Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1506
Likede indlæg: 33474

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 6. apr 2024, 07:49

Sådan nogle helt almindelige gamache bukser og så overdel, der kun går til hoften klæder ikke noget voksent menneske (måske undtaget dem, med helt perfekt skikkelse)
1
HappyHippo
Kort karma: 172
Likede indlæg: 4416

Indlægaf HappyHippo » 6. apr 2024, 08:10

TinaW skrev:Sådan nogle helt almindelige gamache bukser og så overdel, der kun går til hoften klæder ikke noget voksent menneske (måske undtaget dem, med helt perfekt skikkelse)

Hvad er definitionen på en helt perfekt skikkelse?
1
Selma156
Kort karma: 413
Likede indlæg: 7121

Indlægaf Selma156 » 6. apr 2024, 08:50

Misantropen skrev:
Selma156 skrev:Min veninde og jeg var på café, og ved bordet ved siden af sad en ældre herre alene. Man kunne fornemme, at han gerne ville i kontakt med os, men tøvede lidt. Han spurgte, om vi kunne have lyst til at høre en vittighed - den var altså ikke lang - og vi sagde ja. Det endte med, at han fortalte os fire vittigheder og klukkede over dem selv. Han fortalte også, at han havde lært sig flere hundrede vittigheder udenad.

På en måde overtrådte han intimsfæren i det offentlige rum, men vi var enige om, at det var forfriskende i et land, hvor man sjældent taler med fremmede.

Hvordan det?

Fordi min veninde og jeg sad og talte, og han gentagne gange afbrød vores samtale. For mig gjorde det ikke så meget, men tror mange ville føle sig intimideret af det.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 967
Likede indlæg: 19969

Indlægaf PaleSeptember » 6. apr 2024, 09:01

Pjeps skrev:POV, står for point of view! Det har jeg lige googlet mig til (efter at have set 100vis af videoer med den forkortelse.

Mvh Pjeps 85 år

Velkommen i klubben. Jeg synes så også, at det bliver brugt i rigtig mange videoer, hvor det for mig ikke giver mening at skrive point of view, så derfor har jeg undret mig over, at det betød det.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1680
Likede indlæg: 25897

Indlægaf Aragorn » 6. apr 2024, 09:17

PaleSeptember skrev:
Pjeps skrev:POV, står for point of view! Det har jeg lige googlet mig til (efter at have set 100vis af videoer med den forkortelse.

Mvh Pjeps 85 år

Velkommen i klubben. Jeg synes så også, at det bliver brugt i rigtig mange videoer, hvor det for mig ikke giver mening at skrive point of view, så derfor har jeg undret mig over, at det betød det.

Det er fordi dumme mennesker laver de ting, så de kan ikke bruge sproget ordentligt. Jeg kan heldigvis ikke holde ud at se på det. Jeg undrer mig når jeg ser ellers godt begavede kolleger have gang i TikTok og alt muligt andet bras.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
fisken80
Kort karma: 1171
Likede indlæg: 55336

Indlægaf fisken80 » 6. apr 2024, 11:23

Selma156 skrev:
Misantropen skrev:
Selma156 skrev:Min veninde og jeg var på café, og ved bordet ved siden af sad en ældre herre alene. Man kunne fornemme, at han gerne ville i kontakt med os, men tøvede lidt. Han spurgte, om vi kunne have lyst til at høre en vittighed - den var altså ikke lang - og vi sagde ja. Det endte med, at han fortalte os fire vittigheder og klukkede over dem selv. Han fortalte også, at han havde lært sig flere hundrede vittigheder udenad.

På en måde overtrådte han intimsfæren i det offentlige rum, men vi var enige om, at det var forfriskende i et land, hvor man sjældent taler med fremmede.

Hvordan det?

Fordi min veninde og jeg sad og talte, og han gentagne gange afbrød vores samtale. For mig gjorde det ikke så meget, men tror mange ville føle sig intimideret af det.

Jeg ville helt klart. Jeg gider det ikke. Og jeg ville både føle mig intimideret og irriteret. Og jeg havde sagt nej til ham.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 470
Likede indlæg: 8314

Indlægaf Galoldriel » 6. apr 2024, 11:33

fisken80 skrev:
Selma156 skrev:
Misantropen skrev:

Hvordan det?

Jeg ville helt klart. Jeg gider det ikke. Og jeg ville både føle mig intimideret og irriteret. Og jeg havde sagt nej til ham.

Jeg ved ikke, om jeg ville føle mig intimideret. Det ville afhænge af hans generelle facon, men jeg ville klart blive irriteret.

Jeg er lidt af en "tosse-magnet". Jeg har relativt ofte oplevet, at folk begynder at betro sig til mig om hele deres livshistorie og alle deres problemer. Helt ud af det blå. Jeg gider det ikke, og det siger jeg så også til dem. Nogle bliver sure eller fornærmede, men dem om dét. Jeg synes, det er dem, der har skabt den akavede situation, så det er deres egen skyld.
3
The movies are not canon
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 1510
Likede indlæg: 23573

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. apr 2024, 11:46

Min lillebror er stort set holdt op med at komme til familiebegivenheder. Han har mødt vores ældste på 2,5 år en enkelt gang til hendes barnedåb.

Så vi har egentlig ikke set ham i to år, slår det mig nu, hvor han netop har meddelt, at han ikke ved, om han kan komme til den yngstes barnedåb.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 1092
Likede indlæg: 21926

Indlægaf Misantropen » 6. apr 2024, 12:37

Selma156 skrev:
Misantropen skrev:

Hvordan det?

Ja okay. Jeg kunne ikke lige læse ud af det første indlæg at han var til gene.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 2471
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 47192

Indlægaf LadyFox » 6. apr 2024, 13:50

En måge dristede sig til at svømme forbi en ælling med en meters afstand. Det skulle den aldrig havde gjort.
Sådan en andemor kan blive pænt vred - og den stakkels måge var mange minutter om at slippe ud af andemors greb og komme op af søen.
Jeg troede sgu den ville drukne.
2
...
Modesty Blame
Kort karma: 540
Likede indlæg: 9864

Indlægaf Modesty Blame » 6. apr 2024, 13:52

Ok, jeg er klar over, det her er en fordom. Jeg har virkeligt svært ved at forstå, hvorfor man vælger at arbejde på at blive kapelassistent i 18 år.
https://www.tv2ostjylland.dk/oestjyllan ... s-de-doede

Jeg kan godt sætte mig ind i, at man synes det er spændende at være bedemand, retsmediciner, og alle mulige andre jobs, der på en eller anden måde har med døde mennesker at gøre. Men specifikt kapelassistent, som er et job, man ikke kan uddannes til - det forstår jeg ikke. I de 18 år kunne pågældende have taget en uddannelse, som retter sig mod at arbejde med lig. Men det gør han ikke. han venter - tager jobs, der giver ham erfaring, som peger i retning af dead-end-jobbet (ja, ffs, pun intended) kapel-assistent.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1594
Likede indlæg: 22167

Indlægaf Pandesteg » 6. apr 2024, 14:58

LaMariposa skrev:
LaMariposa skrev:Vores kommune henter haveaffald på linje med pap og mad/rest osv. I starten vi boede her var det hver uge, og så gik de over til hver 14. dag mod til gengæld at tage affaldet med uanset mængde.

Vi har ikke lige prioriteret haven sidste år, så da vi gik i gang i påsken fyldte vi 10 sække med haveaffald, og jeg var svært godt tilfreds med udsigten til at få det hentet få dage efter.

Klip til fredag morgen, hvor skraldebilen kører igen uden de mange sække, der har stået i regnen hele natten. Det viser sig, at vi havde brugt de forkerte sække, og efter at have læst kommunens krav til, hvordan haveaffald skal pakkes for at være berettiget til afhentning, kunne jeg konstatere, at det nok er hurtigere at køre det væk selv. Jeg pakkede derfor med lidt besvær alle de drivvåde poser i min Hyundai i10 og kørte på genbrugspladsen med dem.

Ud på eftermiddagen fandt min mand ud af, at der i denne weekend bliver opstillet en container til haveaffald på vejen...

:lol:

Her er kravene i øvrigt.

Det er ikke tit, at jeg står og skærer grene ud i en meter eller måler, hvad de er i diameter... :genert: Det er egentligt snedigt af kommunen at gøre det så besværligt, at man selv bortskaffer det i stedet.

Jeg synes egentlig det er nogle helt OK krav. 15 cm er jo nærmest en stamme? I vores kommune kan vi slet ikke få hentet haveaffald.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1680
Likede indlæg: 25897

Indlægaf Aragorn » 6. apr 2024, 18:22

Pandesteg skrev:
LaMariposa skrev:
LaMariposa skrev:Vores kommune henter haveaffald på linje med pap og mad/rest osv. I starten vi boede her var det hver uge, og så gik de over til hver 14. dag mod til gengæld at tage affaldet med uanset mængde.

Vi har ikke lige prioriteret haven sidste år, så da vi gik i gang i påsken fyldte vi 10 sække med haveaffald, og jeg var svært godt tilfreds med udsigten til at få det hentet få dage efter.

Klip til fredag morgen, hvor skraldebilen kører igen uden de mange sække, der har stået i regnen hele natten. Det viser sig, at vi havde brugt de forkerte sække, og efter at have læst kommunens krav til, hvordan haveaffald skal pakkes for at være berettiget til afhentning, kunne jeg konstatere, at det nok er hurtigere at køre det væk selv. Jeg pakkede derfor med lidt besvær alle de drivvåde poser i min Hyundai i10 og kørte på genbrugspladsen med dem.

Ud på eftermiddagen fandt min mand ud af, at der i denne weekend bliver opstillet en container til haveaffald på vejen...

Her er kravene i øvrigt.

Det er ikke tit, at jeg står og skærer grene ud i en meter eller måler, hvad de er i diameter... :genert: Det er egentligt snedigt af kommunen at gøre det så besværligt, at man selv bortskaffer det i stedet.

Jeg synes egentlig det er nogle helt OK krav. 15 cm er jo nærmest en stamme? I vores kommune kan vi slet ikke få hentet haveaffald.

Jeg ved ikke rigtigt om træer er større i Jylland men 15 centimeter er ikke meget i mine øjne.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 3864
Likede indlæg: 46202

Indlægaf LaMariposa » 6. apr 2024, 18:27

Pandesteg skrev:
LaMariposa skrev:

Her er kravene i øvrigt.

Jo, det er sikkert helt fair. Synes bare, det er lidt komisk at kalde det ubegrænset og så remse så meget op. I dag fandt jeg en seddel i postkassen med endnu en lang liste over krav og hvilket af dem, vi ikke havde levet op til.
0
:lun: Be brave

Never a dull moment...
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6091

Indlægaf Lurende Peber » 6. apr 2024, 21:19

Aragorn skrev:
Pandesteg skrev:
LaMariposa skrev:

Her er kravene i øvrigt.

Jeg ved ikke rigtigt om træer er større i Jylland men 15 centimeter er ikke meget i mine øjne.
Der er folk med brændeovne her på vejen. Så træ over 5cm i diameter afhentes med glæde :gogo:
2
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Generelt"