Senitra80 skrev:Fruity skrev:Senitra80 skrev:Aragorn skrev:Senitra80 skrev:Mangoness skrev:Når du skriver "eje det", hvad dækker det så helt præcis over?
Angående om man selv kan hoste sin website:
Tænker du på sådan noget som at have sin egen server/webserver stående derhjemme? :)
Hvis det er noget a la ovenstående så søg evt efter "server at home with own website" på youtube. Så skulle der gerne komme lidt forskelligt op
(Jeg ville dog selv købe plads hos et webhotel)
Ja - til markeret med fed! Det kan godt være det er en meget omfattende og utopisk projekt at gå igang med - men jeg har bare et eller andet med, at jeg gerne vil have kontrold over sådan nogle ting..... (prepper at heart også) - og så at det er bliver p*ssedyrt at have webhotel....
Og tak - ps tak for grønt tidligere - kan kun sige JA!
Er datacenter er beskyttet mod flystyrt, terrorisme og andet sjovt, redundant strømforsyning og migrering af din data fra et hypervisor til et anden hvis disken står af, professionel backup etc. Og med dine ordvalg lyder det ikke som om du kan gøre det bedre end et hostingcenter.
Det er der ikke noget galt i - det kan jeg heller ikke selv. Der er en grund til at jeg drøner min egen backup ud til Google og Microsoft. Der er no way at jeg kan levere samme sikkerhed som de kan.
Jeg drøner så ikke engang min egen backup ud til Google eller Microsoft..... - jeg har dem til at ligge på eksterne harddiske, og så ingen arbejdsfiler på mit c-drev i tilfælde af crash...
Eksterne harddiske?
Som du opdaterer hvor tit? Manuelt eller automatisk? Og hvor ofte kontrollerer du læsbarheden? Hvordan er de beskyttet mod tyveri og brand?
Eksterne harddiske ja! Det har fungeret upåklageligt de sidste mange år....
Dermed stiger sandsynligheden for at det fejler snart. Men det kan også være at du bare ikke har så meget at lave en backup af. Det lyder som om du ikke laver backups af mange virtuelle maskiner og databaser, hundredevis af mailkonti, shares etc.