Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Neverkont
Indlæg: 1928
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 3011

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Neverkont » 28. mar 2024, 12:39

TinaW skrev:Overnattende gæster, der ikke stiller egne brugte ting i opvaskemaskinen.


Det kunne være mig. :genert:

Jeg har ikke selv opvaskemaskine, og har aldrig haft det, og derfor er jeg usikker på hvordan tingene bedst placeres i sådan en, så når jeg er hos nogen med opvaskemaskine stiller jeg tingene på køkkenbordet tæt på opvaskemaskinen så vært/værtinde selv kan placere det korrekt, men oftest siger jeg det inden jeg gør det.
Jeg tænker den måde er nemmere end hvis jeg placerer tingene uhensigtsmæssigt, så vært/værtinde skal flytte rundt på tingene.
4
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16567
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1428
Likede indlæg: 31001

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 28. mar 2024, 12:44

Neverkont skrev:
TinaW skrev:Overnattende gæster, der ikke stiller egne brugte ting i opvaskemaskinen.


Det kunne være mig. :genert:

Jeg har ikke selv opvaskemaskine, og har aldrig haft det, og derfor er jeg usikker på hvordan tingene bedst placeres i sådan en, så når jeg er hos nogen med opvaskemaskine stiller jeg tingene på køkkenbordet tæt på opvaskemaskinen så vært/værtinde selv kan placere det korrekt, men oftest siger jeg det inden jeg gør det.
Jeg tænker den måde er nemmere end hvis jeg placerer tingene uhensigtsmæssigt, så vært/værtinde skal flytte rundt på tingene.


Min mands lillebror lader bare tingene stå på spisebordet.
0
Neverkont
Indlæg: 1928
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 3011

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Neverkont » 28. mar 2024, 12:51

TinaW skrev:
Neverkont skrev:
TinaW skrev:Overnattende gæster, der ikke stiller egne brugte ting i opvaskemaskinen.


Det kunne være mig. :genert:

Jeg har ikke selv opvaskemaskine, og har aldrig haft det, og derfor er jeg usikker på hvordan tingene bedst placeres i sådan en, så når jeg er hos nogen med opvaskemaskine stiller jeg tingene på køkkenbordet tæt på opvaskemaskinen så vært/værtinde selv kan placere det korrekt, men oftest siger jeg det inden jeg gør det.
Jeg tænker den måde er nemmere end hvis jeg placerer tingene uhensigtsmæssigt, så vært/værtinde skal flytte rundt på tingene.


Min mands lillebror lader bare tingene stå på spisebordet.


Det kunne jeg så ikke finde på.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7850
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 976
Likede indlæg: 12562

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf IrmaPigen » 28. mar 2024, 14:42

Vejret. Går og venter på at kunne male min altan færdig. Det kræver bare 15 grader og at temperaturen nok ikke på noget tidspunkt kommer under 10 grader.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16567
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1428
Likede indlæg: 31001

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TinaW » 28. mar 2024, 17:36

Vi skal have sat en dør i, i stedet for et vindue og skiftet to kældervinduer.
Tømreren havde sagt at det kunne stå inde ved ham, indtil det skulle skulle sættes i, da det næsten altid blæser herude.
Det er så leveret hos os i mandags og nu måtte vi så stå i regn og rusk og få vinduerne båret i kælderen og døren (står på en palle) skubbet i læ, fordi pallen stod og vippede lidt pga blæsten.
0
K.toldam
Indlæg: 4212
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1794

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf K.toldam » 28. mar 2024, 20:33

TinaW skrev:Overnattende gæster, der ikke stiller egne brugte ting i opvaskemaskinen.


Det gør jeg, folk har så mange mærkelige regler for fyldning at opvaskemaskinen, at det eneste sikre er at lade det stå på køkkenbordet
5
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2588
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8659

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Raenil » 28. mar 2024, 20:44

Neverkont skrev:
TinaW skrev:Overnattende gæster, der ikke stiller egne brugte ting i opvaskemaskinen.


Det kunne være mig. :genert:

Jeg har ikke selv opvaskemaskine, og har aldrig haft det, og derfor er jeg usikker på hvordan tingene bedst placeres i sådan en, så når jeg er hos nogen med opvaskemaskine stiller jeg tingene på køkkenbordet tæt på opvaskemaskinen så vært/værtinde selv kan placere det korrekt, men oftest siger jeg det inden jeg gør det.
Jeg tænker den måde er nemmere end hvis jeg placerer tingene uhensigtsmæssigt, så vært/værtinde skal flytte rundt på tingene.


Du ville være en fin gæst hos os, jeg vil helst stille i opvaskemaskinen selv. Hvis tingene er skyllet af er det luksus nok til mig.
4
Neverkont
Indlæg: 1928
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 3011

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Neverkont » 28. mar 2024, 22:04

Raenil skrev:
Neverkont skrev:
TinaW skrev:Overnattende gæster, der ikke stiller egne brugte ting i opvaskemaskinen.


Det kunne være mig. :genert:

Jeg har ikke selv opvaskemaskine, og har aldrig haft det, og derfor er jeg usikker på hvordan tingene bedst placeres i sådan en, så når jeg er hos nogen med opvaskemaskine stiller jeg tingene på køkkenbordet tæt på opvaskemaskinen så vært/værtinde selv kan placere det korrekt, men oftest siger jeg det inden jeg gør det.
Jeg tænker den måde er nemmere end hvis jeg placerer tingene uhensigtsmæssigt, så vært/værtinde skal flytte rundt på tingene.


Du ville være en fin gæst hos os, jeg vil helst stille i opvaskemaskinen selv. Hvis tingene er skyllet af er det luksus nok til mig.


Det er jo lige præcis sådan jeg ønsker/håber det bliver modtaget når jeg gør det. :gogo:
0
K.toldam
Indlæg: 4212
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1794

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf K.toldam » 28. mar 2024, 22:53

Raenil skrev:
Neverkont skrev:
TinaW skrev:Overnattende gæster, der ikke stiller egne brugte ting i opvaskemaskinen.


Det kunne være mig. :genert:

Jeg har ikke selv opvaskemaskine, og har aldrig haft det, og derfor er jeg usikker på hvordan tingene bedst placeres i sådan en, så når jeg er hos nogen med opvaskemaskine stiller jeg tingene på køkkenbordet tæt på opvaskemaskinen så vært/værtinde selv kan placere det korrekt, men oftest siger jeg det inden jeg gør det.
Jeg tænker den måde er nemmere end hvis jeg placerer tingene uhensigtsmæssigt, så vært/værtinde skal flytte rundt på tingene.


Du ville være en fin gæst hos os, jeg vil helst stille i opvaskemaskinen selv. Hvis tingene er skyllet af er det luksus nok til mig.


se, bare en at tingene, jeg forstår ikke dem der vasker ting at før de stiller dem i opvaskemaskinen
3
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Bergen
Indlæg: 7367
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 472
Likede indlæg: 12019

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Bergen » 29. mar 2024, 16:12

At folk med strenge kostregler spiser alt der er købt ind til to dage på en dag. Det er ikke mit job som vært at give frokost med ud af huset. Og det koster en formue at handle og butikkerne er ligesom lukkede... generelt irriterer mad mig grænseløst, når folk ikke tager ansvar for at spise markant anderledes end flertallet. Rant over.
2
TheBirdDK
Indlæg: 46
Tilmeldt: 27. mar 2024, 07:37
Kort karma: 1
Likede indlæg: 46

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf TheBirdDK » 29. mar 2024, 16:32

Af at møde mennesker der mener, at man kun er syg, hvis man kan se det... Jeg går sygemeldt, pga min påkørsel i sidste uge.... så jeg synes, det var en lidt ufedt kommentar "Men du kom jo ikke noget til"......"Narj - men min bil lavede en karruseltur med 110 km i timen plus kørte baglæns, uden jeg havde bedt om det - på en høj traffikeret motorvej".....

At man overhovedet skal forsvarer det er træls! (Dertil har jeg så også en kronisk lungesygdom, så der mener man heller ikke, jeg er syg, fordi man ikke kan se det.... - men det er en anden snak....)
8
Afrodites
Indlæg: 683
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 57
Likede indlæg: 974

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Afrodites » 29. mar 2024, 22:01

At vores såkaldte "venner" (et ægtepar) ikke kan være ærlige og fortælle, at de ikke gider vores venskab alligevel..
Vi har kendt dem i mange år efterhånden, og vores datter forguder dem, og de forgudede hende i rigtig mange år - altså når de besøgte os, så fokuserede de altid kun på hende, og gjorde alt, hvad hun ville og gav hende gaver osv..

Pludselig ud af det blå, aflyste de aftaler med os eller også var det altid kun manden, der kom.. Og NÅR konen var med, så ignorerede/afviste hun både mig og vores datter.. Manden kom med undskyldninger for konen med, at hun havde meget at se til/var stresset osv., men hun ville os stadig gerne..
Så ca. to år efter fik vi en forklaring der lød, at vores børn (lillebror var kommet til i mellemtiden) pludselig var for opmærksomhedskrævende og larmende, og de derfor ikke ville besøge os mere, men vi måtte hjertens gerne komme på besøg hos dem - også med børnene.. Men de inviterer aldrig.. Men de påstår, at de stadig rigtig gerne vil os..

Nu skal min kæreste hjælpe dem i morgen, konen ligger med bækkenløsning og kan ingenting derhjemme...Vi tilbyder at komme og holde hende med selskab, men hun har sjovt nok ikke overskud til besøg..

Synes at det er så synd for vores datter på 5,5 år, som i 3 år har været vant til, at de gerne ville hende, og pludselig bliver hun konstant afvist af dem.. Og hun savner dem helt vildt og spørger ofte, hvornår vi skal se dem igen..
Og jeg har også svært ved at forstå det, for de holder hele tiden en dør en smule på klem, men alligevel ikke nok til, at vi kan komme igennem døren.. Og de er de eneste "venner" vi har i vores liv..
Men ja venskab er det jo så ikke.. Det er jo en tydelig afvisning af alle andre end min kæreste, som bliver inviteret forbi til både fest, biografture osv.
0
Hewlett
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4389

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Hewlett » 30. mar 2024, 03:12

Afrodites skrev:At vores såkaldte "venner" (et ægtepar) ikke kan være ærlige og fortælle, at de ikke gider vores venskab alligevel..
Vi har kendt dem i mange år efterhånden, og vores datter forguder dem, og de forgudede hende i rigtig mange år - altså når de besøgte os, så fokuserede de altid kun på hende, og gjorde alt, hvad hun ville og gav hende gaver osv..

Pludselig ud af det blå, aflyste de aftaler med os eller også var det altid kun manden, der kom.. Og NÅR konen var med, så ignorerede/afviste hun både mig og vores datter.. Manden kom med undskyldninger for konen med, at hun havde meget at se til/var stresset osv., men hun ville os stadig gerne..
Så ca. to år efter fik vi en forklaring der lød, at vores børn (lillebror var kommet til i mellemtiden) pludselig var for opmærksomhedskrævende og larmende, og de derfor ikke ville besøge os mere, men vi måtte hjertens gerne komme på besøg hos dem - også med børnene.. Men de inviterer aldrig.. Men de påstår, at de stadig rigtig gerne vil os..

Nu skal min kæreste hjælpe dem i morgen, konen ligger med bækkenløsning og kan ingenting derhjemme...Vi tilbyder at komme og holde hende med selskab, men hun har sjovt nok ikke overskud til besøg..

Synes at det er så synd for vores datter på 5,5 år, som i 3 år har været vant til, at de gerne ville hende, og pludselig bliver hun konstant afvist af dem.. Og hun savner dem helt vildt og spørger ofte, hvornår vi skal se dem igen..
Og jeg har også svært ved at forstå det, for de holder hele tiden en dør en smule på klem, men alligevel ikke nok til, at vi kan komme igennem døren.. Og de er de eneste "venner" vi har i vores liv..
Men ja venskab er det jo så ikke.. Det er jo en tydelig afvisning af alle andre end min kæreste, som bliver inviteret forbi til både fest, biografture osv.


Må indrømme at jeg heller ikke ville have overskud til besøg af fanilie med små børn hvis jeg var sengeliggende/døjede med smerter pga. bækkenløsning.

Når det så er sagt, lyder det ret mærkeligt. Kan du/I ikke spørge dem om hvad der er sket de sidste par år siden relationen har ændret sig ?
2
Afrodites
Indlæg: 683
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 57
Likede indlæg: 974

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Afrodites » 30. mar 2024, 08:15

Hewlett skrev:
Afrodites skrev:At vores såkaldte "venner" (et ægtepar) ikke kan være ærlige og fortælle, at de ikke gider vores venskab alligevel..
Vi har kendt dem i mange år efterhånden, og vores datter forguder dem, og de forgudede hende i rigtig mange år - altså når de besøgte os, så fokuserede de altid kun på hende, og gjorde alt, hvad hun ville og gav hende gaver osv..

Pludselig ud af det blå, aflyste de aftaler med os eller også var det altid kun manden, der kom.. Og NÅR konen var med, så ignorerede/afviste hun både mig og vores datter.. Manden kom med undskyldninger for konen med, at hun havde meget at se til/var stresset osv., men hun ville os stadig gerne..
Så ca. to år efter fik vi en forklaring der lød, at vores børn (lillebror var kommet til i mellemtiden) pludselig var for opmærksomhedskrævende og larmende, og de derfor ikke ville besøge os mere, men vi måtte hjertens gerne komme på besøg hos dem - også med børnene.. Men de inviterer aldrig.. Men de påstår, at de stadig rigtig gerne vil os..

Nu skal min kæreste hjælpe dem i morgen, konen ligger med bækkenløsning og kan ingenting derhjemme...Vi tilbyder at komme og holde hende med selskab, men hun har sjovt nok ikke overskud til besøg..

Synes at det er så synd for vores datter på 5,5 år, som i 3 år har været vant til, at de gerne ville hende, og pludselig bliver hun konstant afvist af dem.. Og hun savner dem helt vildt og spørger ofte, hvornår vi skal se dem igen..
Og jeg har også svært ved at forstå det, for de holder hele tiden en dør en smule på klem, men alligevel ikke nok til, at vi kan komme igennem døren.. Og de er de eneste "venner" vi har i vores liv..
Men ja venskab er det jo så ikke.. Det er jo en tydelig afvisning af alle andre end min kæreste, som bliver inviteret forbi til både fest, biografture osv.


Må indrømme at jeg heller ikke ville have overskud til besøg af fanilie med små børn hvis jeg var sengeliggende/døjede med smerter pga. bækkenløsning.

Når det så er sagt, lyder det ret mærkeligt. Kan du/I ikke spørge dem om hvad der er sket de sidste par år siden relationen har ændret sig ?


Men når det har været den samme undskyldning hver eneste gang de sidste par år, så er det squ lidt et trivielt og intetsigende svar..
Og jeg har selv haft bækkenløsning og symfyseløsning ved begge graviditeter, så jeg ved, hvor ondt man har.. Men her kunne vi jo netop hjælpe.. Fx med at hente mad og drikke, og hvis det pludselig blev for meget for hende, så ville vi jo lade hende være og gå ud til mændene i haven..

Min kæreste har spurgt før, og svaret var jo bare, at vores børn åbenbart er for meget - Men åbenbart kun hjemme hos os, for de må jo gerne komme hjem hos dem.. Vi bliver bare aldrig inviteret.. Men min kæreste spørger også i dag eller her i løbet af næste uge, for nu vil vi gerne have et ordentligt svar.. Ikke mindst for vores datters skyld, for hun står nogle gange og græder, fordi hun savner dem..

For fx ikke så længe siden var de forbi og vise den bil, de prøvekørte.. Her ville konen slet ikke komme ind til os, men blev siddende i bilen, og da de hørte, at min kæreste var i bad, så kørte de igen.. Ikke noget med at vise mig og ungerne bilen
0
Neverkont
Indlæg: 1928
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 3011

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Neverkont » 30. mar 2024, 08:33

TheBirdDK skrev:Af at møde mennesker der mener, at man kun er syg, hvis man kan se det... Jeg går sygemeldt, pga min påkørsel i sidste uge.... så jeg synes, det var en lidt ufedt kommentar "Men du kom jo ikke noget til"......"Narj - men min bil lavede en karruseltur med 110 km i timen plus kørte baglæns, uden jeg havde bedt om det - på en høj traffikeret motorvej".....

At man overhovedet skal forsvarer det er træls! (Dertil har jeg så også en kronisk lungesygdom, så der mener man heller ikke, jeg er syg, fordi man ikke kan se det.... - men det er en anden snak....)


Måske kan det være en lille trøst, at man heller ikke altid kan se på mennesker, at de er snotdumme. :fløjt:
5

Tilbage til "Generelt"