SkypeID - er en lokation mulig at finde

Brugeravatar
EmoJanice
Kort karma: 15
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 410
Kontakt:

SkypeID - er en lokation mulig at finde

Indlægaf EmoJanice » 29. jul 2024, 10:07

Min moster har sendt flere tusinde kroner til en fan side for en skuespiller, som skriver mange søde ord til hende. Der er nogle "fees", der skal ordnes før hun får sin "Fan-pakke". Jeg er 98 procent sikker på at det er en person som deler navn med skuespilleren, der står bag og personen ikke engang bor i det land, hvor skuespilleren skulle bo.

Kan man finde en skype-brugers lokation ud fra deres ID? Bare på landebasis?
0
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1763
Likede indlæg: 26749

Re: SkypeID - er en lokation mulig at finde

Indlægaf Aragorn » 29. jul 2024, 10:27

EmoJanice skrev:Min moster har sendt flere tusinde kroner til en fan side for en skuespiller, som skriver mange søde ord til hende. Der er nogle "fees", der skal ordnes før hun får sin "Fan-pakke". Jeg er 98 procent sikker på at det er en person som deler navn med skuespilleren, der står bag og personen ikke engang bor i det land, hvor skuespilleren skulle bo.

Selv hvis du fandt det ville personen jo selv have udfyldt det, så du kan ikke bruge det som kilde til sandhed.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
EmoJanice
Kontakt:

Indlægaf EmoJanice » 29. jul 2024, 10:42

Aragorn skrev:
EmoJanice skrev:Min moster har sendt flere tusinde kroner til en fan side for en skuespiller, som skriver mange søde ord til hende. Der er nogle "fees", der skal ordnes før hun får sin "Fan-pakke". Jeg er 98 procent sikker på at det er en person som deler navn med skuespilleren, der står bag og personen ikke engang bor i det land, hvor skuespilleren skulle bo.

Selv hvis du fandt det ville personen jo selv have udfyldt det, så du kan ikke bruge det som kilde til sandhed.

Så nummeret er fuldstændigt vilkårligt?
0
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 29. jul 2024, 19:36

EmoJanice skrev:
Aragorn skrev:

Så nummeret er fuldstændigt vilkårligt?

Det tror jeg ikke. Jeg ingen særlig viden om det. Men jeg tænker det er en information som MS ikke giver adgang til. Derudover er der noget med hvordan man forbinder til Skype der afgør hvad der vises ved opkald.

Ligesom man kan ringe til folk så der står at opkaldet kommer fra Danske Bank eller Dronning Margrethe, så kan man også spoofe den slags.

Man skal ikke sende penge til folk på internettet, og det er nok den eneste vinkel du har ind i dette her. Du må appellere til personens fornuft.
0

Brugeravatar
EmoJanice
Kontakt:

Indlægaf EmoJanice » 29. jul 2024, 20:37

Aragorn skrev:Man skal ikke sende penge til folk på internettet, og det er nok den eneste vinkel du har ind i dette her. Du må appellere til personens fornuft.

Hun blev narret til at sende pengene som venneoverførsel på Paypal (Hvorved man fraskriver sig retten til at fortryde). Jeg er sammen med noget af familien ved at checke om hun har husket at tage sin medicin.
0
Brugeravatar
EmoJanice
Kontakt:

Indlægaf EmoJanice » 31. jul 2024, 13:39

Nå, men der blev lagt en lokkedue ud så de forsøgte at logge sig på en tom microsoft account og der kom en advarsel om at der blev lokket på fra Nigeria, så nu bliver firewall listens opdateret med deres IP-numre til en start, så de ikke kan komme igennem uanset hvilket program, de forsøger med. Det burde i teorien blokere Skype-kald, men jeg ved det ikke. Tanten fatter ikke en pind, men nu er hun ude og spise mens listen på alt for mange numre bliver kodet ind.
0
Brugeravatar
Aragorn

Indlægaf Aragorn » 31. jul 2024, 13:50

EmoJanice skrev:Nå, men der blev lagt en lokkedue ud så de forsøgte at logge sig på en tom microsoft account og der kom en advarsel om at der blev lokket på fra Nigeria, så nu bliver firewall listens opdateret med deres IP-numre til en start, så de ikke kan komme igennem uanset hvilket program, de forsøger med. Det burde i teorien blokere Skype-kald, men jeg ved det ikke. Tanten fatter ikke en pind, men nu er hun ude og spise mens listen på alt for mange numre bliver kodet ind.

At blokere på IP adresser alene i en firewall er særdeles ineffektivt. Så du skal nok finde andre muligheder også.
1

Brugeravatar
EmoJanice
Kontakt:

Indlægaf EmoJanice » 5. aug 2024, 12:13

Hej

Løsningen var at manipulere host-tabellen så udvalgte hjemmesider fik adresse 127.0.0.1. Windows siger så at det er firewallens problem og da min tante ikke er IT-kyndig blev fejlen tilskrevet noget hos udbyderen.

I mellemtiden fik vi hele Json filen ud fra Skype, gennemgået Paypal, spærret for alternativer til Paypal og sendt hende en falsk besked om at den række af SMS-beskeder, som hun havde fået, kom fra en telefon som er hacket, så beskederne skal hun ikke holde for gode varer og at de vil blive slettet. Vi blokerede afsenderen efterfølgende så politiet kan finde dem frem igen, hvis de vil gå ind i sagen.

Det er mellem 10 og 15.000 kroner som er mistet. Vi taler om hvorvidt at sagen skal politianmeldes. Imod taler for at min tante var i behandling for traumer fra livet og også tidligere liv (Ja, hun tror på det), så landbetjenten vil tro at det ville være udslag af hendes udsvævende levevis.

Hun kan ikke længere overføre penge via Paypal, da godkendelsesmailen ikke er hendes.

Hold op, hvor er det op ad bakke!

Desværre er den slags meget almindelig hvilet en artikel fra idag viser. (Desværre en betalingsartikel)

Bankerne kan ikke stoppe millionsvindel: »Ofrene vil meget gerne overføre« (Version2)
0
Brugeravatar
Musenmor
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2503

Indlægaf Musenmor » 16. jan 2025, 16:21

EmoJanice skrev:Hej

Løsningen var at manipulere host-tabellen så udvalgte hjemmesider fik adresse 127.0.0.1. Windows siger så at det er firewallens problem og da min tante ikke er IT-kyndig blev fejlen tilskrevet noget hos udbyderen.

I mellemtiden fik vi hele Json filen ud fra Skype, gennemgået Paypal, spærret for alternativer til Paypal og sendt hende en falsk besked om at den række af SMS-beskeder, som hun havde fået, kom fra en telefon som er hacket, så beskederne skal hun ikke holde for gode varer og at de vil blive slettet. Vi blokerede afsenderen efterfølgende så politiet kan finde dem frem igen, hvis de vil gå ind i sagen.

Det er mellem 10 og 15.000 kroner som er mistet. Vi taler om hvorvidt at sagen skal politianmeldes. Imod taler for at min tante var i behandling for traumer fra livet og også tidligere liv (Ja, hun tror på det), så landbetjenten vil tro at det ville være udslag af hendes udsvævende levevis.

Hun kan ikke længere overføre penge via Paypal, da godkendelsesmailen ikke er hendes.

Hold op, hvor er det op ad bakke!

Desværre er den slags meget almindelig hvilet en artikel fra idag viser. (Desværre en betalingsartikel)

Bankerne kan ikke stoppe millionsvindel: »Ofrene vil meget gerne overføre« (Version2)

Scammere af den slags er meget almindeligt.
Ked af at din moster skulle gennem det.
På TikTok bliver kvinder dagligt kontaktet af sådanne scammere.
Måske ville det være en god ide, hvis din moster så nogle af de TikTok videoer, hvor kvinder taler om det. (Hvis hun altså taler engelsk).
Politiet går generelt ikke ind i sager som disse, da det nærmest er umuligt at få nogen form for erstatning tilbage.
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:

Tilbage til "Videnskab og teknologi"