Hjælp med svar til min søn

Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 568
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8614

Hjælp med svar til min søn

Indlægaf Studsgaard » 6. apr 2016, 18:12

Min søn på ti har idag spurgt mig, om biller og insekter generelt kan blive overvægtige? :gruble:

Hvor spørgsmålet kommer fra aner jeg ikke. Måske fordi de har om sundhed i skolen, og så spekulerede han nok bare vidre.

Jeg aner det virkelig ikke, men vi fik en god snak, men jeg har ikke nogen faktisk viden om det, så er der nogen kloge her der ved noget eller på anden vis kan hjælpe mig med at svare min søn.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3687
Likede indlæg: 30258

Re: Hjælp med svar til min søn

Indlægaf Wizzze » 6. apr 2016, 18:20

Studsgaard skrev:Min søn på ti har idag spurgt mig, om biller og insekter generelt kan blive overvægtige? :gruble:

Hvor spørgsmålet kommer fra aner jeg ikke. Måske fordi de har om sundhed i skolen, og så spekulerede han nok bare vidre.

Jeg aner det virkelig ikke, men vi fik en god snak, men jeg har ikke nogen faktisk viden om det, så er der nogen kloge her der ved noget eller på anden vis kan hjælpe mig med at svare min søn.

Nogen kan åbenbart godt, andre ikke
https://www.washingtonpost.com/national ... story.html
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kantstenen Knud
Kort karma: 3
Geografisk sted: Langå
Likede indlæg: 17
Kontakt:

Indlægaf Kantstenen Knud » 6. apr 2016, 18:47

rent principielt kan alt blive overvægtig, men nogle biller er jo født med et exoskelet, det kan de ikke vokse ud over, så jeg vil mene at nogle kan, andre kan ikke.
0
-------------
Rock and Roll
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 6. apr 2016, 19:02

Kantstenen Knud skrev:rent principielt kan alt blive overvægtig, men nogle biller er jo født med et exoskelet, det kan de ikke vokse ud over, så jeg vil mene at nogle kan, andre kan ikke.

Lige den her med skelettet snakkede vi også om.
0
Brugeravatar
Studsgaard

Indlægaf Studsgaard » 6. apr 2016, 19:05

Wizzze skrev:
Studsgaard skrev:Min søn på ti har idag spurgt mig, om biller og insekter generelt kan blive overvægtige? :gruble:

Nogen kan åbenbart godt, andre ikke
https://www.washingtonpost.com/national ... story.html

Tak. Den her prøver jeg at læse/oversætte for ham imorgen.

Det er jo sjovt at undersøge ting når et spørgsmål pludselig opstår. Det er jo med at udvide både børnenes og egen viden, der hvor lysten er.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Indlægaf Slettet bruger » 12. apr 2016, 08:41

Er det ikke bare pattedyr der kan blive fede?

En fed krabbe, slange, øgle, fisk, det er noget ved det der virker forkert :)
0

Tilbage til "Videnskab og teknologi"