulle have mine penge.
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 2. mar 2020, 10:49

Der er meget lidt motivation at finde til at tage ud at ride, når man kigger ud af vinduet og himlen er grå.
0
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7695
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 770
Likede indlæg: 21542

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nesnay » 2. mar 2020, 13:03

Opslag på intranettet om, at en medarbejder i it-afdelingen har 10-årsjubilæum, er illusteret med et billede af jubilaren. I dagens anledning har han taget en blazer på, men indenunder ses en t-shirt med lyssværd og Star Wars-logo :-D
26
Lys
Indlæg: 5976
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10794

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lys » 2. mar 2020, 14:43

Falstria skrev:
Kalimsofie skrev:
Falstria skrev:
Kalimsofie skrev:
Lys skrev:
Flora skrev:Når man køber squash i Netto, kan man vælge mellem:
- økologisk, indpakket i plastik
- ikke økologisk, uindpakket

Gad vide, hvad der egentlig er bedst for miljøet :gruble:


Plastindpakningen skulle forlænge holdbarheden, så det er i hvert fald ikke så skidt som man måske umiddelbart tænker.


Det er også noget med, at de er nødt til at pakke én af varianterne ind for at kunne kende forskel på øko og ikke-øko. Og så giver det jo mest mening at bruge plastik på dem, der er færrest af, nemlig øko, for at minimere brugen af plastik.
Jeg mener en eller anden chef i Coop en gang forklarede det sådan i et interview.


Det lyder som bullshit.

Holdbarheden er nok mere relevant end om man kan skelne.
Og plast indpakning... Så kender man da ikke sit publikum til øko varer særligt godt i Coop vist.

Holdbarheden handler om vokslaget på overfladen.
Nogle sorter er bedre til at danne naturligt vokslag end andre (og holde længere).
Det er nok ikke de samme sorter som dyrkes økologisk.


Altså, jeg betvivler ikke, at det kan være pga. holdbarhed. Men jeg kan nu også se fidusen i, at forbrugerne kan se forskel. Hvis man nu tager en squash og fortryder og lægger tilbage i den forkerte kasse. Så vil andre kunder måske ikke føle så meget for at købe øko-varianten, når de ikke kan være sikker på, det rent faktisk er en økologisk squash?


De kunne da nøjes med et lille klistermærke.

Det der plastik fjerner jo fuldstændigt argumentet omkring at købe økologi.
Det er jo at pakke hver enkelt frugt ind i kemi.
Det skal man da lade være med at købe.


Hvorfor, hvis plasten er fx bionedbrydelig og forlænger holdbarheden, så risikoen for madspild mindskes?

Nogen ville i øvrigt nok argumentere for, at squashen VAR kemi (for hvad er ikke kemi?), men det er nok bare mig :)
8
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17208

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 2. mar 2020, 16:30

Det er endnu ikke lykkes mig at handle dagligvarer uden andre kunder eller personalet spørger ind til mine genanvendelige grøntposer, siden jeg købte dem.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9884
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9605

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Spjaerten » 2. mar 2020, 16:52

Nogen tæt på skal ha karbonader eller snitzler. Der dufter af stegt panering på altanen
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21521

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf catnip » 2. mar 2020, 18:08

Cockburn er et virkelig uheldigt efternavn. Især til en mand.
4
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Angerboda
Indlæg: 513
Tilmeldt: 4. okt 2015, 22:55
Kort karma: 96
Likede indlæg: 852

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Angerboda » 3. mar 2020, 07:24

Rivotril er 100 gange bedre end hash! :love:
0
Livet det kan komme an, og det skal ske som sker
Ingen kan nogensinde elske dig højere end jeg! :blomst:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3106
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 440
Likede indlæg: 8151

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Charly » 3. mar 2020, 09:26

Virkelig upraktisk at skulle nyse, når man spiser gulerod :s
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2020, 10:23

Jeg bliver rigtig hidsig af at diskutere fagforeninger åbenbart.
Altså jeg sidder stille og roligt foran min computer og diskuterer i pænt sprog og nede på jorden, men indvendig?
Jeg KOGER! :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16567
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1428
Likede indlæg: 31001

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 3. mar 2020, 10:37

Når jeg udskriver regninger internt og dermed selv putter dem i kuvert og sætter frimærke på og frimærkerne er forskellige, sætter jeg frimærke på, jeg synes passer til kunden :fløjt:
Pt. er det noget tegning af Danmarks dyreliv; rålam, pindsvin. sort egern, hasselmus og lækat. Hasselmus og lækat er mindre nuttede, end de tre andre og ryger derfor på breve til mandlige kunder. De andre til de kvindelige.
Jeg har muligvis ikke super travlt de her dage :D
27

Tilbage til "Generelt"