Irriterende medtrafikanter

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 1341
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 29778

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Delfin » 5. maj 2026, 16:29

Artem skrev:
Delfin skrev:
Flora skrev:
sigge skrev:Det er simpelthen SÅ farligt, når cyklister cykler mod færdselsretningen på en cykelsti. Som bilist, der holder og skal dreje ud fra en sidevej, er jeg ikke opmærksom på at kigge efter cyklister fra højre side (medmindre det åbenlyst er en dobbeltrettet cykelsti). Så det kan ende rigtigt skidt for cyklisten. At cyklister svinger til højre for rødt lys, når trafikken tillader det, har jeg ikke den store bøf med. Faktisk bliver jeg overrasket over at se cyklister holde tilbage for rødt for så at svinge til højre, når der bliver grønt. Men det gør rigtigt mange i min egen by. Ikke så mange i Aarhus.

Det gør jeg faktisk tit. Tror bare det sidder dybt i mig, at man overholder færdselsloven. 99 % af tiden i hvert fald. Jeg er også typen, der står og venter på grønt ved et fodgængerfelt midt om natten, hvor der ikke er nogen biler i miles omkreds :D

Det kan være et klogt valg

Jeg har engang fået en bøde for at køre over for rødt i et øde kryds - på min røde Puck Maxi. Jeg ved ikke, hvor jeg havde mine tanker, for jeg havde godt set, dog uden rigtigt at registrere, en betjent på motorcykel på modsat side af hjørnet. Hvor dum kan man lige være ...

Jeg har fået en bøde i mit liv som cyklist, og det var for at cykle i gågaden i Aalborg.
Som skyldes vejarbejde i centrum af Aalborg, hvor de havde lavet omkørsel for cykler med 100m gennem gågaden.

Der var skilt oppe om at man skulle trække eller lignende. Men hvad havde de lige forventet når man laver omkørsel gennem en gågade.

I praksis kunne man dog kun cykle der om morgen, når der ikke var nogle gående. For om eftermiddagen var gågaden jo fyldt af folk.

Her i byen må man cykle i gågaden mellem 17 og 09, men folk cykler der døgnet rundt. Der er alligevel også dødt i gågaden, så det er tæt på at en cyklist er lig med en potentiel kunde til de døende butikker
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 594
Likede indlæg: 9241

Re: Irriterende medtrafikanter

Indlægaf Artem » 5. maj 2026, 16:48

Delfin skrev:Her i byen må man cykle i gågaden mellem 17 og 09, men folk cykler der døgnet rundt. Der er alligevel også dødt i gågaden, så det er tæt på at en cyklist er lig med en potentiel kunde til de døende butikker

Jeg kan også sagtens finde på at cykle i gågaden her om aften når der er dødt.
Men er nu sjældent da jeg ikke har så meget at komme der for. :lol:
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"