Hvilke dashcam?

Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 201
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 4397

Hvilke dashcam?

Indlægaf Anlewi » 9. maj 2024, 06:06

Vi har købt ny bil og i den forbindelse bliver min søde mand ved med at snakke om et dashcam. Nu hvor det snart er fars dag, tænkte jeg det kunne være en oplagt gave fra hans drenge, da de deler samme interesse for sådan noget :)

Men jeg ved selvsagt ikke en skid om sådanne kamera så jeg håbede at jeg kunne få lidt hjælp herinde.

Hvad skal jeg vælge
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Moe
Kort karma: 36
Likede indlæg: 1600

Re: Hvilke dashcam?

Indlægaf Moe » 14. jan 2025, 13:25

Anlewi skrev:Vi har købt ny bil og i den forbindelse bliver min søde mand ved med at snakke om et dashcam. Nu hvor det snart er fars dag, tænkte jeg det kunne være en oplagt gave fra hans drenge, da de deler samme interesse for sådan noget :)

Men jeg ved selvsagt ikke en skid om sådanne kamera så jeg håbede at jeg kunne få lidt hjælp herinde.

Hvad skal jeg vælge

Hvis I vil have det fastmonteret, så ledningerne ikke bare hænger løst og bruger USB-stikket, skal I regne med, at prisen mindst fordobles. Til gengæld får I et dashcam, der altid er tændt, så det optager automatisk, hvis noget skulle ske. Modellen er mindre vigtig, så længe den opfylder jeres behov.

Prisen afhænger primært af opløsning og FPS. 4K med 60 FPS er noget af det bedste, men 1080p med 30 FPS er også helt fint til et dashcam og giver nok detaljer i de fleste situationer, men er i den billig ende. Så det vigtigste er egentlig, at det er nemt at bruge og fungerer stabilt.

Hvis I vælger et fastmonteret dashcam, så sørg for, at det understøtter memorykort, så det er let at hente optagelserne. Det er dog standard for de fleste modeller.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 354
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7653

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 14. jan 2025, 14:55

Jeg købte et 70mai til 1200 kr. for ca. 6 mdr. siden. Det fungerer superfint.
Jeg fik bare købt et forkert memorycard, da det åbenbart skal være af en vis kvalitet.
Men efter installation har det bare kørt.
0
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 201
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 4397

Indlægaf Anlewi » 14. jan 2025, 15:06

Tak for input.
Jeg spurgte i maj måneden og har siden fået et installeret i bilen
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl: