Allys vægttabstråd

Brugeravatar
Ally
Kort karma: 913
Likede indlæg: 7921

Re: Allys vægttabstråd

Indlægaf Ally » 12. sep 2025, 16:09

En undervisningsfri dag efter fire dages lejrskole i København :D Det har været en rigtig hyggelig tur med kolleger og 9. årgang. Jeg skal så meget til København igen i nærmeste fremtid. Lejrskolen bød på museumsbesøg, havnerundfart, besøg på Christiansborg, strøgtur og en aften i Tivoli. Samt en masse skridt i benene.

Jeg har trænet med PT'eren i dag; lavede flere PRs og under en snak om indvejning, kropsmåling osv., nævnte PT'eren, at han kunne se tydelig forskel på min krops udseende fra begyndelsen af vores samarbejde og til nu. Jeg begynder selv at kunne se ændringerne, hvilket er rart og motiverende. Der sker ikke ændringer i kropsvægten, men indvejningerne viser, at jeg taber fedt og øger muskelmasse, og så bliver jeg generelt stærkere i mange øvelser.

Aftenen skal bruges på at lave madplan til de næste dage samt afslapning på sofaen :wave:
6
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 22. sep 2025, 06:34

PT-træning i går eftermiddag. 3 sæt RDL á 5 reps. 90 kg. :banan: :banan: :banan: Derudover også PR i to andre øvelser :rock:
3
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 2. okt 2025, 09:21

Det der RDL kører ret godt for mig - i går eftermiddag blev det til 2 sæt á 8 reps med 90 kg og 1 sæt med 11 reps :banan:

Dog oplever jeg ved BSS, at jeg får ondt i det ene lår. PT'eren har bedt mig undlade at lave benpres og Leg Extension i denne og næste uge samt fraholde mig fra motionscyklen, når jeg laver cardio, for det kan måske skyldes bevægelserne, jeg laver, som så måske giver en form for ømhed/inflammation. Vi aftalte, at jeg skulle se tiden an og kontakte lægen, hvis førnævnte fravalg af øvelser ikke hjælper.
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 20. okt 2025, 08:50

PT-træning i går bød på "Hvad er dit max i RDL?" - og jeg endte på 115 kg, som for øvrigt svarer til ca. 1533 kanelgifler :lol: - PT'eren morede sig med at få ChatGPT til at udregne dette. Derudover lykkedes det mig, efter nogle ugers pause pga. ømhed i låret, igen at lave BSS.

En non-scale victory er, at jeg i sidste uge bestilte en ny nederdel hjem; et nummer mindre og endda uden elastisk talje :klap:
8
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 31. dec 2025, 14:48

Det går stadig rigtig godt med PT-træningen; der sker masser af fremskridt. I forhold til progression i øvelserne kan jeg se det, men jeg kan ikke se det på tøjet eller kroppen. Det er der dog flere, der har kommenteret på, at de kan.

Jeg har været i PT-forløb siden marts, og jeg har for længst bestemt mig for at fortsætte i 2026. PT'eren er mindst lige så begejstret for det, som jeg er :banan: Manden er 100% sin vægt værd i guld, og jeg elsker den kemi, vi har sammen. Han ser mig, griber mig, og er generelt en helt fantastisk støtte for mig.

Løbende vejer jeg mig på vægten i fitnesscentret, velvidende, at jeg ikke skal stole fuldt og fast på tallene, men i morges var jeg på vægten. Siden marts, hvor jeg startede i onlineforløb med PT'eren, og indtil nu har jeg, ifølge vægten, tabt 6 kg og er samtidig også gået ca. 3,5 kg ned i fedtprocenten. Nu står et nyt år for døren, og jeg er eddersparkme spændt på, hvad der kan ske på et år.
2
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 6. maj 2026, 08:37

Jeg har glemt alt om den her tråd :forvirret: Dog går det rigtig godt. Jeg træner fortsat med min PT'er, og jeg er vild med træningen med ham :love: Siden sidst er der sket en masse træningsmæssigt. Selv kan jeg ikke se de ændringer, der er sket med kroppen, men PT'eren nævner ofte, at han kan se det på kroppen. For nylig besøgte jeg en veninde, og hun nævnte også, at hun kunne se, at træningen gav resultater.

Derudover er der travlt på jobbet. I dag er sidste dag med skriftlig eksamen for mine 9. klasser, og om få uger skal jeg have mit 8. årgangshold til prøve i madkundskab.
3

Tilbage til "Sund og/eller slank"