Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9167
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1025
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22167

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 15. mar 2020, 08:47

sigge skrev:Det ærgrer mig, at jeg ikke kom til Tyskland efter dåsecolaer, inden hele coronahalløjet brød løs. Nu kan jeg jo ikke gøre det, og guderne må vide, hvornår situationen normaliseres igen, så jeg kan komme af sted uden at blive opfattet som en idiot uden respekt for folkesundheden.


Der er vist åbnet for grænsehandel.
Så det burde ikke være et problem.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13109
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3552
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56345
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 15. mar 2020, 08:51

Purple Haze skrev:
sigge skrev:Det ærgrer mig, at jeg ikke kom til Tyskland efter dåsecolaer, inden hele coronahalløjet brød løs. Nu kan jeg jo ikke gøre det, og guderne må vide, hvornår situationen normaliseres igen, så jeg kan komme af sted uden at blive opfattet som en idiot uden respekt for folkesundheden.


Der er vist åbnet for grænsehandel.
Så det burde ikke være et problem.

Problem og problem. Det frarådes kraftigt at tage over grænsen og handle.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15736
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1645
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21151

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 15. mar 2020, 09:36

Lemonella skrev:
lillebjoern skrev:Sjovt, som alle i Danmark hamstrer, men sjovt nok ingen herindefra :D "Nej, jeg hamstrer ikke - altså jo, jeg købte godt nok lige alt det her, som jeg ikke sådan lige havde akut brug for, men det var jo også fordi at det var dét jeg normalt skulle købe og så købte jeg det jo altså bare. Og så bare lidt mere af det." Så stå dog ved det :D

(Og nej, jeg shamer ingen her - jeg har fuld forståelse for, at man kommer i hamstre-mode når man pludselig får en melding om, at "Danmark lukker". Jeg gik selv ned og købte en ekstra pakke toiletpapir fordi jeg vidste hylderne ville være tomme et stykke tid efter).


Måske dem der har hamstret her inde fra, bare ikke fortæller det. Dermed mener jeg ikke at dem der skriver, de ikke har hamstret, lyver, men de andre, melder bare intet ud til os :D

Okay, vi købte 4 bægre is, men de var på tilbud og jeg går ikke ud fra at is er en “nødvendig” handelsvare, på lige fod med mælk, brød og toiletpapir :D

Okay hvis hamstring af is er en ting, så erklærer jeg mig skyldig. Jeg købte 3 bøtter af min yndlingsis fordi den først og fremmest altid er udsolgt i min lokale Rema, den var på tilbud og jeg havde planlagt at købe mere end en bøtte da reklamen kom ud allerede inden alt det her brød ud
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2397
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 95
Likede indlæg: 2371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Elverpigen » 15. mar 2020, 10:51

Jeg håber, at denne her epidemi efterfølgende har den positive bivirkning, at der kommer en mod-trend mod den hovedløse brug af storrumskontorer på alle mulige områder, hvor det er virkelig uhensigsmæssigt og ren pain in the ass
17
Brugeravatar
loular
Indlæg: 147
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 457

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf loular » 15. mar 2020, 11:35

CuteNBad skrev:Jeg bor i et område af de mest imbicile tåber.
FAT DET DOG...genbrugsstationen er IKKE en kritisk samfundsfunktion, derfor er den lukket.


I min kommune holder den åbent dog med mindre bemanding.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3022

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Shmartiesh » 15. mar 2020, 11:50

AgentPixie skrev:Jeg hader at skrive det her indlæg, for jeg er egentlig kun 10 % nærig og 90% sympatisk og ønsker ikke selvstændige skal gå på røven, når hele verden er en katastrofe.

MEN ( :D ) hvis nedlukningen varer ved, har jeg det lidt stramt med, at vi stadig skal betale fuld pris til vores søns private dagpleje :genert: Jeg synes et eller andet sted, at hun burde have en buffer til hvis hun pludselig står med lavere løn.
Hun leverer i princippet ikke det der står i kontrakten, men hun gør så også det fornuftige, nemlig at holde lukket når det bliver anbefalet.

:stoned:
Vi betaler hende SELVFØLGELIG og jeg kunne aldrig finde på at nævne det for hende.

Jeg har faktisk tænkt det samme :genert: og skammer mig over at tænke det. Men ville heller aldrig nævne det.
Det ville også være mega besværligt for så skal vi til at betale tilskuddet tilbage til kommunen.

Men i prisen til dagplejen er jo også, for vores vedkommende, mad og bleer. Noget vi så selv skal sørge for nu i 2 uger + det der må komme efter.

Havde hun lukket på eget initiativ og ikke regeringens, havde det dog været noget andet.
Men hvis man ser på det i samfundsperspektivet er de jo faktisk nogle af de selvstændige der er ret priviligerede da de er fast månedsbetalte, hvorimod andre kun er ydelsesbetalte.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kalimsofie » 15. mar 2020, 14:49

De fleste af de mennesker, der hamstrer i stor stil, er folk der i forvejen spiser meget usund og underlødig mad.
I hvert fald ud fra deres hamstringsindkøb at bedømme.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17077
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21331

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 15. mar 2020, 16:02

Kalimsofie skrev:De fleste af de mennesker, der hamstrer i stor stil, er folk der i forvejen spiser meget usund og underlødig mad.
I hvert fald ud fra deres hamstringsindkøb at bedømme.

Da der blev gjort status en dag eller to efter folk var gået amok om aftenen, efter et pressemøde, blev der sagt noget med at frysepizzaer var meget eftertragtet.

Det synes jeg er virkelig mærkeligt, men det er selvfølgelig nemt hvis man er syg. Jeg kan også sagtens selv spise en frysepizza i ny og næ, men i den her situation med potentiel mangel på varer havde jeg nok valgt at hamstre noget med mere gods i :genert:
3
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13109
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3552
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56345
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 15. mar 2020, 16:19

Misantropen skrev:
Kalimsofie skrev:De fleste af de mennesker, der hamstrer i stor stil, er folk der i forvejen spiser meget usund og underlødig mad.
I hvert fald ud fra deres hamstringsindkøb at bedømme.

Da der blev gjort status en dag eller to efter folk var gået amok om aftenen, efter et pressemøde, blev der sagt noget med at frysepizzaer var meget eftertragtet.

Det synes jeg er virkelig mærkeligt, men det er selvfølgelig nemt hvis man er syg. Jeg kan også sagtens selv spise en frysepizza i ny og næ, men i den her situation med potentiel mangel på varer havde jeg nok valgt at hamstre noget med mere gods i :genert:


Kopnudler og riskiks var også blandt Top 10.
0
Donna Martin Graduates!
fisken80
Indlæg: 22745
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 53416

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 15. mar 2020, 16:45

Purple Haze skrev:
sigge skrev:Det ærgrer mig, at jeg ikke kom til Tyskland efter dåsecolaer, inden hele coronahalløjet brød løs. Nu kan jeg jo ikke gøre det, og guderne må vide, hvornår situationen normaliseres igen, så jeg kan komme af sted uden at blive opfattet som en idiot uden respekt for folkesundheden.


Der er vist åbnet for grænsehandel.
Så det burde ikke være et problem.


Tyskerne lukker grænsen til Danmark i morgen klokken 6 - så nu er det definitivt slut med at køre over for at handle.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6199
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16218

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 15. mar 2020, 16:46

Jeg troede kun de lukkede grænser til andre lande, bl a. Frankrig og Østrig. Ikke Danmark.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15556
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1253
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 26004

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 15. mar 2020, 16:52

Ado skrev:
Misantropen skrev:
Kalimsofie skrev:De fleste af de mennesker, der hamstrer i stor stil, er folk der i forvejen spiser meget usund og underlødig mad.
I hvert fald ud fra deres hamstringsindkøb at bedømme.

Da der blev gjort status en dag eller to efter folk var gået amok om aftenen, efter et pressemøde, blev der sagt noget med at frysepizzaer var meget eftertragtet.

Det synes jeg er virkelig mærkeligt, men det er selvfølgelig nemt hvis man er syg. Jeg kan også sagtens selv spise en frysepizza i ny og næ, men i den her situation med potentiel mangel på varer havde jeg nok valgt at hamstre noget med mere gods i :genert:


Kopnudler og riskiks var også blandt Top 10.


Er det ikke bare noget med, at det kan holde sig nærmest evigt? Det smager hæsligt, men det er nok mindre vigtigt :D
Pasta og ris så også ud til at være i kurs
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16567
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1428
Likede indlæg: 31001

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TinaW » 15. mar 2020, 16:59

Urtekussen skrev:Jeg troede kun de lukkede grænser til andre lande, bl a. Frankrig og Østrig. Ikke Danmark.


https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/tyskland-lukker-graensen-til-danmark/8049338
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5957
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14817

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. mar 2020, 17:01

Englændere er mega nærtagende og burde tage at gro lidt tykkere hud...
Mest kvinderne. Hold nu kæft mand.

Ellers er jeg mega utilpasset og kan slet ikke selv se det. Oh my fucking god...
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2588
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Raenil » 15. mar 2020, 17:14

TakeAChanceOnMe skrev:Englændere er mega nærtagende og burde tage at gro lidt tykkere hud...
Mest kvinderne. Hold nu kæft mand.

Ellers er jeg mega utilpasset og kan slet ikke selv se det. Oh my fucking god...


Ikke for at lyde nysgerrig, men det er jeg? Er det noget du vil fortælle om?
1

Tilbage til "Generelt"